• 25.09.23, 14:31

Autotootja Porsche helimärk lükati Euroopa Liidus tagasi

Kaubamärgiringkondades lööb viimastel nädalatel laineid Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) augusti lõpus tehtud otsus keelduda autotootja Porsche helimärgist.
Autotootja Porsche helimärk lükati Euroopa Liidus tagasi
  • Foto: Unsplash
EUIPO ekspert leidis keeldumises nimelt, et automootori käivitamist meenutaval helide jadal puudub eristusvõime. Porsche ise ütles vaidluses oma märgi kohta: „Helide jada on futuristlik, meloodiline ja sellel on teatud tempo ja dünaamika. Kuigi see on vaid lühike heli, mõjub ta meeldejäävalt ja eristuvalt. On palju näiteid, kuidas äratundmiseks piisab vaid mõnest taktist või toonist nagu Beethoveni viienda sümfoonia avamotiiv, K.I.T.T.-i autoskanneri heli sarjast „Knight Rider“ või Tähtede sõja filmide lasermõõkade heli. Kõik need toonide jadad on nutitelefonide märgutoonidena väga populaarsed, sest on meeldejäävad ja näitavad kaupade või teenuste sihtgrupi jaoks otsekohe päritolu. Autotööstuses on tavaks sõidukeid teatud toonide jada abil reklaamida.“

Seotud lood

Uudised
  • 11.05.23, 10:54
Märk maas: Uus Maa kaitses ära Eesti esimese värvimärgi
Mai algul kandis Patendiamet kaubamärgiregistrisse Uus Maa kinnisvarabüroo kahest värvitoonist koosneva kaubamärgi. Tegu on esimese värvimärgi kategoorias registreeritud kaubamärgiga alates 2019. aastast, kui Patendiamet seda liiki märkide taotlemise ettevõtjatele võimalikuks tegi.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.25, 11:00
Hea üritus ei lõpe laval: kuidas luua emotsiooni, mis elab edasi ka Instagramis
Üritusturundus on turunduse kõige emotsionaalsem osa – hästi korraldatud üritus aitab sõnumil tõeliselt kohale jõuda ning loob ühtekuuluvustunde, ütles ID Productioni juht Ken Matsalu. „Emotsioon on ürituse juures kõige olulisem. Kõik muu – sisu, produktsioon, artistid – aitab seda emotsiooni luua.“

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele