• 04.01.21, 16:47

E-maili turunduse nipinurk – terminoloogiasõnastik vol 2

E-maili turundus on sinu jaoks alles tume maa ja tehnilised väljendid kõlavad kui võõrkeel? Meie meiliturunduse sõnaraamat aitab sind peamiste mõistete ja fraaside selgitamisel hädast välja.
E-maili turunduse nipinurk – terminoloogiasõnastik vol 2
Toodud definitsioonid teevad kõigi e-maili turundusega alustajate elu veidi lihtsamaks. Kui sa siit selgitamist vajavat sõna või fraasi ei leia, suuna otsingud meie meiliturunduse terminoloogia esimese osa poole.
E-maili turundus – turunduse tüüp, mille käigus kaubanduslikud reklaammeilid saadetakse hulgale inimestele.
Reklaammeil – turundus e-mail, mis on loodud konkreetse publiku jaoks, et tooteid, teenuseid, pakkumisi, ettevõtte brändi või muud sellist reklaamida.
Tehinguline e-mail – konkreetsele saajale suunatud automatiseeritud e-kiri, mis on saadetud tehingu hõlbustamiseks. Tehingulisi e-maile nimetatakse ka “käivitatud” e-mailideks.
Mass e-mail – e-maili kampaania, mille käigus samasisuline e-mail saadetakse suurele hulgale inimestele korraga.
Spämm / Rämpspost – spämm e-mailid on soovimatud sõnumid (e-mailid, tekstisõnumid ja muud tüüpi sõnumid), mis saadetakse enamasti suurele hulgale inimestele korraga.
E-maili mall – korduvkasutatav fail, mida e-maili kampaaniate loomisel kasutatakse. E-maili mallid võivad olla ainult tekstipõhised või eelvormindatud HTML e-mailid.
HTML (ingl Hyper Text Markup Language) - hüperteksti märgistuskeel. HTML-i ja CSS-i kasutatakse e-mailide ja veebilehtede kodeerimiseks.
CSS (ingl Cascading Style Sheets) - stiililehed, mida koos HTML-ga e-mailide ja veebilehtede loomiseks kasutatakse.
E-maili list – e-maili aadresside nimekiri, millele e-maili turunduse kampaaniaid saadetakse.
Külm e-mail – e-kirja vaste “külmale kõnele”. See viitab soovimatule e-kirjale, enamasti müügikirjale, mis on saadetud potentsiaalsele kliendile.
Tervitus e-mail – tervitava sisuga e-kiri, mis saadetakse uuele uudiskirja saajate listiga liitujale.
Tilgaturundus / tilgakampaania – viitab eelseadistatud automatiseeritud e-mailide seeriale, mis saadetakse aja jooksul inimestele, kes viivad teatud tegevusi läbi.
E-maili toru – kasutatakse enamasti, et väljendada e-maili uudiskirja saajate listiga liitunu klienditeekonda müügivihjest kliendiks saamiseni. Üldiselt võib antud mõistet kasutada samaselt tilgakampaaniaga.
E-maili mõõdikud – on erinevad indikaatorid, mis aitavad e-maili kampaaniate edukust mõõta ja hinnata. On mitmeid erinevaid e-maili mõõdikuid, mida tasub analüüsida. Sinna hulka kuuluvad näiteks avamise ja linkidel klikkimise määr, uudiskirja saajate hulgast lahkunute ja tagasi põrganud e-mailide arv jpm.
Avamise määr – väljendab e-maili saajate hulka, kes kampaania e-maili avasid. On võimalik jälgida nii unikaalseid avamisi kui kõiki avamisi.
Klikkimise määr – nende e-maili saajate hulk, kes klikkisid mõnel e-kirjas sisalduval e-mailil, võrreldes kõigi kohale toimetatud e-mailide hulgaga(võib jälgida nii unikaalseid klikke kui kõiki klikke).
Konversioonimäär – väljendab nende e-maili saajate hulka, kes saadud e-maili kampaanias mingi konkreetse tegevuse läbi viivad.
E-maili copywriting – viitab e-maili sisukirjutisele nii e-kirja sisu osas kui teemareal / pealkirjas.
H1 – e-maili sisu kirjutades viitab H1 enamasti pealkirjale, mis on reeglina e-kirja sisus kõige suurema vorminguga tekst.
Piltide blokeerimine – mõnede e-maili klientide või isiklike e-maili postkasti seadete puhul blokeeritakse e-kirjades sisalduvad pildid automaatselt.
Hüljatud ostukorvi e-mailid – e-mail või e-mailide seeria, mis saadetakse klientidele, kes on toote / teenuse oma ostukorvi lisanud, kuid ei ole ostu vormistanud. Hüljatud ostukorvi e-mailid saadetakse automaatselt, et veenda e-kirja saajat ostu lõpuni vormistama. Loe lähemalt hüljatud ostukorvide kohta siit.
Dünaamiline sisu – dünaamiline e-maili sisu element. See võib muutuda lähtuvalt andmetest, kasutaja eelistustest ja käitumisest.
E-maili ülevaade – dokument, mis sisaldab kõiki planeeritava e-maili kampaania põhiaspekte. Siia hulka kuuluvad muuhulgas sisu, publik, käivitamise kuupäev, pealkiri, saatja nimi jpm.
Saatja nimi (kellelt) – nimi, mida kuvatakse kirja saaja postkastis, et näidata, kes on kirja saatnud.
Eeltekst – kasutatakse sisendkaustas eelvaate teksti haldamiseks. E-maili mallis on eeltekst see osa, mis on e-kirja päisest kõrgemal.
Eelvaade – tekst, mida kuvatakse e-posti sisendkaustas pärast e-maili pealkirja. Loe eelteksti ja eelvaate kohta täpsemalt siit.
Vastuse aadress – e-maili aadress, kuhu e-maili vastused saadetakse.
Sotsiaalmeedia riba – e-maili osa, millel enamasti kuvatakse sotsiaalmeedia ikoone, mis on seotud konkreetsete sotsiaalmeedia kontodega.
Uudiskirjadest loobumise mehhanism – võimaldab e-maili saajal igal ajal edasisest e-mailide saamisest loobuda.
E-maili maandumisleht – veebileht, millele e-maili saajad suunatakse, kui nad e-kirjas sisalduval lingil klikivad.
Uudiskirjast loobumise leht – veebileht, kuhu e-maili saajad suunatakse, kui nad e-kirjas sisalduval uudiskirjast loobumise lingil klikivad.
Tagasivõitmise e-mail – e-mail või e-mailide seeria, mille eesmärgiks on passiivsed uudiskirja saajad taas aktiivseks muuta. Selliseid e-maili kampaaniaid nimetatakse ka taaskaasamise kampaaniateks.
Vabandus e-mail – Eksimine on inimlik! Vabandus e-mail (ka “ups e-mail”) on e-kiri, mis saadetakse, kui esialgse kampaania e-mailiga midagi valesti läheb. Näiteks kasutatakse vale sihtrühma, saadetakse vale pakkumine vms. Loe täpsemalt, kuidas vabandus e-maile luua.
Gmaili pakkumiste vaheleht – Gmail tutvustas mõnda aega tagasi sisendpostkasti vahelehti, et sissetulevaid e-kirju automaatselt sorteerida. Gmaili pakkumiste vaheleht sisaldab turundusmeile. Gmaili pakkumiste vahelehe kohta võid siit täpsemalt lugeda.
Sihtgrupp – e-maili saajate rühm, konkreetne e-mailide list või segment, kellele e-maili kampaania saadetakse.
E-maili integratsioonid – võimaldavad ühendada erinevad tööriistad või süsteemid, et luua sujuv sünkroonimine, andmete vahetus või e-maili turunduse protsess.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 08:00
Digiposteri hoog ei rauge: uued ekraanid, sisenemine raadioturule ja uutesse linnadesse
Digiposter OÜ on oma nelja tegevusaasta jooksul toonud digiekraanid ja mitmekesised reklaamiteenused pea igasse Eestimaa nurka. Viimastel kuudel on ettevõtte ekraaniparki lisandunud kaheksa uut väli LED-ekraani, koduleht on saanud uue väljanägemise ja funktsionaalsuse ning edukalt on alustatud koostööd esimese ehituspoodide ketiga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele