Autor: Tanel Rand • 11. august 2020

Kuidas saata ideaalselt ajastatud hüljatud ostukorvi e-maile?

Ilmselt ei tule erilise üllatusena asjaolu, et Internetis poodlemine on kogunud populaarsust kiiremini kui desinfitseerimisvahendid. Täidame oma virtuaalseid ostukorve imelise lihtsusega. Samaväärse lihtsusega mõtleme me erinevatel põhjustel aga ostu sooritamise osas ka ümber, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Foto: Unsplash

Kliendile on täidetud ostukorvi virtuaalriiulite vahele parkimine mugav ja muretu. Hüljatud ostukorvide näol on ettevõtja seisukohast tegemist aga saamata jäänud tuluga.

Kas seda tuleb tihti ette?

Vägagi! Statista poolt avaldatud uurimuse kohaselt hüljati selle aasta märtsis 88% e-poe ostukorvidest. Võrdluseks, 2019. aastal jõudis hüljatud ostukorvide osakaal ülemaailmselt 69,57 protsendini (vaata hüljatud ostukorvide osakaalu läbi aastate SIIT) .

Paistab, et ostukorvide saatuse hooleks jätmine on kasvav trend. Olukorras, kus paljud ettevõtted haaravad pinnal püsimiseks erinevate õlekõrte järele, ei ole tegemist just rõõmusõnumiga. Õnneks ei pea hüljatud ostukorvid siiski ettevõtete lõppu kuulutama. Sobivaid meetmeid kasutades on võimalik mahajäetud ostukorvide negatiivset mõju vähendada. Üks parimaid päästerõngaid peitub e-maili turunduses.

Ostukorvi hülgamise põhjused

On mitmeid põhjuseid, miks kliendid enne ostu vormistamist pidurit vajutada otsustavad. Üks põhilisi tegureid on enamasti lisanduv postikulu. Küll aga võivad pidurdusjälgede taga olla ka muud faktorid. Probleemid ostuprotsessi või sooduskoodidega, tasumisel tekkivad lisakulud ning tehnilised tõrked lõppevad tihti omapäi jäetud ostukorviga.

Kui ostukorvi hülgamise taga on lisanduvad saatmiskulud, soetavad enamik ostlejatest valitud toote teisest veebipoest. Suurbritannias läbi viidud uuringu kohaselt kaotatakse, potentsiaalsetele konkurentidele 43% sellistest poodlejatest (Statista, 2015).

Siiski, selgus, et 26% neist naasid oma esialgse ostukorvi juurde ning sooritasid ostu mõnevõrra hiljem. Õigete vahendite ning sihtimisega on võimalik suur hulk potentsiaalsetest klientidest tagasi võita.

Kuidas saata hüljatud ostukorvi e-maile?

Pole ime, et suur osa turundusplaanidest on suunatud taasturundamisele ning hüljatud ostukorvi e-mailide loomisele. Kui ka sina ei taha suurt osa oma potentsiaalsetest klientidest konkurentide poeriiulite vahele kaotada, tuleb tegutsema hakata.

Mis on hüljatud ostukorvi e-mail? Tegemist on automaatse e-kirjaga, mille saajaks on ostleja, kes lisas toote(d) enda ostukorvi, kuid pole seni ostu vormistanud. Üks parimaid viise, kuidas poodlejad ostukorvide juurde tagasi meelitada, on e-maili turundus. Tuleb luua automaatne protsess, mis saadab e-kirja teele, kui tekib eelseadistustega määratud kriteeriumitele vastav olukord. Antud juhul on selliseks olukorraks hüljatud ostukorv.

Millal hüljatud ostukorvi e-maile saata?

Sinu ostukorvi raskusest vabanenud kliendid lähevad teistesse poodidesse avastusretkele, et võrrelda hindu, valikuid jms. Siin tuleb mängu ajastus. Sinu reageerimiskiirusest sõltub see, kas suudad kliendid nende eksirännakutelt tagasi enda e-poe ostukorvi juurde meelitada.

Tegutsemiseks sobiv ajaraam on enamasti võrdlemisi väike. Sõltuvalt valdkonnast ning valitud toodetest võib selle raami suurus pisut varieeruda. Kallimate toodete puhul võtavad kliendid enamasti rohkem aega, et taustauuringuid läbi viia ning parim pakkumine leida.

Hüljatud ostukorvi e-mailide edukuse määravad täpsus ning saatmiskiirus. Õnneks pakuvad mitmeid e-maili saatmise teenuse osutajad selleks automaatseid vahendeid. Tänu sellele on kiirkorras saajani jõudmine lihtsam kui pildiraamatu lugemine.

Kuida saata ideaalselt ajastatud hüljatud ostukorvi e-maile?

Parim aeg kliendile tema unarusse jäetud ostukorvi meenutada on kümne minuti jooksul pärast hüljatud korvi avastamist. Kui sellise e-maili väljastamine mingil põhjusel koheselt ei õnnestu, veendu, et kiri pannakse teele hiljemalt esimese tunni jooksul.

Hüljatud ostukorvi e-mailide saatmiseks tasub luua automaatne tööprotsess. Esimene e-kiri võiks teele minna koheselt või hiljemalt 10 minuti jooksul pärast ootele jäänud ostukorvi registreerimist. Saaja reaktsioonist (või selle puudumisest) lähtudes võid edasised tööprotsessid osadeks jaotada.

Kui esimene hüljatud ostukorvi meenutav e-mail on avatud, aga ost endiselt vormistamata, tuleb kliendile saata järelmeil. Klient, kes esimese e-kirja avamiseni jõudnud pole, peaks aga saama teistsuguse sisuga järelmeili. Ajaline surve kuhugi kadunud ei ole, kuna järelmeilid tasub teele panna 24 tunni jooksul pärast esmast e-kirja.

Kolm on kohtuseadus - seega lisa tööprotsessi ka kolmas e-kiri. Pane see teele 72 tunni jooksul pärast hüljatud ostukorvi avastamist. Sul ei ole ju midagi kaotada. Testi, milline taktika kõige paremini töötab ning kauba lõpuks ostukorvidest klientide ukselävele viib. Halvimal juhul saad ideid, kuidas oma lähenemist efektiivsemaks muuta.

Näide hüljatud ostukorvidega tegelemise tööprotsessist:

Järgmisel korral vaatame täpsemalt, kuidas hüljatud ostukorvi e-maile saata ning mida veel töövoogudele lisada. Lisaks uurime mõningaid näiteid ja palju muud. Olge ootel!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700