1. detsembril 2020 teevad kümned vabaühendused üle Eesti ette erinevaid kampaaniaid, et koguda annetusi ühiskondlike probleemide lahendamiseks ning kutsuda inimesi üles endale olulist valdkonda toetama.
Annetamistalgud toimuvad Eestis rahvusvahelise
Giving Tuesday eeskujul. Sellel päeval korraldatakse üle maailma kampaaniaid ning üritusi, et leida uusi annetajaid, tugevdada sidet olemasolevatega ning edendada annetamiskultuuri laiemalt.
Eesti esimesed annetamistalgud toimusid 3. detsembril 2019 ning talguid veab eest Vabaühenduste Liit koostöös Vabariigi Presidendi Kantselei ja maakondlike arenduskeskuste võrgustikuga.
Vaata talgukaardilt, millised vabaühendused täna toimuvatel üle-eestilistel annetamistalgutel osalevad.
Talgutel osales ka “Ma armastan aidata” annetuskeskkond
“Ma armastan aidata” annetuskeskkonna lõid 2008. aastal Heateo Sihtasutus ning Swedbank ning tänaseks on keskkonnas annetatud üle 2,3 miljoni euro. 1. detsembril tehtud annetusi toetab Swedbank omalt poolt kuni 30 000 euroga.
Kui annetusi koguneb kokku 10 000 eurot, siis toetab Swedbank 10 000 euroga, 20 000 euro täitumisel 20 000 euroga ning 30 000 ja enama euro puhul 30 000 euroga. Võimendus jaguneb heategevusorganisatsioonide vahel proportsionaalselt vastavalt sellele, kui suure osakaalu annetustest üks või teine organisatsioon selle päeva jooksul kogus.
“Heategudeks sobib iga päev, aga täna saavad annetajad veel täiendava lisamotivatsiooni. Selle võimendusega soovime innustada inimesi leidma tee annetamise juurde või jätkata annetamist,” rääkis Swedbanki toetustegevuste juht ja “Ma armastan aidata” eestvedaja Merje Klopets.
Sündis uus rekord
Annetamistalgutest võttis üle Eesti osa 155 algatust. Õhtul kella seitsmeks oli talgutel osalenud vabaühendustele annetatud 106 664 eurot. Mitmed kampaaniad jätkuvad ka pärast talgupäeva. Põhjalikuma kokkuvõtte kogutud annetustest teevad talgukorraldajad pärast seda.
“Arvestades tormilist aastat ootasime põnevusega, kuidas seekord läheb. Nõnda suur summa, mis ületab mullu samaks ajaks kogutut, on ennekõike tunnustuseks Eesti inimestele, kes igal aastal aina enam ühiskonda panustavad ja üha läbimõeldumalt annetavad. Samuti näitab see, kui kõrgelt hinnatakse Eesti ühenduste tehtud tööd abivajajate aitamisel ning ühiskonnas muutuste ellukutsumisel,” ütles annetamistalgute korraldaja Helen Talalaev.
Näiteks „Ma armastan aidata“ annetuskeskkonnas osales 2307 annetajat, kes toetasid heategevusorganisatsioone kokku 53 248 euroga. Swedbank lisab annetustele 40 000 eurot juurde, seega koguannetuseks on 93 248 eurot.
“Kunagi varem pole meie annetuskeskkonnas ühe päeva jooksul nii palju annetusi tehtud kui eile - sündis uus rekord,” kommenteeris Klopets. “Kuigi algselt lubas Swedbank eilseid annetusi 30 000 euroga võimendada, otsustasime omapoolse võimenduse tõsta 40 000 eurole. Nii täname iga eilset heategijat ja ühtlasi saavad annetuskeskkonna organisatsioonid veel enam olulisi muutusi korda saata.” Võimendus jaguneb heategevusorganisatsioonide vahel proportsionaalselt vastavalt sellele, kui suure osakaalu annetustest üks või teine organisatsioon selle päeva jooksul kogus. Inimesed annetasid kõige enam Eesti Toidupangale, Eesti Vaegkuuljate Liidule, Saaremaa Lemmikloomade Turvakodule ja Heateo Sihtasutusele. Kõige suuremad ühekordsed annetused olid 10 000-eurone (Toidupangale) ja 3000-eurone annetus (Heateo Sihtasutusele). Swedbank kannab organisatsioonidele oma osa annetusest üle lähinädalatel.
Seotud lood
SA Kiusamisvaba Kool äsja alanud mastaapse kampaania "Kiusamine jätab jälje kogu eluks" heategevuslikud põhitoetajad on Not Perfect Tallinn, Mediabrands Digital ja Dalton.
Kampaania kasu oli reaalselt mõõdetav ja elusid muutev, mitte lihtsalt ilus jutt stiilis “panime inimesed ja meedia rääkima”. Ja seda kõike null-eelarvega – kõik osapooled töötasid 100% pro bono.
Miks on nii, et mõned heategevusprojektid saavad kiiresti soovitud raha kokku, aga mõnda projekti ei taha keegi toetada?
Eestis võeti uus lahendus esmakordselt kasutusele Mesikäpa heategevuskampaania raames, millega kogutakse raha Haapsalus taastusravil viibivatele lastele terviseraja loomiseks.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.