Kuidas oma meililiste kasvatada ja korras hoida

Meiliturundus on kahtlemata üks kuluefektiivsemaid mooduseid, leidmaks omale uusi kliente, kellest aja jooksul lojaalsed püsikliendid kasvatada. Ja tänu meiliturundusele saavad ettevõtted järjepidevalt kliendisuhteid luua ja arendada - nii oma olemasolevate klientidega kui ka laiema tarbijaskonnaga ütleb Smaily tegevjuht ja asutaja Erkki Markus.

Kuid enne veel, kui alustad oma esimeste turundusmeilide planeerimise ja saatmisega, peab sul olema korralik, toimiv ja soovitatavalt ka ajas kasvav andmebaas ehk meililist.

Sel korral kirjutamegi lähemalt, et kuidas oleks kõige mõistlikum oma meililisti arendada, hoida ja hooldada.

Nutikad moodused, mis teevad külastajast tellija

Et kvaliteetne ja elujõuline meililist “võrsuma” ja kasvama hakkaks, on vaja palju aega (sest me ei räägi siinkohal sisse ostetud andmebaasidest). Veelgi rohkem aega ja kannatust on aga vaja selleks, et see list korralikult õide puhkeks ja sulle ka nö. vilju andma hakkaks. Kogu protsessi juures on positiivne see, et toimiva, tugeva ja kasumliku meililisti arendamisega saab hakkama igaüks ja puudub igasugune vajadus suure ja kuluka marketingitiimi kaasamiseks.

Püsi alati nähtaval

Kui su sooviks on oma meililisti kasvatama hakata, siis unusta igasugune tagasihoidlikkus. Kõik sinu kodulehe “TELLI UUDISKIRI” stiilis nupukesed peaksid muutuma selgelt nähtavaks ja muust infost esile paistma. Nii et kasuta nuppude eksponeerimiseks oma maandumislehte või kui sul on toimiv koduleht, siis hoolitse selle eest, et uudiskirja tellimise võimalust kõigile külastajatele korduvalt ja võimalikult ahvatlevalt soovitatakse.

Tabava ja konkreetse sisuga tekst on siinjuures vitaalse tähtsusega – pane kirja argumendid meililistiga liitumiseks ja too neid argumente esile oma blogipostitustes ja kodulehel. Kindlasti kasuta ära kodulehe tühjalt seisvaid pindu – võta kasutusele ääreribad (sidebar) ja jalus (footer) ning aseta neile nupukesed koos selgete eelistega, mida uudiskirja tellimine annab. Ja ära unusta pildimaterjali – jõuline, hea ja ahvatlev pildimaterjal tõmbab koheselt tähelepanu ja suurendab sinu uudiste tellijate arvu.

Ära unusta testimist!

Testi erinevaid call-to-action tekste ja nupukesi – vaata, milline tekst, pilt, värv või kujundus sulle parimaid tulemusi annab ning hakka seda kombinatsiooni kasutama. Testi kõiki variatsioone aeg-ajalt uuesti, sest eelistused ja trendid muutuvad. Kindlasti kasuta testides ka erinevaid tekstikombinatsioone, sest nii võid avastada, et sõna “telli uudiskiri” asemel meeldib su klientidele palju rohkem kutse “liitu meiega” või “tule kampa!”. Igal juhul ära unusta, et lisaks värvidele saab testida ka nupukeste ja fontide suurusi, call-to-action kutsete paigutust ja veel paljusid muid elemente.

Aga ära selle kõigega väga hulluks mine. Proovi ikka jääda truuks oma brändireeglitele ja -väärtustele.

Veel paar olulist asja, mida meeles pidada – järgi seaduseid (sest GDPR hingab kõigile kuklasse) ja ära kunagi tee midagi, mis su tellijaid eksitada võiks. E-maili turundus nõuab küll aktiivsust, julgust, intensiivsust ja järjepidevust, kuid selle kõige juures peab jääma ausaks ja siiraks.

Kasuta lihtsaid ja arusaadavaid tellimisvorme

Üks kõige levinumaid põhjuseid, miks inimene tellimisvormi täitmisest loobub, on vormi liigne keerukus, pikkus ja detailsus. Pea meeles, et su uudiskirja tellijad peaksid saama loovutada oma andmed vabatahtlikult, lihtsalt ja rõõmsa meelega, mitte aga käsu korras.

Nii et kui vähegi võimalik, siis kasuta lihtsaid, lühikesi ja arusaadavaid tellimisvorme. Tõsi küll, sõltuvalt oma tegevusvaldkonnast peavad mõned küsima rohkem infot kui teised, aga selline on seadus.

Pane pop-up’id enda kasuks tööle

Statistiliselt on tõestatud, et kui kasutad pop-up bännerit uudiskirja tellimisvormiga, siis see annab häid tulemusi ja tõstab tellijate hulka märgatavalt. Näiteks on Aweberi blogi juba 2012. aastal välja toonud sidebar’ide ja pop-up’ide võrdluse, kus pop-up vorm sai oluliselt paremaid tulemusi, kui ääreriba.

Pop-up’id võivad liiga intensiivse kasutamise korral olla tülikad, kuid läbimõeldud abivahendina võivad need su tellijate arvu kasvule kõvasti kaasa aidata. Veelgi enam, kuna pop-up’e on eriliigilisi, siis avaneb sul taaskord võimalus veidi teste teha ja uurida välja, milline pop-up sulle kõige paremaid tulemusi annab. Näiteks on olemas pop-up lahendus, mis ilmub ekraanile hetkel, mil klient hakkab su kodulehelt lahkuma. Ja on ka selline, mis ilmub vahetult pärast lehele jõudmist.

Millised on hetketrendid?

Sumo on kokku pannud suurepärase artikli hetke kuumimatest tellijate meelitamise tööriistadest, nii et heidame neist mõnele kiire pilgu:

Welcome Mat kuvab tervet ekraani katva call-to-action sõnumi vahetult pärast seda, kui külastaja sinu koduleheküljele jõuab.

Scroll Box on pop-up, mis ilmub ekraanile hetkel, kui külastaja on jõudnud teatud hulga lahtiolevast lehest ära lugeda/alla skrollida. Teisisõnu, kui ta kerib lehte allapoole ja jõuab teatud punktini, siis sel hektel aktiveerub ka pop-up.

Smart Bar lahendust saab kasutada kodulehekülje ülemisel või alumisel äärel, mis aitab su külastajatele uudiskirjaga liitumist pidevalt meelde tuletada, kuid ei ole seejuures liiga pealetükkiv ega lämmata lehekülje sisu ühelgi moel.

Too esile väärtused ja jaga tellijatele kommi

Tellijaks kutsumine on see koht, kus tasub tuua välja peamised eelised, mis sinu uudiskirja tellimisega kaasnevad ja miks mitte kiidusõnad neilt, kes on juba liitunud su meililistiga.

Kindlasti oled ka märganud ettevõtteid, kes pakuvad uutele tellijatele „kommi“, ehk eksklusiivseid väärtuspakkumisi - tasuta juhendeid, käsiraamatuid, näidiseid, eripakkumisi või allahindluskuponge.

Nii et mõtle hoolikalt, mis oleks Sinu „komm“, et oma uudiskirja tellijat premeerida.

Kuidas oma meililisti hea tervise eest seista?

Kui oled oma meililisti ülesehitamisega juba algust teinud, siis tuleb hakata selle andmehulga eest ka hoolt kandma ja vastutama. Mis toobki meid peamise juurde – hoolitse alati selle eest, et sul oleks kõigilt listiga liitunutelt luba neile oma meile ja infot saata. See on jätkusuutliku, toimiva (ja seadustele vastava) listi kõige kriitilisem ja tähtsam element.

Listi kasvatamine võtab kahtlemata aega ja nõuab tööd, kuid see vaev tasub end ära ja aitab sul ühel hetkel tulemuslikumaid kampaaniaid korraldada ning vähendada tagasipõrkeid (bounce), tellimusest loobujate hulka (unsubscribe) ja kaebusi (complaint).

Tagasipõrke tase (bounce rate) kontrolli alla

Tagasipõrgetele tuleb alati tähelepanu pöörata. Soft bounce võib olla seotud mingi ajutise probleemiga, nagu näiteks ummistunud meilboks. Siin aitab see, kui pärast mõningaid tagasipõrkeid konkreetsetelt aadressidelt peatad ajutiselt neile kontaktidele kirjade saatmise. Palju tõsisem on aga hard bounce, mis võib viidata sellele, et sinu kirjasaaja meiliaadress või domeeninimi enam ei eksisteeri ja sa peaksid need kontaktid viivitamatult oma meililistist eemaldama.

Mitteaktiivsete tellijate aktiveerimine ja eemaldamine

Mitteaktiivsetele kontaktidele pole erilist mõtet oma e-kirju saata, sest sa ju ei soovi oma meilide saadetavuse protsenti vähendada. Nii et kui su andmebaasis on kontakte, kes ei ole juba mõnda aega lillegi liigutanud, siis mõistlik on nad eemaldada või proovida neid veelkord mingi pakkumise või meeldetuletusega aktiveerida. Kui ka sellele ei järgne mingit reaktsiooni, siis lõpeta neile kirjade saatmine. Sest kvaliteet võidab alati kvantiteedi ja see kehtib ka meililistide puhul.

Küll aga proovi oma meililistile vähemalt kord kuus midagi saata. Regulaarne meilide väljasaatmine tuletab su nime ja kaubamärki kirjasaajatele meelde ja ühtlasi aitab selline teguviis listi puhtana hoida ja sul on alati käepärast värske ülevaade kõigist tagasipõrgetest ja mitteaktiivsetest kontaktidest.

Ära lammuta oma meililisti

Selle asemel, et hallata kümneid erinevaid meililiste, oleks parem ja mugavam, kui sul oleks üks suur andmebaas koos kõigi kontaktidega. Ka üht suurt meililisti saab tänapäeval väga lihtsalt muuta spetsiifilisteks gruppideks või liigitada selles sisalduvaid kontakte väiksematesse ja täpsematesse kategooriatesse. Usu meid, kui hakkad jändama kümnete erinevate andmebaasidega, mis asuvad kümnes eri kohas, siis kaob ühel hetkel kontroll ja ülevaade. Parem olgu üks list, aga korralik.

Erkki Markus, Smaily CEO

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Eesti Teadusagentuur

03. märts 2019

LIVIKO otsib GRAAFILIST DISAINERIT

Liviko AS

25. veebruar 2019

LUX EXPRESS is looking for a PROJECT MANAGER

Lux Express

01. märts 2019