Autor: Tanel Rand • 6. veebruar 2023

Kuidas kasutada meiliturundust ja CRM-i koos

E-kirjad on suurepäraseks vahendiks klientidega suhtlemisel, kuna see pakub palju võimalusi selleks, et nendega eriilmelist infot jagada. Meiliturunduse tööriista kombineerimine CRM-süsteemiga üks suurepärasemaid meetodeid, et tagada konkreetse teabe edastamine just õigetele inimestele.
Foto: Freepik

Selleks, et aidata sul oma tänastest meiliturunduse jõupingutustest maksimaalselt kasu saada, arutame, kuidas saab meiliturundust ja CRM-i koos kasutada.

Mis on CRM?

Kliendisuhete haldussüsteem ehk CRM süsteem (Customer Relationship Management system) on kasulik tööriist, mida müügiinimesed kasutavad klientidega suhtlemise haldamiseks. CRM-süsteeme saad kasutada mitmesuguste klientidega seotud andmete, sealhulgas kontaktandmete, vestluste logide ja müügiandmete salvestamiseks. Väärtus, mida see sinu meiliturunduse strateegiale võib lisada, on tohutu.

Tegelikult saad CRM-i tarkvara abil jälgida:

müügivihjeid: leida potentsiaalseid kliente ja jälgida nende tegevust;

kontakte: koguda ja salvestada klientide kontaktandmeid;

kontosid: jälgida klientide ostusid ja muid toiminguid;

ärivõimalusi: jälgida pooleliolevaid äritehinguid ja hallata müügitoru.

Tarkvara täieliku potentsiaali realiseerimiseks on oluline teada, mida CRM-i pakutavate andmetega teha. Kui oled selle teabe kokku kogunud, saad seda kasutada oma müügistrateegia suunamiseks ja lõpuks müügi suurendamiseks.

Mida CRM-i meiliturundus endaga kaasa toob?

CRM-süsteemid pakuvad ettevõtetele meetodeid ja tööriistu oma klientide kohta lisateabe saamiseks, nende ligimeelitamiseks ja olemasolevate sidemete tugevdamiseks. CRM-i meiliturundus on meiliturunduse liik, mis kasutab CRM-i lahendusi, et muuta potentsiaalsete klientidega suhtlemine lihtsamaks ja tulemuslikumaks. Eesmärk on püsida alati inimeste mõtetes. Selle asemel, et traditsiooniliselt keskenduda võimalikult suure vaatajaskonnani jõudmisele, on CRM-i meiliturundus suunatud sõnumi saavale üksikisikule või ettevõttele. Seda silmas pidades käsitleme mõningaid viise, kuidas CRM ja meiliturundus võivad koos edukalt toimida.

1. “Nišipubliku” sihtimine

Kasutades meililisti segmenteerimist koos meilide personaliseerimisega, võid saavutada suurepäraseid tulemusi. Saad jagada oma listi eraldi gruppideks, näiteks uuteks, aktiivseteks ja passiivseteks tellijateks. CRM-tarkvara abil on sul võimalik oma tellijaskonna segmenteerimist veelgi detailsemalt täpsustada. Kaasaegne CRM-tarkvara kasutab täiustatud tehisintellekti tehnoloogiaid, et jälgida kasutajate peeneid käitumisnäitajaid mitmel platvormil. Tarkvara saab seejärel neid andmeid töödelda, aidates sul luua konkreetsemaid sõnumeid, mis võtavad arvesse konkreetse isiku huve, eelistusi, ostuajalugu ja muid aspekte.

Foto: Freepik

2. Analüütika ja testimine

Meiliturunduse platvorm, mis integreerub CRM-i süsteemiga, annab sulle juurdepääsu oma klientide reaalajas muutuvatele andmetele. See annab sulle ka vahendid nende andmete hindamiseks, testimiseks ja vajaduse korral oma strateegia kohandamiseks. Analüütikat kasutades võid teada saada näiteks seda, kui palju inimesi sinu eelmises turundusmeilis olevale lingile klikkis, andes ülevaate selle toimimisest. Saad vaadata, millised meilide aspektid on kõige populaarsemad (näiteks milline teemarida on kõige tulemuslikum) ja kasutada neid teadmisi oma järgmiste kampaaniate täiustamiseks. Kokkuvõttes saad erinevaid mõõdikuid kasutada selle välja selgitamiseks, mis sinu konkreetsele publikule kõige paremini sobib.

3. Kliendisuhete edendamine

Kliendisuhete edendamine hõlmab potentsiaalsete ostjatega sidemete säilitamist ja tugevdamist müügilehtri erinevates etappides. Kasutades CRM-i toetavat meiliturunduse platvormi, on sul võimalik märkimisväärselt säästa oma aega ja kulusid.

4. Integreerimine muu tarkvara ja teenustega

CRM-süsteemiga saad hõlpsasti lisada oma meiliturundusstrateegiasse Salesforce'i, Zoho ja muud turundusplatvormid. Integratsioonide abil saad suurendada oma meiliturunduse funktsionaalsust ja pakkuda oma tellijatele suurepärast tuge. Näiteks võimaldab Outlookiga integreerimine sul suunata konkreetse sisuga e-kirju korraga mitmele kontaktide listile.

5. Automaatikad

Saad oma turundusülesandeid palju tõhusamaks muuta, kui rakendad mõnda automatiseerimisvormi. Kui kasutad automatiseeritud meiliturundust, jääb sul rohkem aega ja energiat teisteks ülesanneteks, sh strateegiliseks tööks. Meilijadade saatmine ja müügivihjete hindamine on vaid mõned automatiseeritud funktsioonid, mis sul on, kui kombineerid CRM-i meiliturundusega. Peaksid seadistama klientidele automaatselt saadetavad e-kirjad, mis läkitatakse vastuseks sellistele sündmustele nagu näiteks ostukorvi koostamine, tellimuse uuendamine või ostukorvi hülgamine. Kauba kohaletoimetamise kinnitused on veel üheks näiteks automaatselt saadetavast meilist.

6. Seotuse jälgimine

Kui sinu meilistrateegia ei tööta, pead olema valmis kiirete muudatuste tegemiseks. CRM-iga ühendatud meiliturunduse abil saad jälgida, kes sinu tellijaskonnast sinu meile loeb, kes klõpsab nendes olevatel linkidel ja kes mitte. Seotuse jälgimine võimaldab sul oma strateegiat täpsustada, kuni leiad saad aimu sellest, milline sisu toob soovitud tulemusi. Pead valima sellise platvormi, mis võimaldab sul jälgida konversioonie, et saaksid oma tarbijate tegevuste kohta lisateavet.

Foto: Freepik

Kokkuvõtteks

Aeg on alustada oma kampaaniate tulemuslikuks muutmisega. Meiliturunduse ja CRM-tarkvara tandemit saad müügi suurendamiseks ja ettevõtte kasvatamiseks kasutada mitmel viisil – tõime lühikokkuvõttena välja mõned neist. Peamine on aga meiliturunduse kampaania planeerimisel strateegiline mõtlemine. Mõtle, kuidas saad CRM-i abil kohandada oma kontaktide segmente ja edastada personaliseeritud sõnumeid, mis sinu publikut tõeliselt kõnetavad.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700