Autor: Tanel Rand • 4. oktoober 2022

Kuidas lõigata kasu toote turuletoomise meilidest?

Meiliturundus on klassikaline digiturunduse vorm, mis on usaldusväärne ja tõhus. Aastal 2022 on see endiselt asjakohane, eriti arvestades selle kõrget investeeringutasuvust. Iga kulutatud euro pealt saab tulu umbes 40 eurot – see on märkimisväärne näitaja.
Foto: Freepik

Praktiliselt kõik kasutavad e-posti. Olenemata sinu sihtrühma omadustest, on suur võimalus, et igaühel neist on oma meilikonto. Seega annab meiliturundus hea hüppelaua oma äri edendamiseks. Üks meilisõnumeid, mida enamik ettevõtteid tänapäeval oma saadavad, on toote turuletoomise e-kiri.

Mis on toote turuletoomise e-kiri?

Toote turuletoomise ehk toote lansseerimise meil on uudiskirja tellijatele saadetav e-kiri, mis teavitab neid uuest tootest ja annab vajalikku infot selle turule jõudmise kohta. Tavaliselt saadetakse see kiri pärast seda, kui on ajaveebis või sotsiaalmeedias tootearenduse kohta avalikult teada antud, kuid mõnikord on sellised kirjad ka kõige esimeseks turundussammuks.

Nende e-kirjadega soovitakse klientides huvi tekitada, veendes neid ostma oma toodet või teenust selle turuletoomise päeval. Lansseerimismeili võib kasutada peaaegu iga toote või teenuse puhul – näiteks uue seadme, kollektsiooni, kursuse, eriteenuse, programmi laienduste jpm puhul.

Pea meeles, et toote turuletoomise päevale eelnevalt on mõistlik põnevuse tekitamiseks ka nö “soojendusmeile” saata. Käivitamiseelseid jõupingutusi, mis tutvustavad tarbijatele sinu toodet enne, kui see on saadaval, võib sisuliselt võtta automaatse meilijadana.

Olenemata sellest, millist toodet pakud ning täpselt millise strateegia kasuks otsustad – püüdle selle poole, et võimalikult paljud inimesed avaksid ja loeksid sinu kampaaniaeelseid e-kirju. Toome välja punktid mida järgides saad seda saavutada.

1. Mõtle meilijada sisule

Pärast kuid kestnud rahutuid öid, mis kaasnevad uue toote kallal töötamisega, pole sul vigadeks enam ruumi. Hästi planeeritud kampaaniaga saad klientides edukalt äratada huvi.

Hästi planeeritud meilide näited:

- Kaks nädalat enne oma toote tutvustamist saada teaser meil, ehk esimene peibutava sisuga e-kiri, milles vihjad, et “midagi on toimumas”. Nii tekitad eelseisva toote lansseerimise ümber uudishimu.

- Nüüd, kui tellijad on uudishimulikud, on aeg nende jaoks mõistatus lahendada. Järgmisena saada ametlik teade, tutvustades oma uut toodet või teenust. Siin saad selgitada selle eeliseid ja väärtust.

- Lõpuks on aeg saata turuletoomise päeval ametlik toodet tutvustav e-kiri. Kirjelda oma tellijatele toote omadusi ja sihtturgu ning too välja näide toote toimivusest. Võid lisada lühiülevaate selle funksioonidest ja lingi edasistele juhistele.

Foto: Freepik

2. Pööra erilist tähelepanu meili teemareale

Ettevõtete vahel on kõva konkurents, et inimeste postkastides silma paista ning meili teemarida on esimene, mida kliendid seal näevad. Veendu, et see oleks selge ja asjakohane. Ära kirjuta pikka teemarida – kõik, mida pead tegema, on klientide teavitamine millestki uuest. Kasuta emotikone, et väljendada rõõmu ja põnevust, mis võib suurendada inimeste ootusärevust. Kaasahaarav eeltekst toetab sinu teemareal olevat mõtet.

3. Enne lansseerimiskampaania kavandamist, vii läbi küsitlus

Küsitlust sisaldavat meili kasutatakse tavaliselt toote tegeliku turuletoomise eelsammuna ja see on olemuselt sinu jaoks informatiivne. Küsitlust kasutades saad oma meililistilt teada olulisi üksikasju potentsiaalsete tarbijate kohta, sealhulgas nende peamisi demograafilisi andmeid, huvisid ja teemakohaseid muresid (näiteks millistest lisavõimalustest nad tunnevad puudust mõnda rakendust kasutades).

Küsitlusmeilide puudus on sama, mis ükskõik milliste teiste küsitluse puhul – vastuse saamine võib osutuda keeruliseks. Kui sul tekib probleeme piisaval hulgal vastuste saamisega, kaalu mõne motiveeriva stiimuli pakkumist.

Selgita, millise lõppeesmärgi jaoks sinu küsitlus on oluline ja kuivõrd tähtis on just selle konkreetse adressaadi tagasiside. Võid pakkuda küsitlusele vastajatele ka näiteks kinkekaarti või erisoodustust sinu olemasolevatelt toodetelt ja miks ka mitte turule tulevalt tootelt.

4. Ära unusta luua head meilimalli

Veendu, et kõik sinu meilid edastaksid sinu brändisõnumit ja järgiksid õiget malli. Ühtne toon aitab kaasa sinu e-kirjade poolt loodavale kaasatusele ja kliendisuhtlusele. Fotode, bännerite ja sotsiaalmeedia ikoonide lisamine ning näiteks ka videotele suunamine teeb imesid. Hoolitse iga elemendi fondi, värvi, laiuse ja joonduse eest. Saad meili lisada tekstipõhiste CTA-de asemel näiteks klõpsatavaid pilte, meelitades kliente klikkima sinu veebi- või maandumislehele.

Näide: kui plaanid oma värsket rõivakollektsiooni reklaamivat e-kirja, saad kasutada meilis GIF-e, mis tutvustaksid sinu brändile omaseid värve, tekstuure või lõikeid uue hooaja võtmes ja parimate nurkade alt.

5. Ütle kliendile, miks ta ei taha jääda selle toote turule tulemisele hiljaks

Veendu, et meili sisu oleks pilkupüüdev. Sinu kliendid peaksid tundma, et toote lansseerimises osalemine on möödapääsmatu. Mõtle järgmisele: miks peaks sinu publik sellest tootest vaimustuses olema? Kirjelda turul asetsevat tühimikku, mida uus toode katab ning seda, millest kliendid ilma jäävad, kui nad jätavad tootega tutvumata.

6. Ajasta oma meilid hästi

Kirjade saatmisajad saad paika panna meilikampaania loomise viimases etapis. Organiseeri oma sihtrühm ja planeeri õiged saatmisajad varakult ja strateegiliselt. Täiuslik ajastus on ülitähtis, seega tee kindlaks, milline aeg oleks sinu unikaalse meililisti jaoks kõige tõhusam.

Näiteid edukatest turuletoomise meilidest

1. Apple'i teadaanne AirPods Pro kohta

Miljonid Apple'i fännid üle maailma ootavad iga aasta septembris Apple'i uute toodete turuletoomist. Apple'i toodete lansseerimine on enamasti osutunud veatuks vaatemänguks.

AirPods Pro toote turuletoomise e-kiri on küll üsna pikk, kuid samas see ei tekita segadust ega mõju väsitavalt. Seda tänu sellele, et teksti osakaal on viidud miinimumini ja mustal taustal olevad pildid on minimalistlikus stiilis. See kiri teeb tõesti suurepärase töö iga uue funktsiooni esiletõstmisel. Üldine meili välimus on puhas ja vaatamata Apple'i populaarsusele loob see eksklusiivsuse tunde.

Foto: Appcues

2. Grammarly uute funktsioonide teadaanne

Ei saa jätta märkimata, et Grammarly hoiab alati oma kirja sisu lühikese ja lihtsana, tänu millele on lugejatel kerge mõista, mida öelda tahetakse. Uued funktsioonid on kõik välja toodud ja põgusalt on kirjeldatud, kus neid kasutada saab. Need, kellel on huvi uuendustega lähemalt tutvuda, saavad meilis klikkida CTA-l, mis viib neid täpsema juhendini.

Foto: Medium

3. Willo veebisaidi avamise teade

Willo meil on heaks näiteks sellest, kuidas otse asja juurde asuda. See e-kiri tekitab tellijates ka kiireloomulisuse ja eksklusiivsuse tunde ning paneb lugeja end erilisena tundma. Mainides ajaloenduse algust ja pakkudes adressaadile spetsiaalset koodi, tabab see toote turuletoomise kiri naelapea pihta. See meil on hea näide suurepärase lansseerimiseelse meili sisust. Rohkem teksti pole vaja sellesse lisada, sest rohkem informatsiooni saab lugeja kirja lõppu lisatud video kaudu.

Foto: ConvertCart

Kokkuvõtteks

Uue toote turundamine peab olema hästi läbimõeldud protsess.

Toote lansseerimist korraldades pea meeles, et iga e-kiri on sama oluline kui sellest eelmine ja järgmine. Soovitame siin artiklis toodud näpunäiteid järgida – nii saad kindlasti oma sihtrühmalt palju positiivset vastukaja. Ole meili loomisele algusest peale pühendunud – iga uue tootemeili jaoks koosta köitvad meili teemaread ja eeltekstid, et äratada tähelepanu ja meelitada sinu heade uudistega e-kirja avama. Edukat lansseerimist!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700