Autor: Tanel Rand • 7. november 2022

Viisid, kuidas SEO-d meiliturunduse abil parandada

SEO (search engine optimisation) ehk otsingumootoritele optimeerimine, tähendab veebilehe nähtavuse parandamist otsingumootorites. Arvestades seda, et paljud potentsiaalsed kliendid kasutavad huvipakkuva kauba või teenuse leidmiseks just otsingumootoreid, on SEO kaasaegses turunduses üks olulisemaid märksõnu.
Foto: Freepik

Kui vaadata SEO parendamise telgitaguseid, siis tulevad mängu paljud tegurid – tegurid, mida me ei pruugi esimesel korral SEO-ga otseselt seostada. Üheks neist teguritest on meiliturundus.

Milline ettevõte tänapäeval meili ei kasutaks? E-kirjad on endiselt üheks tähtsaimaks osaks peamisest äriga seotud suhtlusest. Küll aga see, et meilid mängivad SEO osas üsna tähtsat rolli, tuleb paljude jaoks ilmselt üllatusena. Kuigi otsingumootorid meie saadetud e-kirju ei indekseeri, on meiliturundusega võimalik suurendada veebisaidi liiklust ja paremusjärjestust.

Meiliturundust ja SEO-d ühendades on võimalik saavutada väga positiivseid tulemusi. Siinkohal peame silmas seda, et on viisid, kuidas meiliturundus sinu SEO-le kaasa aitab.

1. Suurendab kvaliteetset liiklust

Tõenäoliselt esimene asi, mida SEO puhul õpid, on see, kuidas orgaaniline järjestus võib sinu veebisaidi liiklust suurendada. Eesmärk on aga tuua sinu saidile kvaliteetset liiklust, mitte juhuslikke külastajaid. Tõhus SEO ei aseta ettevõtte mitte ainult otsingumootori tulemuste tippu, vaid on ka võimas viis klientide segmenteerimiseks ja sihtimiseks. Konkreetse teema leidmiseks või päringule vastamiseks saad kasutada otsingumootorisse sisestatud märksõnu või fraase. Asjakohaste märksõnade loendi koostamisel aitavad sellised tööriistad nagu Google Analytics ja Google Trends API.

Meiliturundus võib aidata sul juhtida saidile kvaliteetset liiklust, kuna enamik meiliturunduskampaaniaid on personaliseeritud. Turundajad segmenteerivad tellijaid nende ostuteekonna alusel ja kohandavad sisu vastavalt nende huvidele. Samuti pakuvad nad tellijatele võimalusi valida, milliseid e-kirju nad saada soovivad. Näiteks pakuvad SaaS-i ettevõtted selliseid meilivalikuid nagu näiteks:

- Juhendid

- Veebiseminaride kutsed

- Tooteuuenduse meilid

- Toote turuletoomise meilid

- Blogi reklaammeilid jne

Tellijatel, kes saavad just nendele asjakohastatud sisu, on suurem võimalus sinu veebisaiti külastada ja su tegemiste vastu tõelist huvi üles näidata. Neid ei pommita e-kirjadega, mille vastu neil pole huvi, ja nad saavad nende vajadustele vastavat personaliseeritud sisu.

Loomulikult annab kvaliteetne liiklus sulle hea konversioonimäära ja vähendab põrkemäära, parandades seeläbi ka sinu nähtavust otsingumootorites.

2. Ajendab jagamisi sotsiaalmeedias

Sotsiaalmeedias tegutsemine pole tänapäeval enam valik, vaid turundaja jaoks suisa kohustus. Selleks, et olla klientidele lähemal ja nendega regulaarselt suhelda, pead sotsiaalmeedia platvormidel oma kohalolekut suurendama.

Lisa oma meilidesse ka sotsiaalmeedias jagamise võimalus. Enamik meilide automatiseerimistarkvarasid pakuvad CTA-de lisamise võimalust, et kutsuda lugejaid üles jagama seda, mis neile meeldib. Aga, kuidas SEO sellesse puutub?

Sarnaselt meiliturundusele, ei võimenda sotsiaalmeedia otsesel viisil sinu SEO nähtavust, vaid aitab sellele kaudselt kaasa. Kui paljud inimesed jagavad sinu sisu sotsiaalmeedia platvormidel, suurendab see sinu brändi nähtavust.

Foto: Freepik

Lisaks viitavad jagamised sotsiaalmeedias sellele, et sinu sisu pakub inimestele väärtust ja on neile kasulik. Mida enam sinu tegemisi jagatakse, seda enam kasvab sinu brändi nähtavus, mis sõna levimisel võib tulla kasuks sinu SEO toimivusele.

3. Suurendab veebilehe liiklust CTA-de kaudu

Olenemata sellest, mis on sinu motiiv konkreetse e-kirja saatmiseks, on iga meili lõppeesmärk anda hoogu sinu turundustegevusele ja kasvatada liiklust sinu veebilehel. Selle eesmärgi täitmiseks lisa oma e-kirja CTA nupp, mis julgustab lugejaid konkreetset toimingut täitma.

Siiski pead tähelepanu pöörama sellele, kuidas meelitada kasutajaid sellel klõpsama. Toome mõned näpunäited, mida CTA lisamisel meeles pidada:

- Aseta oma CTA(-d) strateegiliselt. Kui mitu teemat viivad erineva sisuni, peavad ka sekundaarsed CTA-d olema iga teemaga kooskõlas. Sotsiaalmeedia jaoks on soovitatav lisada CTA-d kirja jaluse sektsiooni.

- Kasuta CTA nupu esiletõstmiseks kontrastseid värve.

- Hoia CTA lühike ja kasuta seal võimalikult vähe sõnu.

- CTA toimivuse suurendamiseks kasuta psühholoogiliselt mõjuvaid sõnu.

Saad oma e-kirjale lisada CTA, mis võimaldab tellijatel meili oma tuttavatele ja sõpradele edasi saata. Nemad oskavad hinnata seda, kes võiksid veel näiteks sinu värsket kollektsiooni vaadata või sinu põnevaid ajaveebi postitusi lugeda. Meili edastamise võimaldamine on suurepärane viis oma veebisaidile liikluse genereerimiseks ja SEO tõhustamiseks.

4. Võimaldab arvustusi koguda ja veebis jagada

Klientide antud arvustused omavad tohutut usaldusväärsust, mistõttu mõjutavad need ka otsingumootori tulemusi. Umbes 90% tarbijatest loeb enne toote või teenuse ostmist veebiarvustusi. Veebiarvustustel on nähtamatu jõud, mis mõjutab brändi mainet ja positsioone Google'i otsingutulemustes.

Kaasaegsed digiturunduse tehnikad põhinevad andmetel ja üks parimaid viise vajalike andmete hankimiseks on küsida klientidelt tagasisidet. Paljud ettevõtted saadavad meile, kus nad paluvad kasutajatel jagada oma kogemusi, et teada saada, mida saaks parandada. Tagasiside küsimine meilide teel näitab ka seda, et oled tõeliselt pühendunud oma toodete, teenuste ja üleüldise brändikogemuse paremaks muutmiseks klientidele.

Üks suurimaid väljakutseid tagasiside küsimisel on selle saamine. Meiliturunduse abil saad proovida julgustada inimesi oma arvustusi jagama. Suurema tõenäosusega paneb oma arvustuse teele inimene, kes näeb selle edastamisel ka endale otsest kasu. Seega, paku tagasiside andjate järgmistele ostudele allahindlusi, kuponge või tasuta näidiseid oma kaubast.

5. Aitab sul välja töötada hästi sihitud sisustrateegia

Meiliturundus oleks juba ammu muutunud aegunud turundustehnikaks, kui selle üks suuremaid eeliseid poleks võimalus väga täpselt oma sisu sihtida. Sadadest meilidest, mille tellija päeva jooksul saab, tõstab sinu e-kirja avamise tõenäosust just selle asjakohasus. Idee on lihtne – kui segmenteerid oma tellijaskonda, peab sul olema loodud ka eraldi sisu, mida igale grupile konkreetselt suunata.

Foto: Freepik

Nagu eelnevalt mainisime, võimaldab meiliturunduse automatiseerimine saata ka hüperpersonaliseeritud e-kirju, mis võtavad arvesse erinevaid demograafilisi andmeid, nagu vanus, elukoht, ostuteekond ja varasemad ostud jpm. Püsikliendi meili saatmine uuele tellijale või hooajalise pakkumise saatmine teises riigis asuvale tellijale ei tule kuidagi kasuks sinu veebisaidi liiklusele ega konversioonimääradele. Meili sisu töötab ainult siis, kui adressaat on selle jaoks õige inimene.

Sisust rääkides ei pea me silmas ainult meili põhiteksti, vaid ka köitvat teemarida ja eelteksti. Kaalu hoolikalt, milliseid sõnu lisada meili teemareale, eelteksti ja meili põhiteksti sisse. Seejärel võta oma meilide tulemusi kui SEO uuringut ja analüüsi, millised sinu kasutatud märksõnadest töötavad, ehk millistel sõnadel tellijad rohkem klõpsavad. Neid teadmisi saad oma üldises SEO strateegias edukalt kasutada. A/B testimine võimaldab suurepäraselt analüüsida, millised märksõnad koguvad kõige rohkem klikke.

6. Pakub võimalusi eduka sisu taaskasutamiseks

Sinu kõige edukamatel meiliuudiskirjadel võib olla püsiv mõju, kui sa nende sisu uuesti kasutad. Oletame, et konkreetne sisu on varem sinu meiliturunduse strateegia jaoks imet teinud. Sellisel juhul kasutavad turundajad seda tüüpi sisu uuesti näiteks oma ajaveebi või veebisaidi artikli jaoks, millega avaneb võimalus ka oma SEO-d toetada.

Kasutades oma kõige kaasahaaravamate uudiskirjade sisu, lood lõpuks huvitavaid ajaveebe, mida sinu otsingumootori otsijad ja e-posti tellijad näevad. Nii saad jõuda suurema publikuni, tõhustades oma SEO-d minimaalse vaevaga.

7. Võimaldab videosisu reklaamida

Veidi vähem tavapärane, kuid tõhus viis SEO-d kasvatada, on lisada oma turundusmeilidele videolink. Tõepoolest, see nõuab eelnevalt veidi rohkem samme: stsenaariumi kirjutamist, sobiva visuaali leidmist, filmimist ning monteerimist ja järeltöötlust.

Videod mõjutavad SEO-d rohkem, kui paljud inimesed teavad, ja tegelikult teeb video otsingumootoritele optimeerimisel imesid. Kui sinu veebilehel leidub lisaks tekstile ja piltidele ka kvaliteetseid visuaale videote näol, on sinu leht võimalikult mitmekesine. See annab tõuke ka sinu jõupingutustele SEO osas.

Kui oled loonud huvitavaid videoid, jaga neid kindlasti lisaks sotsiaalmeediale ka oma turundusmeilide kaudu. Sinu meililist on sinu kõige paremini sihitud publik. Samuti on videosisu üks atraktiivsemaid sisutüüpe, kuna see on visuaalselt huvitav ja sisult kompaktne. Google vaatab otsingu paremusjärjestuse määramisel sinu lehele sissetuleva liikluse hulka, seega soovitame kindlasti videosisu kirjutama hakata ning kaamera valmis panna.

Kokkuvõtteks

Kuna SEO ja meiliturundus on turundusstrateegia lahutamatuks osaks, on hädavajalik siduda need mõlemad tegevused viisil, mis on strateegiliselt kooskõlas sinu üldise turundusvisiooniga. Kaasaegne SEO on keerukam protsess kui esmapilgul tunduda võib. Mine tavapärasest märksõnauuringust kaugemale ja leia meiliturunduse läbi ainulaadne taktika, mis annab olulise tõuke SEO-le.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700