Autor: Laura Reiter • 22. august 2022

Kolm näidet, kuidas Campys mängleva kergusega mängulisi kampaaniaid luua

Kui muidu tähendab kaasamiskampaaniate loomine kopsakat aja- ja raharessurssi, siis peagi turule tulevas Campys saavad turundajad ja kaupmehed luua kampaaniaid ülilihtsalt ning seda minimaalse aja- ja rahakuluga. Campy tootejuht Kaisa Eslas toob välja kolm mängulise kampaania näidet, mille kokkupanemine võtab vaid paar minutit.

Kaisa Eslase sõnul saab Campys teha kaasamiskampaaniaid põhimõtteliselt tasuta või üliväikeste kuludega. „Tavaliselt käib selliste kampaaniatega kaasas pikk planeerimine, protsess on ajakulukas ja sageli vajab see ka eraldi arendust ning koostööpartneri kaasamist, mis on rahaliselt väga kallis,“ selgitas ta ja lisas, et Campys on aga selliste mänguliste ja kasutajaid kaasavate kampaaniate tegemine tehtud väga lihtsaks ning tasu maksmine toimub ainult müügitehingu pealt, millest Campy võtab vahendajana endale 10-15 protsenti. „Siin tuleb veelgi välja Campy erisus ehk kaupmees ja turundaja ei pea eraldi maksma ka nähtavuse ja klikkide püüdmise eest, vaid katsetada saab tasuta ning nagu öeldud, tasuda tuleb vaid tehtud tehingu pealt,“ rõhutas ta.

Mänguliste kaasamiskampaaniatega saab Eslase sõnul tarbijaid oma tegevustesse kaasata mitmel moel - pakkudes mingit lisandväärtust, lihtalt fun’i või viies läbi viktoriine ja küsitlusi, millele järgneb alati ka auhind - näiteks soodustuse näol. „Campys on turundaja ja kaupmehe jaoks kõik arendused ja lahendused juba ära tehtud, turundaja n-ö vaevaks jääb vaid oma loovust kasutada ja kulutada kampaania kokkupanemiseks kaks minutit,“ sõnas ta ja lisas, et selleks on Campy keskkonda loodud kampaania sammud, mida saab drag & drop meetodil enda vajaduste järgi kombineerida. „Kõik elemendid on erinevate kampaaniatüüpide ja –formaatide jaoks juba Campy keskkonnas olemas ning lisaväärtusena näevad turundaja ja kaupmees seal kohe, kui palju neile see kampaania maksma läheb,“ rääkis Eslas ja lisas, et iga kampaaniaga jookseb kaasa ka reaalaajas analüütika, mis on samuti suur aja ja raha kokkuhoid, sest numbreid ei pea kusagilt pärast taga ajama.

„Analüütika aitab aga teadagi koostada järgmisi kampaaniaid ja luua segmente ning näiteks kui kaupmees või turundaja küsib kliendilt arvamust, siis selle põhjal saab samuti olulist teavet, mida näiteks oma turundustegevustes ära kasutada,“ tõi Eslas veel välja Campy kasutegureid ja lisas, et kaupmehe või turundaja jaoks tähendab see seda, et ta kaasab oma tegevustega klienti ja selle raames pakub talle midagi vastu. Samas rõhutas Eslas, et oluline on jälgida, et kliendil oleks see antav panus ja saadav preemia tasakaalus ehk preemia lunastamine ei tohiks olla liiga lihtne ega liiga keerukas võrreldes preemia suuruse ja väärtusega.

Siinkohal tõi Eslas välja kolm kaasamiskampaania näidet, millest kaks näitavad, kuidas kasutada lihtsalt, aga põnevalt QR-koodi võimalusi:

1. QR-koodi kampaania kodust lahkumata. See tähendab seda, et QR-kood on peidetud kusagile internetiavarustesse – olgu selleks näiteks sotsiaalmeedia, blogi vms.

Seda tüüpi kampaania sisaldab kolme lihtsat sammu:

• leia QR-kood, mis on peidetud näiteks sotsiaalmeediasse - näiteks Instagrami story’sse ehk sellisel juhul on tegu 24-tunnise kampaaniaga, mis suunab inimese tutvuma kaupmehe Instagrami kontoga;

• kood on peidetud kodulehele, näiteks bännerile;

• kood on Facebooki lehel.

Eslase sõnul sobib selline kampaania kõigile, eriti aga näiteks brändidele, kellele on hästi oluline toote või teenuse taga olev lugu ning et kõik kanalid, kus seda lugu räägitakse, jõuaksid sihtrühmani. Campy eelis on siinkohal see, et QR-kood on juba Campy poolt äppi genereeritud ja kaupmees saab seda kasutada kus iganes.

2. QR-koodi kampaania kodust väljumisega. See on hästi lõbus ja heas mõttes challenge’it pakkuv, mis tekitab kliendil ka mõnusa saavutustunde. Eslase sõnul ei sobi see võib-olla igale tarbijale, aga näiteks seiklushimulisele, uudishimulikule ja väljakutseid nautivale kliendile on see väga köitev. Sellise kampaania puhul on Campy loonud näiteks tuletornide pildijahi kampaania, mis on inspireeritud kunagisest Circle K töötajatele tehtud templite kogumise kampaaniast ja Eesti avastamise mängust, kus tiimid pidi külastama erinevaid Eestimaa paiku ja parimale tiimile pani Circle K välja väärtusliku auhinna.

Sellise seiklusliku kampaania jaoks on Campys samuti kolm sammu, mis moodustavad ägeda tervikliku story ja mängu:

• lokatsioonisamm – see juhatab lokatsioonini, antud näite juhul Pakri poolsaarele, mille kohta on Campys ka lühike põnev tutvustav tekst. Kui kasutaja on sinna kohale läinud, siis telefonis olev Campy äpp tuvastab selle maksimaalselt 50 meetri raadiuses. Kasutaja äppi tuleb siis teavitus „see samm on läbitud“ ning ta saab järgmise sammu juurde minna;

• QR-koodi samm – see ütleb kasutajale, et leia Pakri tuletorni seinalt QR-kood ja skäneeri see. Seejärel lubatakse ta järgmise sammu juurde;

• "tee foto" samm – nagu nimigi ütleb, tähendab see samm seda, et kasutaja peab tegema Pakri tuletornist pilti. Siinkohal on oluline teada, et pilt tehakse Campy äpi sees ehk seda ei pea eraldi postitama ning see ei lähe kusagile avalikult üles.

Eslas selgitas, et sellise kampaania saab kaupmees siduda oma toote või teenusega ning kliendi jaoks kaasneb sellega taas n-ö auhind. „Kuna tegemist on aeganõudvama challenge’iga, siis see auhind peab klienti piisavalt motiveerima,“ rõhutas ta ja lisas, et seiklushimulisemale kliendile on kindlasti juba see mäng ise piisavalt motiveeriv ja hasarti pakkuv. Ja ei tasu unustada, et sellist tüüpi kampaaniate kõrvalväärtus on avastada uusi põnevaid Eestimaa paiku.

3. Tooteviktoriini kampaania. Eslas selgitas, et turundajad ja tootjad toodavad alati materjali, juhiseid jms ning seejuures on turundajad üsna sageli hädas, et kuidas panna tarbijat näiteks toodet tutvustavat videot lõpuni vaatama. Tootjad murravad aga pead, et mida peaks tegema, et tarbija kasutajajuhendi lõpuni loeks - nii saaks ta enne pettumuse saamist tootest maksimumi. Palju on ju näiteid sellest, et tarbijad esitavad kaebuse, aga tegelikult ei ole nad lugenud juhendit, et oskaksid võtta tootest viimast. Parim näide siinkohal on näiteks MacBook, mille funktsionaalsusi ei kasutata ära ja kasutajakogemus jääb niimoodi ahtakeseks.

Campy on lahendanud selle nii, et näitab tarbijale kuni 5 minutit kestvat tutvustavat videot uuest tootest, laseb külastada tootja kodulehte, kus peab olema vähemalt 60 sekundit, ja seejärel esitatakse talle küsimused, millele vastates selgub, kas ta on selle materjali omandanud. "Küsitakse ainult seda, mis selle toote puhul tõesti oluline on ning alati saab vajadusel kodulehele tagasi minna," sõnas Eslas ja lisas, et sellise protsessi käigus kinnistub info toote kohta – tarbija saab toote kohta vajalikku infot, mille kaudu ta kasutajakogemus paraneb ning tootja saab oma toodet veelgi paremini tutvustada.

Eslase sõnul selgus tarbijatesti tulemusel, et selline info otsimine ja n-ö teadmiste kontroll on väga põnev ka tarbija jaoks, tuues veel välja, et üks oluline ja teistest eristuv „präänik“ Campys on ka ostu eelisõiguse andmine. „Näiteks kui muidu peab uute Apple’i toodete soetamiseks end nimekirja panema, et seda siis võimaluse avanedes eelisjärjekorras osta, siis Campys saab kampaania lõpetanutele müüa selle toote koheselt ja seda siis täishinnaga,“ selgitas ta ja lisas, asja teeb põnevaks see, et Apple’i tooted on sellisel viisil saadaval vaid piiratud koguses.

Need olid vaid näited, kuidas on võimalik Campys mänguliselt kaasamiskampaaniaid luua, aga kaupmehel on alati vaba voli ise valida, kas ta teeb challenge’i lühema või pikema, lihtsama või keerulisema, ja kas ta kasutab kõiki samme või vaid osasid sellest.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700