Autor: Indrek Põldvee • 9. august 2021

Sotsiaalmeedia kuldreegel: üksi saab kiiresti, koos saab kaugele!

Enne sotsiaalmeedias müügiga alustamist tuleb aru saada, et oluline on andmine ja olemas olemine, ütleb Indrek Põldvee.
Foto: Pixabay
Eeldasin, et tean sotsiaalsest müügist nii mõndagi. Raamat „Sotsiaalne müük“ suutis mind aga kohe alguses üllatada.

Tim Hughes ja Matt Reynolds on oma bestselleris väga hästi välja toonud, mille poolest erineb sotsiaalse müügi ostuprotsess klassikalisest müügist. „Sotsiaalne müük pole võimalus, mis on tekkinud tänu sellele, et sotsiaalmeedia loob teistsuguseid müügimooduseid. Sotsiaalne müük on hoopiski reaktsioon sellele, et sotsiaalmeedia võimaldab teistsuguseid ostumooduseid.“

Sotsiaalmeedia eesmärk pole mitte müüa, vaid väärtust anda. See on lähenemine, mida hetkel Eestis väga ei kohta. Postitatakse uudiseid iseendast või ettevõttest, aga see pole jälgijatele huvitav. Enne sotsiaalmeedias müügiga alustamist tuleb aru saada, et oluline on andmine ja olemas olemine. Müügi eelduseks on kogukond ja selle usaldus.

Raamatust jäi kõlama mõte, et „kogukond tähendab seda, et hõim kannab koormat sinu eest; kui kannad seda aga ise, siis oled sa lihtsalt üks isik”. Siit ka ettevõtjale soovitus investeerida just sotsiaalse kogukonna juhti. Ettevõtted, kes sotsiaalmeediasse täna ei investeeri, kaotavad oma kliendid 5–10 aasta pärast neile, kes on sotsiaalmeedias juba ammu brände kasvatanud ja selle rolli mõistnud.

Raamat: „Sotsiaalne müük“

Autor: Tim Hughes, Matt Reynolds

Lehekülgi: 240

Kirjastus: Äripäev

Loe näidislehekülgi SIIT.

Avaram vaade

Kõik muutused võtavad aega ja mida kauem oodata, seda suuremaks venib vahe muu maailmaga. Eestis on korraliku kogukonna kasvatamine küll paras väljakutse, kuid õnneks avab „Sotsiaalne müük“ täiesti uue horisondi.

Isiklikku ja ettevõtte brändi ei tule mitte kõigi, vaid oma ideaalse kliendi jaoks kujundada. Neid võib olla maailmas kokku vaid tuhat, aga kui tõused nende silmis autoriteediks, annab see võimsa eelise kõigi teiste ees. Ideaalkliendid võivad muutuda, aga kogukond, kel on jõudu palju kaasa aidata, jääb ikka alles. Üksi saab kiiresti, aga koos saab kaugele!

Sotsiaalne müük ei ole imerelv, mis kohe kõik mured lahendab: see nõuab korralikku ajalist panust ja järjepidevust. Võtmekohaks on leida üles õiged maailmamuutjad. See käsiraamat annab äärmiselt hea ülevaate, milliseid platvorme kasutada, kuidas silma paista ja millises suunas oma müügitaktikat arendada.

Autorid on raamatu lõpus toonud välja viis väga head sammu, kuidas ettevõttes muutusi ellu viia. Mina kasutan „Sotsiaalset müüki“ praktilise käsiraamatuna ja soovitan seda teha ka kõigil tegev-, turundus- ja müügijuhtidel, samuti HR- ja PR-inimestel. Enamasti töötavad just nemad kõige rohkem ettevõtte mainega ning paistavad ka rohkem avalikult silma.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700