Olete olnud agentuuris TRUTH üle 25 aasta. Kuidas leida üles säde ja motivatsioon igal hommikul kontorisse minna?
Püüan olla hea strateeg. Ma arvan, et iga nädal on erinev. Iga briif ja kaubamärk on erinev. Isegi kui oleme töötanud sama kaubamärgiga palju aastaid ja on aeg uueks jõulukampaaniaks, on see erinev. Heal strateegil peab olema selline hoiak.
Reklaamiagentuuride inimeste keskmine vanus on 25-30 aastat. Nad mõistavad suundumusi, nad on sündinud digitaalsesse maailma. Kuidas tunnete end noorema põlvkonna seltskonnas?
Strateegias pole pärast Jeesust Kristust midagi muutunud. Ta teadis, kuidas sõnumeid edastada. Jeesus ütles, et on ainult üks Jumal, kes on tema Isa. See on väga tugev strateegiline sõnum. Mis muutub, on meedia ja kanalid. Hea strateegia on segu universaalsetest klassikalistest põhimõtetest ning uue meedia ja uute trendide nutikast, loomingulisest kasutamisest.
Sa õpetad ülikoolis strateegiat. Mida soovitate strateegia kohta lugeda?
(Vaatab raamaturiiulit) Minu lemmik on Marc Pollardi "Strategy is Your Words". Soovitan kõigepealt vaadata klassikalisi asju ja seejärel hüpata uute asjade juurde. Mulle meeldib Picasso tsitaat: "Mul kulus neli aastat, et maalida nagu Raphael, kuid terve elu, et maalida nagu laps." See tähendab, et kõigepealt peate õppima klassikat ja alles seejärel saate rakendada kõiki nippe ja suundumusi.
Turundusstrateegias on kõik peamised asjad jäänud samaks – positsioneerimine, sihtrühm, probleem, brändilubadus ja järjepidevus. Muutunud on see, et aastakümneid tagasi olid väikeste kaubamärkide võimalused piiratud, kuna meedia oli kallis. Kuid nüüd saavad kõik kasutada mõnda meediavormi.
Mis on teie töös suurim väljakutse?
Kliendid püüavad alati öelda mitut asja korraga - kahte või kolme asja. Aga see ei tööta. Teil peab olema ÜKS sõnum. Kuid kui keskendute ainult ühele asjale, on ka ebaõnnestumise oht suurem. On loomulik, et inimene ei pane kõiki mune ühte korvi.
Millised on praegu reklaamimise kuumad trendid?
Hea uudis on see, et huumor on tagasi. Ma armastan seda! Paar aastat tagasi muutus reklaam väga tõsiseks, isegi kurvaks. Nüüd on huumor tagasi ja see on hea uudis loojatele.
Teie agentuur TRUTH kuulus varem McCanni võrgustikku, aga olete otsustanud saada iseseisvaks. Miks nii?
Agentuuride võrgustikud pole enam nii võimsad, sest globaalse reklaami maht on vähenenud. Reklaam on muutunud väga segmenteerituks, isiklikuks ja väga sihipäraseks. Mida paremini me elame, seda rohkem isikupärastatud tooteid, teenuseid ja sõnumeid vajame. Globaalsetel kaubamärkidel on aga endiselt ühtsed strateegiad ja brändilubadused. Mastercard on “Priceless” ideed kasutanud mitu aastakümmet, kuid reklaami teostamine toimub ikkagi kohalikul tasandil.
Ühele sõnumile keskendumine ja julge loomingulisus nõuab vaprust. Kuidas veenda oma kliente olema julge?
Kui võtate liiga suure riski, võite töö kaotada. Küsin alati klientidelt: "Kas olete rikas või julge?" Kui teil on suur eelarve, võib olla täiesti okei, et mängida ohutult. Kuid väikese eelarvega ohutu mängimine ei tööta.
BalticBest 2024 žürii hindab töid veebiülekande otse-eetris 28. augustil.
Esita oma töö konkursile SIIN. Tööde esitamise tähtaeg on 12. august.
Vaata osalemise infot ja tingimusi SIIT.
Hoia end BalticBesti konkursiga kursis veebilehel balticbest.eu.