Äripäeva raadio saates räägivad intellektuaalomandist ja sellega seotud ettevõtjate muredest Triniti advokaadibüroo vandeadvokaat Karmen Turk ja patendivolinik Maria Silvia Martinson. Kaasuste põhjal otsitakse suuniseid, kuidas kaitsta oma loodut Eestis ja välismaal.
- Triniti advokaadibüroo vandeadvokaat Karmen Turk (paremal) ja patendivolinik Maria Silvia Martinson (vasakul). Foto: Gregor Alaküla
Juttu tuleb ka sellest, mida loetakse intellektuaal- ja mida tööstusomandiks, millega ettevõtjad peamiselt eksivad ja milliseid vaidlusi põhjustab tehisaru. Räägitakse ka sellest, miks ei saa advokaat ettevõtjat kõigis intellektuaalomandit puudutavates küsimustes esindada, kes on patendivolinik ja kuidas erinevad reeglid intellektuaalomandi kaitsmise osas Euroopas, USAs ja Ühendkuningriigis.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.