Autor: Laura Reiter • 20. september 2022

Millised on Eesti parimad digitööd? Aasta Digitegu 2022 võitjad ja Grand Prix on selgunud

Täna ja eile Eesti Filmimuuseumis toimunud digiturunduse aastakonverentsil Best Internet kuulutati välja Aasta Digitegu 2022 võitjad. Täna õhtul selgusid ka Aasta Digitegu 2022 Grand Prix, mille seekord otsustas žürii anda kahele tööle.

Aasta Digitegu konkursile laekus sel aastal kõiki kategooriaid arvesse võttes 46 tööd, mis on tunduvalt rohkem kui kahel eelneval aastal (vastavalt 32 ja 33 tööd).

Aasta Digitegu 2022 Grand Prix võitjad Karl Pae ePPC Digitalist ja Riho Pihelpuu ADM-ist.
Autor: Raul Mee

Võitjateks osutusid žürii hinnangul alljärgnevad tööd:

"Content marketing” kategooria - Lidl Eesti „Parim suvi“ (agentuur: Havas Media)

“Integreeritud digikampaania” kategooria - „Lidl Eesti – värskelt saabunud!“ (agentuur: Havas Media)

Inge Vent Havas Mediast.
Autor: Raul Mee

“Veebilehe arendus/kampaanialeht” kategooria - Abakhani e-poe uuendamine ja tööprotsesside digitaliseerimine ja lihtsustamine (agentuur: Acty)

Aldar Reinberk Acty Digitalist.
Autor: Raul Mee

„Innovaatiline digiturundus“ kategooria - Toyota digikampaaniate efektiivsuse tõstmine Facebooki dünaamiliste reklaamidega (agentuur: ADM)

Riho Pihelpuu ADM-ist.
Autor: Raul Mee

“Andmetel tuginev turundus” kategooria – Puumarketi Google Ads AI optimeeritud otsingukampaaniate rekordiline tootlikkus (agentuur: Mediabrands Digital)

“Facebooki reklaam” kategooria - airBalticu uue baasi avamise digikampaania Tamperes tõi +442% müügi kasvu (agentuur: Mediabrands Digital)

Karl Lilienberg, Erki Heinsaar ja Kaisa Rannala Mediabrands Digitalist.
Autor: Raul Mee

“Google’i reklaam” kategooria – Minimalist Phone rakenduse käibe suurendamine 15x (agentuur: ePPC)

Karl Pae ePPC Digitalist.
Autor: Raul Mee

“SEO” kategooria - Raketikiirusel kasv: poole aastaga kasvas kidsmed.ee orgaaniline müügitulu 1400% (agentuur: Convertal)

Jaanus Lahe Convertalist.
Autor: Raul Mee

Aasta Digitegu 2022 Grand Prix vääriliseks pidasid žüriiliikmed alljärgnevaid töid:

Toyota digikampaaniate efektiivsuse tõstmine Facebooki dünaamiliste reklaamidega (agentuur: ADM)

Minimalist Phone rakenduse käibe suurendamine 15x (agentuur: ePPC)

Žüriiliige Märt Jõesaar kommenteeris: „Tuleb tunnistada, et meie digiagentuurid on väga usinad ja laia haardega. Tulemused olid vägagi muljetavaldavad.“ Samas oli tema sõnul ka palju sellist, mida tema peaks elementaarseks osaks digiturunduse strateegiast - nagu pealemüük või bännerikampaania juba registreeritud kliendile.

Parimad tööd olid Jõesaare hinnangul kindlasti need, kus kasutati tõhusalt mitmeid kanaleid ning genereeriti tulemusi valdkondades, kus neid ei ootaks - näiteks lead generation või müügikasv ainult Facebooki retargeting kampaaniaga.

Greta Pudan sõnas, et parimates töödes oli huvitav näha oskuslikku kombinatsiooni nii meeldejäävatest sõnumitest kui originaalsest disainist, mis on omakorda optimeeritud erinevate ostuetappide tulemuste kasvatamiseks. Lisaks oli Pudani sõnul väga põnev näha julgeid ja edukaid testimisi cross-channel strateegiate puhul. Järgmisel korral sooviks ta aga näha veel rohkem edulugusid innovaatilise turunduse ja andmepõhise turunduse valdkonnast.

Erki Heinsaare sõnul oli digitegude kvaliteet sel aastal ühtlasem kui ehk mõnel varasemal aastal, kuid nagu ikka tegi elu keerulisemaks see, et võrrelda tuli omavahel võrreldamatuid kampaaniaid - näiteks Eesti kontekstis megasuure investeeringuga lansseerimisi ja lihtsalt väga hästi tehniliselt teostatud väiksemaid töid. "Seetõttu on ka võidutööd väga erinevas suuruses, aga ilmselt ongi Aasta Digitegu just selline konkurss, kus ka väiksematel kampaaniatel ja digitegevustel on võimalus särada," sõnas ta.

Positiivne oli Heinsaare hinnangul see, et enamik töid keskendusid otseselt saadava kasu välja toomisele – on tunda, et kliendid ja agentuurid ei väärtusta enam ainult säravat pakendit, vaid reaalseid tulemusi. "Rõõmu tegi ka see, et üha rohkem edukaid töid on välisturgudele keskendunud, mis näitab Eesti agentuuride kvaliteedi kasvu."

Aasta Digiteo züriisse kuulusid Erki Heinsaar (Mediabrands Digital juht), Greta Pudan (Httpool Regional Meta Lead), Karin Maandi (Meta Advisory Group vanemkonsultant), Martin Paršin (Nobel Digital digistrateeg ja partner), Karl Pae (ePPC Digital asutaja) ja Märt Jõesaar (LeverUpi Baltikumi üksuse juht).

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700