Digiturundus mängib iga tänapäevase ettevõtte tegevuses olulist rolli ning veebikanalite toimivuse mõistmine, olgu selleks veebileht, sotsiaalmeedia leht või reklaamid, aitab äri palju edukamalt kasvatada. Google Analytics on siinkohal edukatele turundajatele suureks abiks. Vaatame, millised on need 5 põhjust, miks Google Analytics on võitnud nii paljude turundajate südamed.
1. Analytics annab ülevaate veebilehe külastajate demograafilisest profiilist, eelistustest ning huvidest. Näiteks saab selge ülevaate, mis osakaal külastajatest on eri vanusegruppidest või soost, milliseid mobiilseid seadmeid nad kasutavad ja mis on nende huvialad. Need teadmised aitavad analüüsida, kas turunduse abil tuuakse oma veebilehele ikka soovitud sihtgrupid ning sealt saab ka uusi ideid kampaaniate paremaks sihtimiseks.
2. Analytics aitab mõista, kui hästi või halvasti erinevad turunduskanalid ettevõtte heaks töötavad. Turundusinvesteeringuid on mõistlik teha vaid seni, kuni need end ära tasuvad. Võimalus mõõta kanalite efektiivsust ning võrrelda nende tulemusi omavahel annab kindlustunde, et tähelepanu on suunatud õigetesse kanalitesse.
3. Analytics aitab aru saada, kas külastajad leiavad veebilehel olulise info hõlpsalt ning kus nende teekond toppama kipub jääma. Erinevaid barjääre võib veebilehel ikka ette tulla kuid oluline on need kiirelt üles leida ja korda teha.
4. Analytics annab ülevaate sisust, mis töötab. Kui on selge, mis tüüpi sisulehti ja -artikleid rohkem ja pikemalt loetakse ning mis tõenäolisemalt ostu või kontaktivõtmiseni viivad, siis on lihtne sarnastel teemadel sisu juurde luua ning seeläbi oma orgaanilist müüki parandada.
5. Analytics ütleb, milliseid ärilisi eesmärke kui palju saavutati. Kui erinevad ärilised eesmärgid - näiteks ostu sooritamine, päringuvormi täitmine või uudiskirjaga liitumine - on korralikult seadistatud, siis saame täpselt jälgida mis sihtgrupid ja kanalid kui palju meie ettevõtte tulemusi mõjutavad.
Kui teema kõnetab, siis
Äripäeva Akadeemias on võimalik osaleda Taavi Raidma koolitusel "Google Analytics turundustööriistana“, kus tehakse praktikas läbi Google Analyticsi seadistamine ja õpitakse sealt oma äri jaoks olulisi andmeid kätte saama.
Seotud lood
Pandeemia ja teatud valdkondade sulgemised on muutnud e-ostlemise trende, selgitas Eesti E-kaubanduse Liidu juht. Näiteks kontserdi-, kino- ja teatripiletid on langenud 60 protsendilt 48 protsendile. Toit, mis tegi 2020. aastal suure hüppe, on sel aastal kasvanud veel 9% ning võrreldes 2019. aastaga lausa kolm korda.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.