Autor: Laura Reiter • 7. aprill 2021

Olukord reklaamimaastikul: näha on paranemise märke

Meediaagentuuri Initiative esimese kvartali raportist selgub, et kuigi viiruse kõrge levik häirib meid endiselt, on õnneks näha olukorra paranemise märke. Tundub, et oleme uue olukorraga kiiresti kohanenud ja muutunud oludes tegutsemine on üha omasem.

KantarEmori avaldatud statistika näitab, et reklaamiturg kukkus eelmisel aastal 20%, moodustades mahuks 85,65 miljonit eurot. Meediaagentuuride kaudu teenindatav reklaamimaht, mis on umbes 80% reklaamituru mahust, kukkus pisut vähem ehk 14%. Enim kaotasid protsentuaalselt ajalehed ja välimeedia. Eelmise kevade kuni 60% reklaamikäibe kukkumine ei ole õnneks sel aastal kordunud, mis on lootustandev märk, et elu läheb edasi.

Reklaamiturul omab pikalt liidripositsiooni online-turundus, mille osakaal on juba kohalike portaalide reklaamikäivete põhjal televisiooniga sisuliselt samal tasemel (24%). Arvestades 2020. aasta e-kaubanduse ja online-turunduse võidukäiku, võib kohaliku interneti käibe julgelt kahega korrutada.

Televisiooni kommertskanalite vaatamise aeg on veebruaris ja märtsis tõusnud 6%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Loodetavasti püsib vaatamise aeg senisel tasemel, sest arvestatavat kasvu ei ole kindlasti oodata. Reklaamiminutid püsivad aga viimaste aastate kõrgemail tasemel, mis võib aga tekitada probleeme reklaamiaja saadavusega.

Eelmise aasta eriolukorraga kaasnenud uudiste portaalide külastatavuse järsk tõus ei ole aga sel aastal märgatav. Märtsis kaotasid eelmise aastaga võrreldes külastajaid kõik suuremad portaalid - Delfi 23%, Postimees 31% ja Õhtuleht 20%. Siiski tõusis selle aasta märtsis külastuste arv võrreldes veebruariga Delfil 6% ning Õhtulehel ja Postimehel 16%.

E-kaubandus on jätkuvalt arvestatavas tõusus. Eraisikute poolt tellitud pakkide maht kasvas jaanuaris 34%, veebruaris 20% ja märtsi kasvuks prognoositakse suisa 90%.

"Kindel on see, et viirus kaotab oma senise mõju ning enamik meist ei jää ainult ellu, vaid oleme juba täna palju tugevamad ja targemad," ütles Initiative partner ja juht Indrek Soom. Ta lisas, et samal ajal on aga ka suur oht rikkuda seda, mida oleme aastaid ehitanud. "Loodame, et õpime sellest olukorrast palju ja mõistame, et lühiajaline kasu ei pruugi tingimata tuua pikaajaliselt loodetud tulemusi."

Jooksvad muutused:

All Media Baltics nimi muutub TV3 Grupiks

TV3 Gruppi lisandus kaks venekeelset kanalit: Pyatnitsa ja TNT (Kanalid olid varem Postimes Grupi all. Pärast muudatust on kanaligruppide positsioonid võrdsustunud)

Neti.ee on liikunud Telia omadusest Postimees Gruppi

Uued TV kanalid Postimees Grupis alates 01.04.2021 - Sony kanalid asenduvad Duo6 ja Duo3-ga (Duo6 pakub esmakordselt Eestis vaatajatele võimaluse nautida parimaid komöödiasarju ja Duo3 programm hakkab pakkuma kvaliteetseid krimi- ja põnevussarju)

Apple'i järgmine iOS-i uuendus toob kaasa uue rakenduse Tracking Transparency, mis tähendab, et kasutajad peavad jälgimiseks loa andma. Võimalikud murekohad: jälgimine, uuesti sihtimine, optimeerimine

Chrome Cookie Ban in 2022. Chrome lõpetab kolmandate osapoolte küpsiste kasutamise.

Allikas: Initiative Meediaraport I kvartal 2021

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700