Autor: Raido Tamar • 12. mai 2020

Covid-19 on muutnud SEO veelgi olulisemaks investeeringuks

Viimastel kuudel on mitmekümne kuni mitmesaja protsendi võrra kasvanud mitmete e-kaubanduse valdkondade Google’i otsingumahud. Guugeldamine on tihti e-kaubanduses esimene samm soovitud toodete leidmisel.

Aprillikuus on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud järgmised otsingud.

• Jalgrataste, grillide, aiamööbli kategooria erinevad otsingud 40 kuni 100 protsenti. Näiteks sõna “jalgrattad” üldised otsingumahud Google’is keskmiselt kuus alates aastast 2016:

• Mõningate raamatute, lemmikloomatarvete, ilutoodete otsingud on 100 kuni 300 protsenti suuremad.

• Juukselõikusmasinate, hantlite otsingumahud on kasvanud kohati lausa 1000 protsenti. Näiteks sõna “hantlid” üldised otsingumahud Google’is keskmiselt kuus alates aastast 2016:

E-poodide võidukäiguga koos on tõusnud ka erinevate teenuste otsing, näiteks e-poe tegemist ja loomist otsiti 2020. aasta aprillis umbes 200 protsenti rohkem kui 2019. aasta aprillis.

Otsingumahud ei ole aga suurenenud kõikides valdkondades, näiteks märksõna “reisikohvrid” otsingumahud:

Kuidas jõuad regulaarselt nendeni, kes teenust või toodet otsivad?

Google’ist parema leitavuse aitab tagada SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine. SEO on aastatega muutunud lahutamatuks osaks turundusest, mis aitab eduka teostamise tulemusena tagada pikaajalise nähtavus otsingumootorites.

SEO tulemused võtavad aga aega ja nõuavad kannatust. Rooma linna ei ehitatud ühe päevaga, samamoodi ei ehita otsingutulemustes oma valdkonnas domineerivat lehte kiiresti. Paljude valdkondade e-kauplejad, kes on varasemalt süsteemselt ja järjepidevalt SEOga tegelenud, võidutsevad e-kaubanduses, sest õigesti teostatud SEO toob neile suurel hulgal orgaanilist veebikülastust ning kasvatab seeläbi müüki.

Ei ole liiga vara alustada optimeerimisega, et valmis olla järgmiseks suuremaks otsingumahtude tõusuks või saada kasu praegusest tegevuvaldkonna suuremast guugeldamisest.

SEOd saab ka ise juba teostama hakata kasvõi homsest. Väliste viidete ehk linkide ja sisu loomine on tihtipeale väga pikk protsess, mis on samas ka väga pikaajaliselt väärtust toov investeering. Kuidas seda teha? Esiteks täienda enda veebilehete ja e-poodi tarbijale kasuliku sisuga, selleks võid luua blogi või kirjutada optimeeritud tekste jne. Teiseks, leia võimalusi väliste linkide saamiseks, et suurendada veebilehe autoriteetsust Google silmis. SEO ROI on piiramatu ja võimalusi on palju!

Ise SEO-d teostades või teadlikumalt teenust tellides võtavad tulemused aega, kuid lõpuks kindlustavad hea positsiooni turul. Küll aga ei tasu unustada ka tulemuste saavutamise järel SEOsse panustada, sest konkurendid ei maga.

Omades juba häid ja kõrgeid otsingutulemuste positsioone, peavad konkurendid mõtlema, kuidas sinu ettevõtet edestada. Optimeerides läbimõeldult oma kodulehe, ei pruugi see konkurentidele olla kerge ülesanne. Kindlasti mitte kiire tulemusega ülesanne, mida otsingumahtude tõusu järel kiiresti suuremas osas paremini kasutusele võtta.

Tule koolitusele: SEO baaskoolitus

Koolitaja: Raido Tamar

Korraldab: IT Koolitus

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700