Need on 2020. aasta turunduse märksõnad maailmas: Greta efekt, tehisintellekt, brändiehitamine, online-video, Instagrami kasv ja tugevamad regulatsioonid.

- Greta efekt, tehisintellekt, brändiehitamine, online-video, Instagrami kasv ja tugevamad regulatsioonid – need on sel aastal maailma turundajate hinnangul tähtsad teemad.
Briti turundusportaal WARC avaldas oma iga-aastase trendiraporti „The Marketer’s Toolkit“. See tugineb ca 800 maailma eri regiooni turundajate ja agentuurijuhtide seas läbi viidud küsitlusele. WARC on sarnast uuringut läbi viinud juba 9 aastat ja Best Marketing on ka varem uuringu kokkuvõtet oma lugejatega jaganud. Nii ka seekord – allpool kokkuvõte WARC "The Marketer’s Toolkit" 2020. aasta raportist.
Raport on seekord jagatud viieks alateemaks:
1. Ühiskond
2. Tehnoloogia
3. Äri
4. Turundustööstus
5. Poliitika
Toome siinkohal välja kõige olulisemad teemad maailma turundajate jaoks igas kategoorias.
1. Ühiskond
75% maailma turundajatest arvab, et brändid peaksid ühiskondlikes küsimustes seisukoha võtma. Heaks näiteks sellise lähenemise kohta on Nike ja Colin Kaepernicki kampaania.
87% turundajatest peab tähtsaks andmete privaatsuse teemat.
84% turundajatest arvab, et tarbijate (keskkonna)teadlikkuse tõus mõjutab nende turundusstrageegiat aastal 2020 – eriti tugevalt nõustusid sellega Euroopa turundajad. Üle 50% turundajatest kavatseb sel aastal pöörata tähelepanu pakendite vähendamisele ja võitlusele plastjäätmetega. WARC nimetab seda Greta efektiks (Greta Thunbergile viidates) turunduses.
Vastutustundliku turunduse teemaga saad ennast hästi kurssi viia kui osaled Passwordi konverentsil – vaata lisa
www.password.ee.2. Tehnoloogia
83% maailma turundajatest arvab, et tehisintellekt mängib nende töös olulist või väga olulist rolli, 75% peab tähtsaks innovaatlisi makselahendusi, 71% live streaming'ut ja 77% vestlusroboteid.
Kui eelmisel aastal peeti väga olulseks hääljuhtimise tehnoloogiat, siis nüüd arvab 69% vastanutest, et tarbijad pole häältehnoloogiaks veel valmis. Nii et oli vist hype?
3. Äri
70% maailma turundajatest arvab, et nad on pikaajalise brändi ehitamise unarusse jätnud ja keskendunud liigselt lühiajalisele müügiedendusele.
Kanalite lõikes plaanivad maailma turundajad investeeringuid suurendada järgmiselt:
80% turundajatest suurendab investeeringuid online videosse, 67% mobiiliturundusse, 54% otsinguturundusse ja 48% online display reklaami.
Samas 51% turundajatest plaanib vähendada kulutusi trükireklaami ja 17% kavatseb vähendada TV-reklaami investeerimist.
Digimeedia kanalite osas saab kõige rohkem raha juurde Instagram (65% turundajatest plaanib kulutusi suurendada), 61% tahavad viia senisest rohkem raha YouTube’i, 58% Google’isse ja 35% LinkedIni.
Vaid 14% turundajatest kavatseb suurendada investeeringuid Facebooki.
Kõikide nende numbrite puhul on arvestatud netokasvu, st kasvajate protsent miinus vähendajate protsent.
4. Turundustööstus
Kõige olulisemaks teemaks turunduses peetakse CX-i ehk kliendikogemusega tegelemist. Niimoodi arvab 50% maailma turundajatest. Teine oluline teema on andmete kasutamine ja andmetest kampaaniateks ideede ammutamine – seda peab oluliseks 40% turundajatest.
34% brändidest plaanib agentuuride teenuste osa vähendada ja tuua rohkem tööd maja sisse, samas 25% kavatseb agentuuride osa suurendada.
Sellest järeldub, et in-housing sel aastal suur trend ei tundu olevat.
5. Poliitika
Peaageu pool (45%) maailma turundajatest arvab, et 2020. aastal muutuvad turundust (eriti andmete kasutamist) puudutavad regulatsioonid karmimaks.
Lisaks, 86% turundajatest arvab, et suuri tehnoloogiafirmasid (nt Google ja Facebook) peaks rohkem reguleerima ja neile seadustega päitseid pähe panema.
Loe raportit täies mahus
SIIN.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Digiposter OÜ on oma nelja tegevusaasta jooksul toonud digiekraanid ja mitmekesised reklaamiteenused pea igasse Eestimaa nurka. Viimastel kuudel on ettevõtte ekraaniparki lisandunud kaheksa uut väli LED-ekraani,
koduleht on saanud uue väljanägemise ja funktsionaalsuse ning edukalt on alustatud koostööd esimese ehituspoodide ketiga.