CV-Online Estonia viis vahemikus 26.11.- 31.12.2019 läbi iga-aastase TOP tööandja uuringu, millega selgitati välja kõige atraktiivsemad tööandjad Eestis, kelle heaks inimesed sooviksid töötada.
Vastajad said märkida, milline ettevõte on nende arvates nii üldarvestuses kui erinevates ärisektorites kõige ihaldusväärsem tööandja ja anda ka omapoolse põhjenduse. Kokku osales uuringus sel aastal 2359 inimest üle Eesti, mis oli peaaegu sama palju kui eelmisel aastal.
“Tänavu soovisime mõista paremini, milliseid kriteeriume inimesed tööandja valikul enim hindavad, seetõttu palusime vastajatel põhjalikult kirjeldada, mis on nende jaoks oluline ihaldusväärseima tööandja valikul. Värbamises räägime üha enam tööandja brändingust ja tugevast väärtuspakkumisest ning meie soov CV-Online meeskonnaga on konsulteerida tööandjaid juba varajases värbamisprotsessis, kuidas muutuda tööotsija silmis atraktiivsemaks. Otsime koos vastuseid, mis on inimeste jaoks lisaks palgale veel oluline,” kommenteeris uuringut CV-Online turundusjuht Maris Viires.
Kõige olulisemate kriteeriumitena parima tööandja valikul tõid vastajad 19 valikukriteeriumi hulgast välja tähtsuse järjekorras seitse kõige olulisemat põhjust: motiveeriv palk ja lisahüved, hea sisekliima (toredad kolleegid), paindlik töökorraldus, head arenguvõimalused (koolitused, mentorlus, coaching), heade tulemuste märkamine ja tunnustamine, töötajate tervise eest hoolitsemine.
Tööandja valikut mõjutavad:
1) motiveeriv palk ja lisahüved,
2) hea sisekliima (toredad kolleegid),
3) paindlik töökorraldus,
4) head arenguvõimalused (koolitused, mentorlus, coaching),
5) heade tulemuste märkamine ja tunnustamine,
6) töötajate tervise eest hoolitsemine.
Mitmed 2019. aasta mais TOP tööandjate hulka jõudnud ettevõtted olid jätkuvalt esimese viie hulgas, kuid esikoha vallutasid 2020. jaanuaris siiski mitmed uued.
Esikoha kahes kategoorias võttis sel korral Elisa Eesti, kes oli kõige ihaldusväärsem tööandja nii üldkategoorias (inimesed said ise kirjutada vabas vormis, kelle heaks sooviksid töötada) kui ka IT ja telekommunikatsiooni valdkonnas.
“Oleme Elisas pikalt ja süsteemselt tegelenud uudsete tööviiside juurutamisega, mille osad on nii paindlik tööaeg kui ka areng läbi tööst õppimise. Kui inimesed on tööl motiveeritud ja rõõmsad, loob see ka hea sisekliima. Tunnustust väärivad kõik elisalased, sest tulemused sünnivad vaid koostöös,” kommenteeris saavutatud esikohta Elisa Eesti personalijuht, Kaija Teemägi.
Uuringu ja uuringu tulemustega saab tutvuda
siin.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.