Autor: Best Marketing • 22. november 2019

Coopi uus lahendus mõjutab kampaaniate tulu

Eesti suurim kauplustekett Coop alustas uudse automaattellimuste süsteemi juurutamist, mis suurendab kaupluste tellimuste täpsust, parandab klientide jaoks kaupade kättesaadavust ning vähendab poe lattu asjatult seisma jäänud kauba hulka.
Tammiste Coop Konsum

Võrreldes seni kasutusel olnud süsteemidega oskab Relexi poolt välja töötatud lahendus lisaks minevikus müüdud kogustele kauba tellimisel arvesse võtta ka tuleviku sündmuseid, alustades iga kaupluse teeninduspiirkonnas toimuvatest suursündmustest ning lõpetades kasvõi ilmastikuolude muutusteni välja.

Coop Eesti Keskühistu juhi Alo Ivaski sõnul mõjutab kaupluste külastatavust ning klientide ostueelistusi palju erinevaid kriteeriume. „Näiteks ajalooliselt võib suvi olla jäätise müügi kõrghooaeg, aga kui õues on ikkagi jahe ilm, siis mõjutab see ka jäätise müüki. Meie uus tellimissüsteem arvestab kõige muu kõrval aga näiteks ka ilmaennustusega ning muudab kaupluste tellimust vastavalt sellele,“ tõi Ivask näite uue lahenduse mõjust. Niisamuti arvestab Relex erinevaid suursündmusi, mille külastajad suure tõenäosusega astuvad läbi ka kohalikust kauplusest, mis omakorda tähendab kauplusele ka keskmisest suuremat läbimüüki ja vajadust teatud kaupu tavapärasest rohkem tellida.

Uus lahendus on esimestes Coopi kauplustes osaliselt juba kasutusele võetud ning ka esimesed tulemused näha. „Tellitud kauba hulk on olnud täpsem, tagastuste ehk müümata jäänud kauba hulk vähenenud ning samas on tagatud kauba piisav varu kaupluse riiulitel,“ ütles Ivask. „See tähendab, et kliendi jaoks on kaup paremini kättesaadav, kaupluse jaoks on töö efektiivsem ning vähem toitu läheb raisku,“ tõi Ivask välja positiivseid külgi.

Kuidas mõjutab uue lahenduse kasutusele võtmine turundust?

Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Andres Lember sõnas, et kampaaniate kulu ja automaattellimuste süsteem ei ole otseses seoses, küll aga mõjutab uus lahendus otseselt kampaaniate tulu. "Süsteemi rakendamisel saame endale rohkem rahulolevaid kliente, kuna nutika lahenduse abil tagame ka kampaaniakaupade täpsema tellimise, väldime riiuliauke ja seeläbi müüme rohkem," selgitas ta.

Lember lisas, et suurim konkurentsieelis, mille automaattellimise süsteem peab tagama, ongi suurem kliendirahulolu, mis tuleb selle kaudu, et kliendile vajalik kaup on temale vajalikul ajal kindlasti poes olemas.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700