Otsingumootoritele optimeerimisel on oluline leida tööde teostamiseks sobivad tööriistad, kirjutab koolitaja ja seminari Best SEO 2020 esineja Raido Tamar.
Iga optimeerimistöö oluline abiline on Google Search Console (endise nimega Google Webmaster Tools), mille Google on loonud, et muuta lihtsamaks veebilehe optimeerimine. Google Search Console (lühidalt GSC) ei ole tööriist ainult tehniliste probleemide leidmiseks ja lahendamiseks, vaid aitab ka vastata järgmistele küsimustele:
1. milliste märksõnadega tuleb sinu veebileht Googles välja ja mitmendal positsioonil see nendega asub?
2. kas ja kuidas erinevad mobiilist tehtud otsingutulemused?
3. millised on veebilehe kõige külastatavamad lehed ja milliste märksõnadega on see saavutatud?
4. kui palju otsitakse ettevõtte nime või brändi kindlatel kuupäevadel, erinevatel perioodidel jne?
GSC on tasuta ja selle paigaldamine ei ole ülemäära keeruline. Andmeid ei saadeta tagantjärgi, seega, mida varem hakkad andmeid koguma, seda rohkem on neid hilisemateks võrdlusteks.
Tule koolitusele:
SEO baaskoolitusKoolitaja: Raido Tamar
Performance report – otsinguandmete kullaauk
GSC-ist on võimalik ligi pääseda olulistele andmetele, mis aitavad parandada tulevikus veebilehe positsioone. Üldises performance vaates saab ülevaate Google’ist tehtud klikkide (Total clicks), veebilehte näitamiste arvu vastava märksõnaga (Total impressions), keskmise klikimäära (Average CTR) ja keskmise postsiooni osas (Average position):
Üksikute märksõnade otsingutes saab aga minna väga põhjalikuks. Alustades sellest, kuidas antud märksõna andmed on kuni viimase 16 kuu jooksul muutunud (sh erinevate perioodide võrdlused). Lõpetades sellega, kuidas on positsioonid erinevates riikides, erinevates seadmetes (mobiil vs desktop) või millistel positsioonidel on leht antud märksõnaga pildiotsingus, kuni selleni, millised veebilehe URL-id konkureerivad antud otsingus omavahel jpm. Andmete ülevaade spetsiifilisema märksõna otsingutulemuste puhul:
Märksõnade otsinguandmeid on võimalik eraldi filtreerida järgmiste filtrite abil:
PAGES – märksõnadega Google’is välja tulevad veebilehed. PAGES filter aitab aru saada näiteks:
1. milliste URL-idega tuleb antud veebieht konkreetse märksõna otsingutes välja?
2. milliste märksõnadega tuleb antud URL välja?
3. kas mitu URL-i konkureerivad omavahel?
4. kas teatud lehtede tulemused on kõrgema klikimääraga ja kui siis millised neist?
5. kas märksõna otsingutulemustes kuvatakse ka veebilehe võimalikke inglise- või venekeelse leheosa URL-e?
COUNTRIES – märksõna otsingutulemuste andmed konkreetses riigis. COUNTRIES filter aitab mõista, kas erinevates riikides on märksõnad loogilistel positsioonidel. See on väga oluline filter näiteks vene- ja inglisekeelsetes otsingutulemustes.
DEVICES – otsingutulemuste andmed kasutatud seadmete lõikes. DEVICES filter aitab aru saada:
1. kas mobiilist tehtud otsingutulemustes on positsioonid ja klikimäärad samaväärsed või erinevad ning mis võib olla selle põhjus?
2. kas mobiili otsingus võivad välja tulla erinevad URL-id jne?
DATES – täpsem otsingutulemuste ülevaade kuupäevade kaupa. DATES filter annab ülevaate, mis ajal on mingisuguseid märksõnasid otsitud, millega on ka sinu veebileht välja tulnud. DATES filtri abil on võimalik saada detailsemalt parem ülevaade otsinguandmetes soovitud kuupäevade või ajaperioodide vahemikus.
Lisaks on Google Search Consolel mitmeid teisi filtreid nagu SEARCH APPEARANCE, Google’i pildiotsingu tulemuste filtreerimise võimalus (tulemused Google Images keskkonnas), võimaliku video positsioonid Google’i video otsingus (Google Video keskkond), jpm.
GSC aitab tuvastada potentsiaalselt kiired SEO võidud
Kergeid SEO võite võib saavutada keskpärase otsingumahuga märksõnadega, mis on hetkel 5+ positsioonil ja mille täiendamiseks on näha kergeid optimeerimise täiendamise võimalusi (puudulik pealkirja kasutus, optimeerimata tekstid vms). Keskmiselt (olenevalt valdkonnast) on esimese ja kümnenda positsiooni klikimäära erinevus 10-20 korda. Kiired optimeerimise parandused õigete märksõnadega võivad aidata jõuda kiirete SEO võitudeni.
Meeles tuleb pidada, et GSC näitab ainult otsinguandmeid, millega antud märksõna on välja tulnud. Seega näiteks kui veebileht on märksõnaga keskmiselt teisel otsingutulemuste lehel, siis näeb otsingumahtude andmeid (Impressions) ka ainult nende otsijate osas, kes teisele lehe jõudsid. Teise lehe keskmine impressions’ite arv võib seega tähendada tihtipeale 10 korda kõrgemat impressions’it esilehel, sest suur osa inimesi ei liigu esilehe otsingutulemustes kaugemale.
GSC aitab tuvastada madala klikimääraga (CTR) märksõnasid
Järjestades kõrgete positsioonide (Average positsion) järgi märksõnasid, saab tuvastada madala klikimääraga URL-e. Seejärel tasub kontrollida, milliseid title tag’e ehk metapealkirju ning metakirjeldusi kuvatakse veebilehe puhul antud märksõna otsingus.
Tihtipeale on nendel URL-idel metapealkirjad ja kirjeldused optimeerimata või tehtud liiga üldiselt. Õigesti kirjutatud metaandmed aitavad parandada otsingutulemuste positsioone ja klikimäära – seega vaata üle enda veebilehe metaandmed!
Google Search Console on ilma põhjuseta alahinnatud tööriist. Veebianalüütika põhjalikuks hindamiseks ning SEO tööde toestamiseks on hädavajalik GSC. Kui sul seda veel ei ole või ei tea, kuidas ära kasutada GSC andmeid, siis Google Search Console’i kasutusest teeb täpsema ülevaate SEO baaskoolitus, mille käigus selgitatakse ka põhjalikult kõiki erinevaid võimalusi, kuidas GSC on abiks optimeerimistöödel.
GSC aitab mõista, kuidas Google saab aru sinu veebilehest, seda loe juba artikli järgmises osas.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Viimased uudised
Läti tõi Baltikumi ühe hõbe- ning kaks pronkstrummi, Leedu aga ühe kuld- ja hõbetrummi
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele