• 22.10.19, 09:56

Uuring: kõigile turunduse õppekava lõpetajatele ei jagu erialast tööd

Kõigile turunduse, disaini ja kunsti ning keelespetsialisti õppekavade lõpetajatele ei jagu erialast tööd, selgus OSKA kultuuri ja loometegevuse uuringust.
Keele- ja turundusspetsialistiks ning materjalidisaineriks õppijate arv ületab tuleviku töövõimalusi.
  • Keele- ja turundusspetsialistiks ning materjalidisaineriks õppijate arv ületab tuleviku töövõimalusi.
Täna avalikustati OSKA kultuuri ja loometegevuse II uuring, kus analüüsisiti teiste hulgas ka turunduse ja kommunikatsiooni töötajate tuleviku töökohtade arvu muutust ning oskuste vajadust aastani 2026 ja võrreldi seda erialase hariduse lõpetajate arvudega.
OSKA uuringujuhi Katrin Pihli sõnul on keelespetsialistiks õppijaid märkimisväärselt enam, kui erialaseid töökohti. „Osad tõlgiks õppinud võiksid töötada näiteks ekspordijuhina, kuid selleks on vaja omandada ka müügi- ja turundusoskused. Kui materjalidisaini lõpetajatel on raske end õpitud oskustega ära elatada, siis puudu jääb toote-, teenuse- ja kasutajakogemuse disainereid, kelle töökohtade arv tulevikus kasvab“, lausus Pihl.
OSKA uuringust selgus, et turundusspetsialistiks ning disaini ja kunsti tehniliseks teostajaks õpivad kutsekoolides paljuski täiskasvanud, et täiendada oma oskusi erinevatel elualadel edukaks tegutsemiseks. Nemad tavaliselt erialasele tööle ei suundu.
Uuringu järgi kasvab tulevikus mõnevõrra töökohtade arv disainis, audiovisuaalvaldkonnas ning turunduses ja kommunikatsioonis. Sõna ja keele alal ning trükitööstuses hõive ei muutu.
Vaata lisaks:
Ülevaade uuringu olulisematest tulemustest
OSKA kultuuri ja loometegevuse II uuring
OSKA kultuuri ja loometegevuse II uuringus analüüsiti audiovisuaalvaldkonna, sõna ja keele, turunduse ja kommunikatsiooni, disaini ja kunsti ning trükitööstuse tööjõu- ja oskuste vajadust aastani 2026 ning esitati ettepanekud haridussüsteemile, kuidas seda täita.
Tuleviku tööjõu- ja oskuste prognoosisüsteem OSKA koostab aastaks 2020 kõigil elualadel Eesti tööjõu- ja oskuste vajaduse prognoosid ning võrdleb neid pakutava koolitusega kutse- ja kõrghariduses ning täienduskoolitustes.
OSKA uuringuid koostab Kutsekoda Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele