Best Marketing • 22 oktoober 2019

Uuring: kõigile turunduse õppekava lõpetajatele ei jagu erialast tööd

Kõigile turunduse, disaini ja kunsti ning keelespetsialisti õppekavade lõpetajatele ei jagu erialast tööd, selgus OSKA kultuuri ja loometegevuse uuringust.

Keele- ja turundusspetsialistiks ning materjalidisaineriks õppijate arv ületab tuleviku töövõimalusi.  

Täna avalikustati OSKA kultuuri ja loometegevuse II uuring, kus analüüsisiti teiste hulgas ka turunduse ja kommunikatsiooni töötajate tuleviku töökohtade arvu muutust ning oskuste vajadust aastani 2026 ja võrreldi seda erialase hariduse lõpetajate arvudega.

OSKA uuringujuhi Katrin Pihli sõnul on keelespetsialistiks õppijaid märkimisväärselt enam, kui erialaseid töökohti. „Osad tõlgiks õppinud võiksid töötada näiteks ekspordijuhina, kuid selleks on vaja omandada ka müügi- ja turundusoskused. Kui materjalidisaini lõpetajatel on raske end õpitud oskustega ära elatada, siis puudu jääb toote-, teenuse- ja kasutajakogemuse disainereid, kelle töökohtade arv tulevikus kasvab“, lausus Pihl.

OSKA uuringust selgus, et turundusspetsialistiks ning disaini ja kunsti tehniliseks teostajaks õpivad kutsekoolides paljuski täiskasvanud, et täiendada oma oskusi erinevatel elualadel edukaks tegutsemiseks. Nemad tavaliselt erialasele tööle ei suundu.

Uuringu järgi kasvab tulevikus mõnevõrra töökohtade arv disainis, audiovisuaalvaldkonnas ning turunduses ja kommunikatsioonis. Sõna ja keele alal ning trükitööstuses hõive ei muutu.

Vaata lisaks:

Ülevaade uuringu olulisematest tulemustest

OSKA kultuuri ja loometegevuse II uuring

OSKA kultuuri ja loometegevuse II uuringus analüüsiti audiovisuaalvaldkonna, sõna ja keele, turunduse ja kommunikatsiooni, disaini ja kunsti ning trükitööstuse tööjõu- ja oskuste vajadust aastani 2026 ning esitati ettepanekud haridussüsteemile, kuidas seda täita.

Tuleviku tööjõu- ja oskuste prognoosisüsteem OSKA koostab aastaks 2020 kõigil elualadel Eesti tööjõu- ja oskuste vajaduse prognoosid ning võrdleb neid pakutava koolitusega kutse- ja kõrghariduses ning täienduskoolitustes.

OSKA uuringuid koostab Kutsekoda Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700