Autor: Marianne Liibert • 17. oktoober 2019

Best Global Brands 2019

Interbrand avaldas täna 2019. aasta parimate brändide edetabeli (Best Global Brands), kus esikoht kuulub jätkuvalt Apple'ile.

Best Global Brands ehk maailma parimate brändide edetabel on maailma esimene kaubamärgi hindamise edetabel, mida koostati sel aastal juba 20. korda.

Kiire kokkuvõte

• Tabelit juhivad tehnoloogiabrändid Apple, Google, Amazon ja Microsoft.

• Luksussektor ja jaekaubanduse sektor kasvasid teist aastat järjest kõige kiiremini.

• Esimest korda olid edetabelis Uber ja LinkedIn.

• Uuesti pääses tabelisse Dell.

• Facebook langes esikümnest välja.

Esikümnes domineerib tehnoloogia

Tehnoloogiasektor juhib 2019. aastal jätkuvalt parimate kaubamärkide edetabelit, esikümne seas on tervelt viis tehnoloogiaettevõtet: Apple (1. koht), Google (2. koht), Amazon (3.koht), Microsoft (4.koht) ja Samsung (6. koht). Nende brändide väärtuse keskmine kasv on 9%, sellest kasvavad kiiremini vaid luksuskaupade ja jaekaubanduse sektori brändid.

Dell (63. koht) naasis edetabelisse pärast kuueaastast eemalolekut. Uber (87. koht) ja LinkedIn (98. koht) on nimekirjas uued tulijad.

Facebook oli maailma parimate kaubamärkide edetabelis esmakordselt 2012. aastal (69. koht) ning tõusis järgneva viie aasta jooksul üha kõrgemale. Haripunkt saabus 2017. aastal (8. koht), ent sellele järgnes 2018. aastal langus (9. koht). Sel aastal platseerus Facebook 14. kohale.

Kõige rohkem kasvas 2019. aastal luksusbrändide sektor, esimese saja seas oli tervelt üheksa luksusbrändi. Selles sektoris on keskmine brändi väärtuse kasvutempo suurim. Edukaimad luksusbrändid on need, mis on kohanenud kiirete muutustega. Näiteks on muutunud noorema tarbijaskonna maitse – eelistatakse pigem tänavastiili, ostuharjumustes on olulisel kohal tehnoloogia ja üha enam nõutakse jaekaubanduses meeldejäävaid elamusi. Gucci brändi väärtus kasvas 23% (33. koht), Louis Vuittonil 14% (17. koht) ja Chanelil 11% (22. koht).

Kolm kõige kiiremini kasvavat kaubamärki olid Mastercard (kasv 25%), Salesforce (24%) ja Amazon (24%). Mastercard (62. koht) tõusis edetabelis kaheksa koha võrra ja selle kasv oli 2019. aastal kiirem kui ühelgi teisel kaubamärgil. Mastercardi tõusu soodustas osaliselt üleminek puhtalt finantsteenuste pakkujalt tehnoloogiaga tegelevale ettevõttele.

Finantsteenused on selle aasta edetabelis laialdaselt esindatud, edetabelis on tervelt kaksteist kaubamärki, ehkki ükski neist ei jõudnud kahekümne esimese sekka. Mitme antud sektori juhtiva kaubamärgi puhul on tehnoloogia omaksvõtt aeglane, samal ajal kui tehnoloogiasektori brändid Apple, Facebook ja Google teevad üha suuremaid samme finantsteenuste suunas.

Maailma parimate brändide TOP 10:

1. Apple

2. Google

3. Amazon

4. Microsoft

5. Coca Cola

6. Samsung

7. Toyota

8. Mercedes-Benz

9. McDonald's

10. Disney

Vaata Best Global Brands 2019 täielikku edetabelit siit!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700