Modash OÜ asutaja Avery Schrader kirjutas sellest, kui palju Eesti suunamudijad postituste eest raha küsivad.
Meilt küsitakse tihti, kui palju suunamudijad koostöö eest raha küsivad. Saamaks teada, kui palju Instagrami suunamudijad keskmiselt raha küsivad ja kuidas on küsitava summa suurus seotud nende jälgijaskonna suurusega, viisime Eestis läbi uuringu.
Uuringu tarbeks jagasime sisuloojad vastavalt nende jälgijate arvule erinevatesse gruppidesse ja seejärel viisime läbi küsitluse. Selle raames küsisime järgmisi asju: kui palju nad tavaliselt Instagrami postituse eest raha küsivad; mis on suurim summa, mis neile sponsoreeritud sisu eest makstud on; kas nad on teinud sponsoreeritud sisu ilma rahalise tasuta.
Ühe Instagrami postituse keskmine hind Eestis
Kui palju siis Eesti influencer sponsoreeritud Instagrami sisu eest keskmiselt küsib? Suunamudijate tasu varieerub kõvasti, sõltudes nende jälgijate arvust ja sellest, kuidas nad ise oma väärtust tajuvad.
1000 - 5000 jälgijaga suunamudijad on suure tõenäosusega nõus, et tehtud töö eest saadakse vastutasuks tooteid. Nende puhul, kes küsisid rahalist tasu, oli postituse keskmine hind 40 eurot.
5000 - 10 000 jälgijaga suunamudijad küsisid postituse kohta keskmiselt 71 eurot ja 50 senti. Samas mõned küsisid ainult 30 eurot ja olid nõus vastutasuks tehtud töö eest tooteid saama.
10 000 - 20 000 jälgijaga suunamudijad paistavad olevat brändidele kõige kasulikumad koostööpartnerid. Nendega töötades on kõige lihtsam jõuda vähema raha eest suurema vaatajaskonnani. Postituse keskmine hind oli 91 eurot ja 71 senti, sageli küsiti 50 eurot. Mõned olid nõus ainult toote eest postitusi tegema väärtusliku toote või tuntud brändi puhul.
20 000 - 30 000 jälgijaga suunamudijad küsisidpostituse eest keskmiselt 250 eurot.
30 000 - 40 000 jälgijaga suunamudijad küsisid postituse eest keskmiselt 450 eurot, mõned rohkem kui 500 eurot.
40 000 - 60 000 jälgijaga mõjuisikud küsisid postituse eest keskmiselt 650 eurot. Üldiselt nad ei ole nõus vastutasuks tehtud töö eest tooteid saama.
- Suundamudijate töötasu suurus sõltub nende jälgijate arvust.
Huvitav teada:
• Suunamudijad saavad keskmiselt 4 pakkumist nädalas.
• Sageli oodatakse neilt sponsoreeritud sisu vähem kui 10 eurot maksvate toodete eest (hambabastad, iPhone’i ümbrised jne). Need pakkumised lükatakse peaaegu alati tagasi.
• Nad keelduvad suure tõenäosusega tasulisest kampaaniast, kui nende väärtused ei kattu toote, brändi või isegi ühendust võtnud turundusinimese omadega.
4 asja, mida koostöö pakkumisel silmas pidada
Eesti mõjuisikud peavad oluliseks brändi, toote väärtusi, professionaalsust ja sisu kvaliteeti. Nad on suure tõenäosusega valmis koostööd tegema, kui bränd neile huvi pakub ja turundustiim neid lugupidavalt kohtleb. Kui tegemist on brändiga, millesse nad ei usu, on koostöö vastuvõtmise tõenäosus madalam. Niisiis, kuidas enda pakkumine headele suunamudijatele atraktiivseks muuta ja samal ajal kulusid kontrolli all hoida?
1. Pikaajalised suhted maksavad vähem ja meeldivad mõjutajatele rohkem
Mõjuisikutega rääkides selgus, et nad eelistavad pikaajalist koostööd, ent brändid ei ole eriti altid seda pakkuma. Pikaajaline koostöö tähendab, et kampaaniates kasutatakse pikema aja jooksul samu inimesi.
Miks see brändidele kasulik on? Pikaajaline koostöö maksab vähem nii ajaliselt kui ka rahaliselt ning on tõestatud, et selle ROI on kõrgem. Eesti sisuloojad on suurema tõenäosusega nõus kampaaniat tegema ja küsivad selle eest kokkuvõttes vähem raha, kui tegemist on loomult pikaajalise (näiteks igakuise) koostööga. Sponsoreeritud sisu hind sõltub palju omavaheliste suhete kvaliteedist.
2. Rohkem sisu on soodsam
Pikaajaliste suhete puhul on hind seda soodsam, mida rohkem on sisu. Üldiselt saab suurema mahu korral allahindlust. Näiteks nelja Instagrami postituse puhul on oluliselt lihtsam hinna osas läbi rääkida kui ühe postituse korral.
Ehkki intervjuude käigus seda teemat sügavuti ei lahatud, tundub see reegel kehtivat ka teiste platvormide puhul. Näiteks makstes YouTube’i sisuloojale sponsoreeritud video tegemise eest, on ta suure tõenäosusega valmis Instagramis ja Snapchatis sisu soodsamalt või lausa tasuta jagama.
3. Loovad lahendused lähevad paremini peale
Loomingulise kontseptsiooni ja huvitava ülesehitusega kampaaniad pakuvad mõjuisikutele rohkem huvi ja nad võivad postituste tegemise eest vähem raha küsida. Mõjutajate aktiveerimiseks ja parimate tulemuste saavutamiseks võiks kampaanial olla mingi suurem eesmärk, mis kõnetab ja korda läheb.
4. Tuntud kaubamärkide puhul pole raha esmatähtis
Tuntud kaubamärgid on sisuloojate jaoks ahvatlevad. Näiteks Nike'il oleks Eestis keeruline leida loojat, kes ei ole nõus nendega koostööd tegema. See ei kehti ainult maailma suurimate kaubamärkide kohta, vaid toimib ka kohalikul tasandil. Näiteks Eesti bränd Boost Yourself on mõjuisikute ringkonnas hästi tuntud ja hea mainega ning kaasab neid tihti kampaaniatesse.
Kui võtad mõjuisikuga ühendust ja ta Sinu toodet või teenust ei tea, tuleks koostööpakkumises rääkida ka oma brändi lugu.
Barter ehk töötasuks on tooted
Kuidas suurendada tõenäosust, et Sinu barteri pakkumine vastu võetakse? Eesti sisuloojad, kes on nõus töötasuna tooteid saama, tõid välja mõned konkreetsed aspektid, mis neile sellise koostöövormi puhul olulised on.
Barteri puhul oluline:
• Brändiga on huvitav koostööd teha ja omavahelised suhted on head.
• Toode ise peab meeldima.
• Toote hind on samaväärne sellega (või kõrgem sellest), mida mõjuisik postituse tegemise eest küsib.
• Sisu sobib mõjuisiku kontole.
• Mõjuisikud ei reklaami lühikese ajavahemiku jooksul mitut sarnast toodet.
Lõpetuseks 5 nõuannet Modashilt
1. Tuvasta suunamudijad, kelle jälgijaskond kattub Sinu sihtrühmaga.
2. Maksa neile kliendi saamise eest (tugine näiteks promokoodidele). Lisa igakuine kvoot, mille nad peavad saavutama, ja summa, kui palju influencer iga tema kaudu tulnud müügi eest saab.
3. Maksa õigeaegselt, ausalt ja lähene personaalselt.
4. Eemalda kampaaniast influencerid, kes ei suda kvooti täita (võid neile alati teise võimaluse anda).
5. Korda ja optimeeri nelja eelmist nõuannet.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.