• 02.09.19, 17:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Järjepidevuse garantii on lojaalsed kliendid

Peenjoogivabrik Nudist on puuviljavahuveinide poolest tuntud väiketootja, kes sai Äripäeva Joogitööstuste TOPis sel aastal teise koha. Nudisti kaasasutaja ja juht Mihkel Männik rääkis Äripäeva raadios brändi tähtsusest. Saadet juhtis Rivo Sarapik.
Järjepidevuse garantii on lojaalsed kliendid
  • Foto: Andras Kralla
Nudisti kuulsaim toode on ilmselt rabarberivahuvein Rabarbra. Männiku sõnul oli puuviljavahuveinide segment võrdlemisi unustusse vajunud ja kehva mainega, ent väiketootjatel on õnnestunud inimeste eelarvamusi päris palju muuta, mistõttu see on võrreldes varasemaga oluliselt atraktviisem ja vahuveini valikul täiesti arvestatav alternatiiv.
Nudisti soov on enda segmendis turuliider olla ja puuviljavahuveinide kategooria taas ellu äratada. "Ühel hetkel mõistsin, et ainuke järjepidevuse garantii on lojaalsed fännid, kellel on sinu emotsionaalne side on," rääkis Männik. Ta lisas, et selle jaoks tuleb tarbijate südamesse pugeda ning see eeldab lisaks paljulubavale tootele rohkelt tööd. "Nudist on olemas seetõttu, et umbes 10 000 inimest peab seda erilisemaks kui ülejäänud vahuveinipudeleid poes," ütles Männik.
Märksõna, mida Nudistist rääkides tihti kasutatakse, on bränd. Männik ütles, et ettevõttele nime valides oli üheks variandiks Dissident, aga jäi Nudist, sest see esindab kõige paremini ettevõtte väärtusi: vahetu ja aus, provokatiivne, humoorikas, naturaalne.
Mihkel Männik esineb 27. septembril sponsorlus- ja üritusturunduse seminaril. Loe lähemalt ja registreeru siin.
Männik tõdes, et mitteratsionaalne käitumine ja emotsioonidest juhindumine on tarbimises väga levinud, mistõttu ei tasu alahinnata hea esmamulje ja meeldiva tarbimiskogemuse jõudu. Tema sõnul on tähtis, kes toodet soovitab, milline on toote pakend, milline on tarbimiskogemus, kas jook on külm, kes seda valab, kas ta on rõõmsas tujus, kas tal on hea huumorimeel, kuidas ta välja näeb jne.
Ta selgitas, et emotsionaalse sideme loomine käib silmast silma suheldes, kui tarbijad saavad tegijaga rääkida ja tootjal on mingi taustalugu, kuidas tema toode sündis. Männik nentis, et tarbijate lähedal olemine on tänapäeval tähtis, ehkki kallim üüripind mõjutab ka tootmise hinda. Ta kiitis, et head tööd on teinud näiteks Põhjala pruulikoda, kus inimesed regulaarselt ekskursioonidel käivad.
Ehkki käsitsi tegemist on inimestel tehasesse tulles põnev vaadata, hoidub Männik Nudistist kõneldes terminist "käsitöö". "Käsitöö on ju tegelikult hästi primitiivne töö ja see ei ole minu meelest mitte midagi sellist, mille poole me peaksime pürgima," põhjendas Männik. Ta nentis, et see tasub ennast ära tootearenduse faasis, aga soovitas edasistes faasides käsitsi tehtava töö hulka vähendada.
Järelkuula täispikka intervjuud Äripäeva raadio keskkonnas:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 11:00
Firmakingitusega näitad ka seda, et oled trendilooja
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele