• 31.07.19, 12:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loomingulisus ja efektiivsus käivad käsikäes

Cannes Lionsi festivalil Creative Effectiveness Lionsi kategoorias esitatud töid analüüsides kerkis sel aastal esile kolm peamist teemat.
Turundusportaali WARC raport "Cannes Lions 2019 – Insights from the Creative Effectiveness Winners" põhineb žüriiliikmete ning Grand Prix’ ja Gold Lionsi võitjatega tehtud intervjuudel. Lisaks analüüsiti antud kategoorias esitatud 227 töö metaandmeid nagu meediamiks, loovstrateegia, mõõdikud ja tulemused.
1. Loomingulised sähvatused tasuvad end ära
Selle aasta võitjad tõid esile brändide suundumuse investeerida igapäevaste turundustegevuste kõrval ka väga loomingulistesse lühiajalistesse algatustesse. Turunduskonsultant Peter Field soovitab siiski ettevaatlik olla ja jälgida, et need loomingulised sähvatused aitaksid kaasa pikaajalise strateegia elluviimisele.
2. Suhtekorraldus ja sotsiaalsed teemad kõnetavad
Pooled shortlist'i valitud töödest nimetasid inimeste kaasamist loominguliseks strateegiaks, mida viidi ellu suhtekorralduse ja sotsiaalsete teemade kaudu. Žürii liige ja TBWA/Greater China tegevjuht Joanne Lao sõnas, et kaasamine oli shortlist'i töödes kahtlemata üks peamisi teemasid ning lisas, et parimad kampaaniad ei pakkunud mitte lihtsalt head emotsiooni, vaid kutsusid üles midagi ette võtma.
3. Reaalsus on endiselt oluline
Edukad brändid vaatavad kliendikogemust tervikuna ega piirdu ainult digikanalitega. Žürii president ja Ogilvy tegevjuht John Seifert ütles, et brändid peavad digitaalmaailmas olemas olema, kuid lisaks sellele peab neil olema mingi seos ka päris maailmaga.
Lõpetuseks sõnas WARCi case study'de tegevtoimetaja Lucy Aitken selle aasta võidutööde uuringule tuginedes, et olenemata brändi suurusest võib riskimine ennast ära tasuda ja nii-öelda turvaliselt tehtud turundusega on inimeste kõnetamine keerulisem.
Vaata videost Prantsuse jaekaubandusketi Carrefouri kampaaniat "Black Supermarket", mis protestis põllumajandusregulatsioonide vastu ja sai 2019. aasta Cannes Lionsi festivalil Creative Effectivenessi ehk loomeefektiivsuse kategoorias Grand Prix'.
Allikas: WARC

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele