• 31.07.19, 09:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspress Grupi käive kasvas ligi 10 protsenti

Tallinna börsil noteeritud meediakontserni Ekspress Grupil õnnestus tänavu esimesel poolaastal kasvatada nii müügitulu, turuosa kui digitaalsete tulude mahtu ja osakaalu, selgub ettevõtte poolaasta vahearuandest.
Mari-Liis Rüütsalu
  • Mari-Liis Rüütsalu Foto: Andras Kralla
ASi Ekspress Grupp 2019. aasta II kvartali müügitulu oli 19,5 miljonit eurot ja poolaasta müügitulu 36,8 miljonit eurot, mida on 8 protsenti rohkem võrreldes eelmise aastaga. Kasvu tõid peamiselt digitaalsed tulud, mis kasvasid eelmise aastaga võrreldes 14 protsenti ning moodustasid juba 57 protsenti kontserni meedia segmendi käibest.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul õnnestus kontsernil vaatamata tugevale konkurentsile suurendada esimesel poolaastal oma turuosa ja kõigi Balti riikide Delfi portaalide külastatavus on kasvanud konkurentidest rohkem. „II kvartalis olid meie Eesti ja Leedu meediaettevõtted edukad nii reklaami kui ka tellimuste müügis. Eestis rõõmustab digitellimuste osakaalu suurenemine, mis näitab, et järjest rohkem lugejaid võtab omaks ja harjub kasutama digitaalsete meedia tasulisi platvorme. II kvartalis käivitasime ka Lätis tasulise sisu müügi, kuid analoogselt Eesti turule vajab tarbijate harjumuste muutumine aega ja on seetõttu pikaajaline protsess,“ lausus Rüütsalu.
Kontserni kasum enne intresse, makse ja kulumit (EBITDA) ulatus II kvartalis 1,80 miljoni euroni ning I poolaastal 2,47 miljoni euroni, kasvades ligikaudu 6% võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal. Kontserni I poolaasta konsolideeritud puhaskahjum oli 0,26 miljonit eurot.
II kvartalis suutis kontsern meedia segmendis kasumit kasvatada 1,5 miljoni euroni võrrelduna 1,2 miljoni euroga 2018. aasta samal perioodil. Meedia segmendi kasumlikkuse kasv tulenes peamiselt reklaami müügi kasvust ja kulude kokkuhoiu läbi saavutatud efektiivsusest. Puhaskasumi langus tuleneb aga eelkõige trükiteenuste segmendi üha tihenevast konkurentsist ning sisendhindade tõusust. Olukorras, kui trükisegmendi ärimahud on Eestis vähenemas peamiselt seoses suurte kauplusekettide trükimeedia ja reklaamibrošüüride osakaalu langusega, oleme siiski suutnud hoida eksporti ning II kvartali lõpu seisuga moodustas eksport 62 protsenti trükiteenuse koguportfellist, nentis Ekspress Grupi juhatus poolaasta tegevusaruandes.
Olulise arenguna omandas Ekspress Grupp II kvartalis 100%-lise osaluse Läti piletimüügiportaalis SIA Biļešu Paradīze, mis haldab elektroonilist piletimüügiplatvormi bilesuparadize.lv ja piletimüügikohti, pakkudes nende kaudu ürituste korraldajate nimel pileteid erinevatele meelelahutusüritustele. Omandamise eesmärgiks on laieneda uutesse ärisektoritesse, keskendudes grupi digitaalsete tulude osakaalu suurendamisele, tõsta grupi omakapitali tootlust ja kasutada ära lisanduva äritegevuse ja meediategevuse vahel tekkivat sünergiat. Samuti soovime tugevdada olemasolevaid põhitegevusi ja toetada kontserni digitaalse muutuse läbiviimisel ning arendada grupi äritegevuse mitmekesist digitaalset jalajälge.
AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. 1989. aastal tegevust alustanud Ekspress Grupp annab tööd 1700 inimesele, omab juhtivaid veebimeedia portaale Baltimaades ning kirjastab Eesti loetumaid päeva- ja nädalalehti, lisaks enamikku Eesti populaarsematest ajakirjadest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele