Jaga lugu:

Edukas modernne brändimine peenjoogivabrikus Nudist

"Nudistil on arusaam modernse maailma brändi loomisest, mida on Eestis vähe," sõnas Nudisti juhtinvestor Veiko Visnapuu.

Mihkel Männik  Foto: Andras Kralla

Kui Nudist 2017. aastal alustas, sai nende tooteid osta veebilehelt kastidega ja mõnest väikesest poest, aga mitte suurtest jaekettidest. “Kuid eelmisel aastal olime kogu vahuveini müügimahus Eesti turul juba teisel kohal. Me oleme juba üsna kõrgel positsioonil ja sel aastal on väljakutse seda hoida,” ütles peenjoogivabriku Nudist kaasasutaja ja direktor Mihkel Männik.

"Marja- ja puuvilja vahuveinide segment, mida Nudist täidab, on vana ja mõttetu! Aga selle juures just unikaalne ja sinna on lihtne siseneda ja midagi ära teha. Selles segmendis on lihtsam kui näiteks käsitööõllede seas. Neid on juba igas riigis ja palju," selgitas Nudisti juhtinvestor Veiko Visnapuu oma otsust ettevõttesse raha panna.

Tema sõnul ei ole Eestis väga palju tugevaid jaetarbijale suunatud brände. "Me oskame kõik nimetada viit lennukat ja rahvusvaheliselt edukat Eesti tehnoloogiapõhist start-up'i, aga me ei võta neid kui brände. Nudistil on arusaam modernse maailma brändi loomisest, mida on Eestis vähe. Ja see on võib-olla ka põhjus, mis Eesti brändid mujal maailmas lennanud pole," märkis Visnapuu.

Eduka modernse brändimise puhul käivad asjad tema sõnul teistpidi. Kõigepealt luuakse turg ja ostjate tahe ja alles siis hakatakse mahukamalt tootma. "Muidugi ei saa sellistesse joogitootjatesse investeerides püstirikkaks. Rikkaks saad võib-olla Tallinna Sadamasse investeerides, aga võrreldes näiteks klassikalise tehnoloogia start-up'iga, siis edukal joogitootjal on Eestis juba kasumlik turg olemas. Tehnoloogia idufirma kulutab alguses väga pikalt väga palju raha enne kui üldse kasumlikuks saab. Või ei saagi," leidis Visnapuu.

"Kui aga Nudist väga lolle vigu ei tee, siis koduturu kasumlikkus võiks ju jääda. Kui välismaale minek ei õnnestu ja korduvalt ei õnnestu, siis tuleb vaadata mis teha ja võib-olla leppidagi, et tegu on eesti brändiga ja kõik. Ma usun, et neil on ka meie jaoks enamvähem soliidne plaan olemas, et kui kümme korda tootlust ei saa suurendada, siis investorid saavad vähemalt raha tagasi," sõnas investor.

Loe pikemalt Äripäevast.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee