5 aprill 2019
Jaga lugu:

Sisuturundus ja -loome: eri generatsioonid, eri sisu

Sisuturundus ja sisuloome on aina populaarsemad väljendid ning neid kohtab üha rohkem ka turundusplaanides. Seetõttu selle valdkonnaga täpsemalt kursis olek ei tee mitte kellelegi paha, kirjutab Milos tegevjuht, sisulooja ja koolitaja Brit Mesipuu.

Family generation green eyes genetics concept  

Sisuturundus on strateegilise turunduse liik, mis keskendub väärtusliku, asjakohase ja järjekindla sisu loomisele ja levitamisele. Eesmärgiks on silma paista konkreetselt määratletud sihtrühma seas ja lõppkokkuvõttes juhtida nad tegema ettevõttele kasumlikke tegevusi.

Selle asemel, et oma tooteid või teenuseid promoda, pakutakse sisuturundusega kasulikku ja asjakohast sisu, et aidata potentsiaalsetel klientidel oma probleeme lahendada. Samal ajal ka enda ettevõtte vastu usaldust ja lojaalsust kasvatada. Silmas tuleb pidada, et see võtab aega ning ei ole koheselt mõõdetav. Arvesta, et enne tuleb midagi anda, kui ise vastu saad.

Just relevantsus ja väärtuslikkus kliendi jaoks on need tegurid, mis eristavad sisuturundust tavapärastest reklaampostitustest.

Tüüpilisemad väljundid on blogid, podcastid ja automatiseeritud väärtusliku sisuga e-mailid.

Mis on sisuloome? Kui sisuturundus on maraton siis sisuloome on selle jooksu esimene samm. Läbimõeldud sisu loomine on sisuturunduse üks alustalasid.

Enamjaolt mõeldakse, et sisuloome tähendab tekstide kirjutamist. Tegelikult lähevad sisu alla ka pildid, videod, heli. Kui ennist mainisin, et sisuturunduse üks tähtis osa on sisuloome, siis levinum on selle nö. kasutamine tavapäraste reklaamtekstide juures, kus eesmärgiks on kohe inimesed soovitud käitumist tegema panna.

Tüüpilisemad väljundid on müügilehed, reklaamid ja müügikirjad.

Millist sisu luua? Tänases artiklis soovin mõtiskleda sel teemal, et kuidas erinevad vanusegrupid sisu tarbivad ja millist sisu neile luua. Kuna sisuturundus on pikaajaline protsess, on oluline, et toodaksid oma sihtrühmale kõige meelepärasemat sisu. Vigade parandus ei käi nii kiirelt kui vaid ühe reklaamteksti sõnastuse muutmine.

Koolitus: Sisuturundus ja -loome – õpi kuidas kokku hoida nii aega kui ka raha!

Koolitaja: Brit Mesipuu

11.04.2019 või 21.11.2019

Registreeru SIIN.

Eri generatsioonid

Inimesed jagatakse vastavalt vanusele erinevatesse generatsioonidesse. Erinevates kohtades on seda jaotust veidi aasta siia-sinna määratletud. Kuid jämedalt võttes jaguneme me neljaks ja vastavalt sünniaastal oleme saanud siis järgneva „tiitli“:

1. Beebibuumerid: 1955-1965

2. X – generatsioon: 1966-1976

3. Y – generatsioon /millenniaalid: 1977-1994

4. Z – generatsioon: 1995-2012

Järgnevalt vaatame siis lähemalt, kuidas ja millist sisu üks või teine generatsioon tarbib.

Beebibuumerid 1955-1965

See generatsioon tarbib sisu ajaliselt kõige rohkem. Mõnede uuringute on selleks mahuks suisa 15-20 tundi nädalas. Ja seda tehakse tihtipeale just hommikuti. Eelistatakse lühemaid tekste. Isegi vaid 200 sõnalisi. Beebibuumereid iseloomustab:

• Pööratakse tähelepanu detailide täpsusele ja kasutusmugavusele.

• Tarbitakse trükitud materjale, kuid on ka aktiivsed ka online’is ja see trend on kasvav.

• Eelistatud lihtsustatud disain, et infot kergesti kätte saada.

• Internetis ollakse peamiselt lauaarvuti taga või tahvelarvutis (vähem mobiilis).

Milline sisu toimib paremini Beebibuumerite puhul?

• Blogid, kus on väga väärtuslik sisu.

• Juhendid ja raamatud, kus on rohkem detailset infot.

• Tagasiside ja arvustused.

• Video – pikemad, nö. aeglasemad ja detailsemad.

• E-mailid.

• Väga hästi toimivad sooduskupongid.

X-generatsioon 1966-1976

Suurem osa selle vanuserühma esindajatest tarbib nädalas sisu 5-10 tundi. Enim tehakse seda õhtuti ja kõige eelistatum sisu maht on 300 sõna ringis.

X-generatsiooni iseloomustab:

• Meeldib selge ja kokkuvõtlik teave.

• Infot tarbitakse nii laua- kui tahvelarvutist ja mobiilist.

• Hea meelega loetakse võrdlusi ja tagasisidet.

Milline sisu toimib paremini X-generatsiooni puhul?

• Tagasiside ja arvustused.

• Taaskord pikem video, kui seal on detailset infot. Muul juhul lühem.

• E-maili uudiskirjad on väga hästi tarbitav sisu.

• Eelistavad sisu, kust nad saavad teadmisi, mida saavad praktiliselt ka rakendada oma igapäevaelus.

• Kokkuvõtlik teave – ülevaated, arvustused, võrdlused jms.

Y-generatsioon 1977-1994

Ka millenniumi vanusegrupp eelistab enim sisu tarbida pealelõunasel ja õhtusel ajal ja sarnaselt eelmise vanusegrupiga teevad ka nemad seda mahuliselt enim 5-10 tundi nädalas. Samuti on sarnane soovitatav sisu maksimaalne suurus ehk siis jääb see 300 sõna ringi.

Y-generatsiooni iseloomustab:

• Rohke interneti tarbimine ja seejuures multitasking – tuleb mõelda kuidas tähelepanu saaks haarata.

• Reageerivad stiimulitele ja pakkumistele.

• Võtmesõnaks on kiirus – soovivad võimalikult kiiresti infot kätte saada.

• Suur osakaal mobiiliga tarbimisel.

• Sisu peab olema lühike ja kokkuvõtlik.

• Pildid haaravad tähelepanu.

Milline sisu toimib paremini Y-generatsiooni puhul?

• Lühikesed videod. Aktiivseim YouTube vanusegrupp.

• Live-videod.

• Reklaamkirjad soodustustega.

• Lühemad blogid.

• Listid ja faktid.

• Emotsionaalne sisu – juhtumid ja näited päris elust, UGC.

• Kasulik sisu – a’la juhendid, retseptid, nimekirjad.

Z-generatsioon 1995-2012

Sel sügisel Eesti koolilaste seas läbi viidud uuring näitas, et enim veedetakse sotsiaalmeedias 3 ja enam tundi päevas ning aktiivsem kasutamine hakkas alates pealelõunast 15st kuni 22ni. Eelistatud kanal oli YouTube, neile meeldis jälgida blogijaid ja instagrammereid, vähem tarbiti uudistega seonduvat sisu. Suisa 83% 1721st vastajast külastasid netti läbi telefoni.

Z-generatsiooni iseloomustab:

• Rohke sisu tarbimine mobiiltelefonis.

• Oluline on, et sisu oleks lihtsasti jagatav.

• Lähevad kergelt kaasa populaarseks muutunud sisuga sõltumata teemast.

• Naudivad visuaalset ja interaktiivset kogemust.

Milline sisu toimib paremini Z-generatsiooni puhul?

• Videod!

• GIF

• Sotsiaalmeedia.

• Väga lühikesed videod.

• Küsitlused / viktoriinid.

• Memed

• Visuaalne sisu – pildid, graafika, (Instagram)

Kokkuvõtteks

Nagu näha siis asjalik ja huvipakkuv blogi on justkui kindla peale minek. Samuti see, kui hoiad kirjutamise juures teksti pikkusel pisut saledamat joont. Ilmselgelt mina oma pikkade heietustega enamuse inimeste tähelepanu köita ei suuda. Seega aitäh, kui siiani jõudsid!

Vanus on vaid üks viis kuidas segmenteerida sihtrühma. Oma sihtrühma tundmine on aga sisu loomise juures esimesi samme.Ülaltoodud info annab ülevaatliku juhendi erinevate vanuserühmade kõige enam eelistatud sisu kohta. Kuid veendu, et pakutud sisutüübid ühtiksid ka sinu ettevõtmisega olles kooskõlas brändi väärtustega.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee