3. aprill 2019
Jaga lugu:

Klassikaline e-maili kampaania

Ettevõtte edu saab ennustada, kui kampaaniad õnnestuvad väga hästi. Smaily külalisblogger Marlen Mais kirjutab, kuidas ettevõted saavad e-maili kampaaniaid maksimaalselt enda jaoks tööle panna.

Foto: Pixabay.com

Kampaaniate puhul ei pea ma silmas allahindlusprotsenti pakkuvaid plakateid, vaid strateegilise ülehsehitusega väärtustpakkuvaid kampaaniaid, mis juhatavad potentsiaalse kliendi Sinu ettevõtte müügiprotsessi. E-maili kampaaniate näol on tegemist kõige soodsama ja efektiivsema turundamisviisiga õige sihtgrupini jõudmiseks.

Esimene asi, mille peale ma klassikalise e-maili kampaaniaga seoses mõtlen, on, et see koosneb 5-st erinevast kirjast. Nendest kirjadest oleneb mida inimesed, kes Sinu ettevõtte meililistiga on liitunud, edasi otsustavad teha.

On üks väga hea raamat “Kuidas võita sõpru ja mõjutada inimesi”, mis on kirjutatud ameerika kirjaniku ja müügi- ning motivatsioonikoolitaja Dale Carnegie poolt. Ta ütleb selles raamatus midagi väga huvitavat: “On ainult üks viis, kuidas veenda inimesi midagi tegema. Ja see on: äratada inimeses soov ise midagi teha.”

Need 5 kirja, mida e-maili kampaaniate puhul kasutada, peaksid keskenduma sellele, et lõpptulemusena tekiks sihtgrupil endal soov Sinu käest osta.

Luba ma selgitan.

Oletame, et Sinu eesmärk on e-maili kaudu oma meililistiga liitunud uutele liikmetele müüa kaupu, lansseerida uut teenust, juhatada nad Sinu värsket blogipostitust lugema vms. Selleks, et nad seda teha tahaksid, on oluline pöörata tähelepanu kolmele asjaolule:

1. 60% Sinu isiksus

Esmalt on oluline ennast neile tutvustada. Sellest kas inimesed otsustavad kuulata (loe: lugeda), mis Sul neile öelda on, sõltub 60% sellest kes Sina inimesena oled. See ei tähenda mida Sa konkreetselt neile ütled, vaid kas Sa neile inimesene meeldid.

2. 30% Protsess

See, mil määral Sa oma sihtgruppi suudad mõjutada oleneb 30% sellest, millist protsessi kasutad. See tähendab, et millises järjekorras Sa asju teed, ehk kuidas oled strateegilise tegevusplaani paika pannud.

3. 10% Toode või teenus

Vaid 10% moodustab sellest, mida Sa müüd. Vastupidiselt sellele, mida ettevõtjad sihtgrupi ostuotsuse langetamise osas tavaliselt arvavad, on toote või teenuse näol tegemist väga väikese osaga, mis lõpptulemusel määravaks osutub.

Enamus ettevõtjaid toimib vastupidiselt. Nad räägivad 60% ajast oma toodetest ja püüavad sihtgrupile selgeks teha miks neil seda ilmtingimata vaja on. Kõigepealt tahavad aga inimesed Sinusse uskuda, olenemata sellest kas Sinu eesmärk on, et nad investeeriksid Sinu ettevõttesse, ostaksid Sinult tooteid või loeksid Sinu blogi. Nad usaldavad oma sisetunnet, mis neil Sinu kui inimese suhtes tekib, enne kui otsustavad.

Me võime võrrelda protsessi näiteks kohtinguga. Mõtle, selleks et keegi oleks huvitatud tulema Sinuga kohtingule tähendab, et eelkõige oled Sa tema jaoks inimesena atraktiivne. See, millest Sa kohtingul rääkida kavatsed või mida teha plaanid on tulevaste kohtumiste jaoks samuti määrava tähtsusega. Kui Sa hakkad juba esimeses vestluses rääkima abiellumisest või laste saamisest, siis ehmatad teise poole ära ja ta põgeneb. See aga, kas kohting toimub itaalia-, hiina- või mõnes muus restoranis ei ole sugugi kõige olulisem.

Seega, kui hakkad klassikalist e-maili kampaaniat koostma, siis pööra eelnevale kolmele asjaolule erilist tähelepanu. Koosta viis erineva sisuga kirja, mille saadad välja viiel järjestikusel päeval (erinevad meiliplatvormid võimaldavad protsessi automatiseerida). Alljärgnevalt toon välja kirjade teemad, millele sisuloomes keskenduda:

Esimene kiri – Tunne mind

See kiri avab Sind ettevõtjana oma sihtgrupile ning tekitab teie vahel emotsionaalse sideme. Näita inimestele, kes Sa oled, milline on olnud Sinu teekond ja millised on Sinu uskumused ning väärtused. Sellega tõmbad ligi sihtgruppi, kes Sinuga sarnaselt mõtleb.

Teine kiri – Hakkan Sulle meeldima

Selles kirjas on hea jagada lugu, mida oled ettevõtjana mõne oma kliendi jaoks teinud ja kuidas see on tema elu paremuse poole muutnud. Näita sihtgrupile, kuidas Sa oma ettevõtte kaudu inimesi aitad ja neil tekib tunne, et Sa võiksid aidata ka neid.

Kolmas kiri – Hakka mind usaldama

Selles kirjas on hea tuua välja oma ettevõtte edulood, mis oled tagasisidena oma klientidelt saanud. NB: Veendu, et lood, mida jagad, ei oleks reklaami eesmärgil väljamõeldud, vaid autentsed ning neil oleks ka kliendite poolt avaldmiseks luba antud. Kindlasti pööra tähelepanu, et tagasiside oleks seotud ühe konkreetse toote või teenusega, millele kogu Sinu e-maili kampaania on suunatud.

Neljas kiri – Esitan väljakutse

Räägi sellest, mida enamus inimesi arvab, kuidas nad saavad soovitud tulemust saavutada ilma Sinu toote või teenuseta ja mis on tegelik reaalsus. Pööra tähelepanu, et tõenäoliselt saavad inimesed ka mujalt sarnaseid tooteid ja teenuseid osta, aga see kogemus ei ole sama kui Sinu juures. See on hea võimalus tuua välja erinevused Sinu ettevõtte ja konkurendi vahel.

Viies kiri – Müügikiri

Eelneva strateegilise ülesehituse järgi on loogiline teha sihtgrupile nüüd müügipakkumine. Nad ei pane seda pahaks. Selles kirjas saad rääkida oma tootest või teenusest detailsemalt, kirjeldada müügiprotsessi ja tuua välja boonused, mida klient ostuga kaasa saab. Kindlasti on oluline määrata konkreetne ja lühike ajaperiood, mil pakkumine kehtib ning et sihtgrupp tunneks vajadust koheselt reageerida.

Me teame, et mitte kõik, kellele kampaania käigus e-kirjad välja on saadetud, ei osta esimese korraga. See on täiesti okei. E-maili kampaania mõte on sõeluda välja need inimesed, kes Sinult osta tahavad. See osa, kes aga kampaania tulemusel ostuotsust ei tee, tuleks suunata edasi järgmisesse tegevuskäiku, täpselt samuti ka need kliendid, kes sel korral ostsid. Vastavalt sihtgrupi käitumisele saad edaspidi luua uusi e-mailikampaaniaid, kasvatada usalduslikku kliendisuhet ning müüa tooteid ja teenuseid.

Need kes arvavad, et meiliturundus ei toimi, peaksid loodud sisu kriitilise pilguga üle vaatama ja analüüsima. E-mail on suurepärane turundamise võimalus ja tihti kliendi jaoks mugavaim viis ettevõttega suhelda. Seepärast on ülioluline, et Sa kasutaksid seda targasti.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com