Autor: Helen Külaots • 22. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Erwin Wassenaar: Eestlane armastas viilutatud juustu – pidime seda muutma!

Juustukuningate juht Erwin Wassenaar rääkis oma Passwordi ettekandes sellest, kuidas nad pidid turule tulles hakkama muutma tarbija hoiakuid. Lisaks tõi ta välja need sammud, mis on teinud Juustukuningast armastatud brändi.
Foto: Photo:Marko Mumm

Turuletulek polnud kerge, sest eestlane oli harjunud ostma juustu tavapoest ja viilutatud kujul. Kuidas muuta tarbija käitumist? Nad pidid hakkama juurutama täiesti uut mõtteviisi.

Kusjuures, isegi poe asukohta oli raske leida, sest suured keskused olid juustu müüva poe suhtes suhteliselt skeptiliselt meelestatud. Nad said pinna Rotermanni kvartalis, kuid paljud hoiatasid neid, et tegemist on ettevõtete Bermuda kolmnurgaga. Siiski õnnestus Juustukuningatel saada meediakajastust ning paljudel tekkis uudishimu ja tahtmine teada, mismoodi üks hollandlane Eestis juustu müüb.

Jutt levis ja huvi kasvas ning nüüd on neil 17 poodi üle Eesti. Ja ükski keskus ei kahtle enam, kas anda neile pinda või mitte.

Õppetunnid, kuidas võita turgu? Erwin rääkida muuhulgas ka sotsiaalmeediast ja uudiskirjadest, kuid toon välja nende isikupärasemad tegevused.

Suur rõhk peab olema klienditeenindusel: lase klientidel oma toodet proovida ning pigem soovita, mitte ära müü.

Hoolitse töötajate eest: motiveeri ja hoia neid õnnelikena.

Kasuta storytellingut:

- Me ütleme kõikidele intervjuudele “jah”

- Andsime välja kokaraamatu (kus on erinevad retseptid, kus on kasutatud meie juustusid)

- Teadsime, et eestlane armastab kohalikku juustu. Töötasime välja kohaliku juustu.

- Teeme juustu degusteerimisi

Ole valmis reageerima viimase minuti reklaamipakkumistele: Erwini sõnul on tal alati värske reklaamifail valmis ja ootamas, mil saab meediast viimase minuti pakkumise.

Hari klienti:

- tekita uusi harjumusi (näiteks pidime muutma harjumusi, et eestlane hakkaks ostma spetsiaalsest juustupoest viilutamata juustu)

- anna neile uued lemmikud (meie puhul on see Sinepikaste, mida tarbijad armastavad)

- paku eelkõige kvaliteeti

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700