20 veebruar 2019
Jaga lugu:

7 mõtet Eesti jäätiseturust, müügist ja tarbimisest

Uku Nurk pani kirja 7 mõtet, mis tal tekkisid "Eetris on turundusuudised" saate külalistega Lauri Talvega Premiast ja Virgo Tuulega Jäämarjast vesteldes.

Jäätise proportsionaalselt suur müügipind

Jäätis on nagu mistahes piimatoode ja samas ka täiesti ainulaadne tootegrupp. Üks põhjuseid on juba jäätiselettides, sest toode ei kannata toatemperatuuri. Ei jogurtil ega näiteks hakklihal ei ole poes omaette müügiriiulit, seega saame väita, et jäätis on tõesti eriline toode. Kui ma ei eksi, siis näiteks Selveris ei ole isegi juustul nii palju letipinda, kui jäätisel.

Eesti kui ahvatlev väiketurg

Ainulaadne positsioon meelitab ligi paljusi tootjaid ka piiri tagant. Lätist ja Leedust ilmub jäätiseid Eesti jäätiselettidele umbes sama tihti, kui Venemaalt või Skandinaaviast. Eesti on imepisikene ja balansseeritud turg kus tegijaid on päris palju.

Eestis on suuri ja väikeseid jäätisetootjaid

Eesti jäätiseturu suured liidrid on Premia, Balbiino ja Unilever. Väikesemad tootjad on näiteks Jäämari, La Muu ja Fresko. Lisaks muidugi üliväikesed kodutegijad, eriliste jäätiste maaletoojad ja kohapeal jäätisevalmistajad. Kindlasti jätsin kedagi veel nimetamata, näiteks privaat label jäätised.

Millest sõltub jäätiste müügiedu?

Kõigepealt toode ise. Eestlastele meeldib kodumaine jäätis, mis on tehtud naturaalsetest toorainetest. Samuti meeldivad luksuslikud välismaised jäätisebrändid, mis Eestisse jõudnud.

Päike võidab, alati!

Kui päike mõjutab Eestlaste jäätisetarbimist, siis milleks meile üldse jäätisebrändid ja reklaamid? Jäätist võiks ju müüa lihtsalt suurtest roostevaba terasest pangedest. Jah - kunagi nii müüdigi, aga siis oli sotsialism. Tänane turuseis nõuab, et kõik jäätisetootja käes olevad mõjuvahendid tuleb ära kasutada, või muidu...

...astub sinu kohale keegi teine.

Üsna mitme jäätisebrändiga ongi nii juhtunu - loodus ei salli tühja kohta. Vahet pole, et toodeti Eestis või et suhkrut ei kasutatud. Kui bränd ei ole Eesti-tõugu või ei oma piisavalt suurt kuulsust välismaal, siis on raske teda omaks võtta.

Eestlased on jäärapäised

Mingil kummalisel põhjusel võtavad eestlased eriti vastumeelselt omaks Läti ja Leedu jäätiseid. Ma ei tea, mis on see põhjus, äkki odavas kuvandis? Soovitan kõikidel Eestimaistel jäätisetootjatel õppida nendest, kes on pidanud Eesti tugevale jäätisekonkurentsile alla vanduma või lihtsalt tooted väikeste müükide tõttu välja tõmbama.

Ida-Euroopa

Kui ma oleksin Euroopas tegutsev suur jäätisetootja, siis oleks minu eesmärk kogu Euroopa üle ujutada oma jäätistega. Kaasa arvatud Ida-Euroopa. Teoreetiliselt oleks kõik imelihtne, kuna samas regioonis elavad rahvused on nagunii kõik sarnased. Eesti puhul nii ei ole - siin aladel on Ida-Euroopa justkui sõimusõna ja Ida-Eurooplastele mõeldud jäätisega siin laineid ei löö.

Eesti jäätistetootjatel on tegelikult palju rohkem, kui nad mõistavad.

Selle tõdemuseni jõudsin ka järjekordses: "Eetris on turundusuudised" saates, kus külalisteks olid Lauri Talve Premiast ja Virgo Tuul Jäämarjast.

Kuulake saadet "Eetris on turundusuudised" Äripäeva uuest podcast'ide keskkonnast.

Saadet toetab ROI.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee