Väikeste PR-büroode aeg hakkab läbi saama

Kontor
Kontor

Põhjamaade ärinõustamisettevõtet Miltton Eesti juhtiv Annika Arras tõdes, et kommunikatsioonibüroode turg on väga killustunud ning kuna ettevõtete nõudmised kvaliteedile kasvavad, hakkab väikeste PR-büroode aeg läbi saama.

Arrase sõnul on praegu Eestis kommunikatsiooniteenus palju olulisem kui advokaaditeenus, sest hea kommunikatsiooni puhul ei ole advokaati tarviski.

Järgneb intervjuu Annika Arrasega, mis oli eetris Äripäeva raadio hommikuprogrammis.

Midagi erakordset on toimunud Eesti kommunikatsiooniturul. Ühinenud on Põhjamaade ärinõustamisettevõte Miltton Grupp ja kommunikatsioonibüroo JLP. Kas see on nii, et see on erakordne?

Jah, sellist sündmust lähiajaloos Eesti turult ei meenud. Veel enam, meil Eestis Milttonis keskendus senine tegevus valitsussuhetele, nüüd me saime juurde hea kogenud meeskonna kommunikatsioonivallas. Ma arvan, et koos oleme Eestis kanda kinnitamas turuliidrite seas.

Eestis on veel kommunikatsioonibüroosid, mis edukad ja tuntud. Miks te valisite just JLP?

See kõik algab mõtteviisist ja sellest, millised on inimesed ja nende väärtusruum, milles nad igapäevaselt toimetavad. Inimestest, kellega sa tahad suurema aja oma elust koos veeta. Tööl ju viibime päris palju. Väärtusruum oli esimene asi, mis pidi ühtima. Kuna see oli paigas ja Kristi Liiva (JLP omanik – toim) oma senise karjääri ja kogemusega oli tugev kvaliteedimärk, siis sealt leidsime ka kokkupuutepunkti. Selle pinnalt algas vestlus ja nii ta läks.

Teie olete varem pigem tegutsenud valitsuse kommunikatsiooni poolel ja nüüd tuleb teil ka erasektor juurde. Milline saab olema teie jaoks aasta 2019, ees on valimised?

Miltton on valitsussuhete ettevõttena eelkõige teenindanud erasektori ettevõtteid. Me oleme tõlgid poliitikute ja ettevõtete vahel. Tulevik saab olema väga lahe. Meil on tänaseks tiimis 20 inimest, mis kohe tähendab rohkem päid ja häid mõtteid. Ma arvan, et meie kahe ettevõtte kliendibaaside ühendamine toob juurde palju uut ja huvitavat. See annab meile teenuse mõttes ka parema pagasi, mida me suudame Põhjamaade ettevõtetele Eestis ja ka Baltikumi turul pakkuda.

Kui suur see äri tegelikult on, kui te nüüd kaks ettevõtet kokku panite?

Miltton on 2001. aastal Soomes asutatud ettevõtte, mis on tänaseks laienenud üle terve Põhjala. Eestis on meid pärast ühinemist JLPga 20. Mulle tundub, et praegu oleme inimeste poole pealt suurim büroo.

Inimeste poole pealt küll, aga kuidas klientidega on? On teil arusaam, mitu ettevõtet kasutab teie teenust?

Päris sellist statistikat ei ole teinud, et kui palju on ühel või teisel. Mõni kliendisuhe ei ole ka avalik informatsioon. Meie ühine kliendiportfell näitab kindlasti seda, et me osutame teenuseid kõikidele olulistele sektoritele Eestis. Meil on väga tugev ühiskondlik mõõde – kodanike ühendused ja mittetulundusühingud. See aitab meil paremini ühiskonda tunnetada ja läbi selle me suudame ettevõtetele paremat nõu anda.

Vaatasin kiiresti numbreid, eelmisel aastal oli Milttoni käive 313 939 eurot, JLP käive natuke üle 726 000. Põhimõtteliselt võib öelda, et olete ühe miljoni euro suuruse käibega ettevõte.

Sellel aastal on meil kokku käive suurem. Miltton Eestil oli eelmine aasta esimene täisaasta.

Pikemalt saab lugeda Äripäevast.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Alyona Stadnik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Eesti Teadusagentuur

03. märts 2019

LIVIKO otsib GRAAFILIST DISAINERIT

Liviko AS

25. veebruar 2019

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Eesti Teadusagentuur

25. veebruar 2019