Helen Külaots • 12. jaanuar 2018
Jaga lugu:

IKEA laseb inimestel oma reklaamile pissida

Foto: digitalspy.com

Viimastel aastatel on IKEA kampaaniad saanud palju tähelepanu. Alati suudavad nad üllatada millegi täiesti omalaadsega ning ka seekordne reklaam pole erand. Pissikampaania näitab väga selgelt, mis on brändikommunikatsioonis trendiks - ausus, julgus ja inimlikud väärtused.

IKEA printreklaam töötab kui rasedustest - positiivse tulemuse korral ilmub nähtavale sooduskupong, millega saab beebivoodi soodsamalt soetada. Pärast testi sooritamist pole muud kui selle pissise paberiga poodi minna ja võrevoodi osta. Võib-olla kassapidajad kupongi vastu võttes rõõmust lakke ei hüppa...ja ilmselt pole ka kliendil väga mugav oma paberit kellegi kätte ulatada, kuid õnneks on neil ka iseteeninduskassad.

Igapäevaelust näpatud teema on tegelikult ju täiesti tavapärane nähtus, kuid eks IKEA teadis, et tavapärane allahindlus rasedatele ei tõmba meedia tähelepanu. Kuidas aga asi suure kella külge panna? Tuleb keerata teemaga üle vindi ja tõmmata fookusesse hoopis pissimine. “Ihihiii,” itsitab ajakirjandus üle maailma - tähelepanu on garanteeritud.

Mida on IKEAlt õppida?

Kuidas teha kampaaniat nii, et terve maailm sellest räägiks? Avalikkus ei pööra tähelepanu niivõrd selle soodukale (või isegi võrevoodile), vaid fookuses on bränd, mis ilmselgelt oligi eesmärk. Kampaania teemakasutus on muidugi vastuoluline, kuid tegemist on inimliku, eheda temaatikaga ning rasedus on (enamasti) vägagi rõõmus uudis, mistõttu tõmbab reklaam haloefektina need väärtused ka brändi külge. Ausus ja asjadest rääkimine nii, nagu nad on, on praegu trendiks. Antud kampaania tulemusel peaks inimesed tajuma IKEAt kui peresõbralikku, inimlikku, ehedat ja vahetut brändi, kes räägib asjadest ausalt ja julgelt - nagu oma pere liige.

Kampaani autoriks on Rootsi agentuur Åkestam Holst, mis on IKEA reklaame teinud juba 5 aastat.

Tahaksid tulla ise nii teistmoodi (ja lihtsa) idee peale, millega terve maailma tähelepanu võita?

IKEA agentuuri Åkestam Holst tipptegijad tulevad juba õige pea Eestisse – 24. jaanuaril esinevad nad Tallinnas üritusel The Best Of Global Digital Marketing 2018. Tule kuula, kuidas nad mõtlevad, millest inspiratsiooni saavad ja millist praktilist nõu jagavad.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com