Käitumisteaduste all mõeldakse inimkäitumise süstemaatilist uurimist kontrollitud vaatluste ja teaduslike eksperimentide abil. Kitsamatest valdkondadest kuuluvad siia peamiselt psühholoogia, kognitiivne teadus ja käitumisökonoomika (behavioural economics), mis kujutab endast käitumisteaduste rakendamist majandusteaduses.
Üheks kuulsaks käitumisökonoomika näiteks on Lõuna-Aafrika Vabariigis läbiviidud laiaulatuslik eksperiment, mille käigus saadeti kirja teel laiali laenupakkumine ca 50 000 inimesele (Bertrand et al, 2010). Pakkumise sõnastust ja kujundust muudeti ning hilisemas analüüsis selgus, et mitmed uuritud faktoritest, mis objektiivselt vaadatuna on otsuse tegemiseks täiesti ebaolulised, avaldasid inimeste laenuvõtmisvalmidusele siiski väga olulist mõju. Näiteks leiti, et naisterahva pildi lisamine laenupakkumisse oli meeste sihtrühmas võrdväärne kuu intressimäära 4,5% langusega. Seega, selle asemel, et intressi langetada, on võimalik pakkumist atraktiivsemaks muuta ka lihtsaid psühholoogilisi nippe kasutades.