Sagedasim uute klientide leidmise meetod on nn külmad kõned, mis tähendab müügiinimeste kõnepruugis telefonikõnet, mida klient ei oota.
Sellise kõne õnnestumistõenäosus on väike; normaalseks tulemuseks peetakse, kui 10% kõnedest lõpeb tehinguga. Isegi siis, kui kõne jõuab tehinguni, on müügiinimese läbirääkimispositsioon kehv ning tehing sageli suure allahindlusega. Läbirääkimispositsioon on seetõttu kehv, et tehingu algataja on müügiinimene ja kliendil tekib tunne, et müüjal on tehingut rohkem vaja kui temal.
Seotud lood
B2B-turundajate seas on levinud uskumus, et suvel pole mõtet suuri kampaaniaid teha, sest „kõik on puhkusel“. Kuid kas see ikka peab paika? Küsimusele aitab vastuse leida Äripäeva juhatuse liige Toomas Truuverk, kellelt uurisime, kas suvi on tõesti aeg, mil otsustajad on kättesaamatud – või vastupidi, just eriti avatud uutele ideedele.