7. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nõukogude nostalgia „rokib“

Sirvisin hiljuti maakodus üht ajakirja „Nõukogude Naine“ vana numbrit, milles teavitati naisi müügile saabunud välismaistest kilematerjalist kosmeetikakottidest. Suu kiskus tahes-tahtmata muigele.

Nõukogude ajast pärit tootenimed ja kaubamärgid tekitavad tänapäeval samuti mõnusat nostalgiat. Seda nostalgiat on mitmed ettevõtted oskuslikult oma reklaamides ja uus-vanade kaubamärkidega turule tulemisel kasutanud. Üheks selliseks edukaks näiteks vanade tootenimede uuesti kasutuselevõtmisest on 50-aastase jäätisetootmise kogemusega Tallinna Külmhoone, kes puhus uuesti elu sisse sellistele klassikuteks muutunud tootenimetustele nagu Regatt ja Põhjatäht. Samuti on seda nostalgiat ära kasutanud Elion'ip kodulahenduse reklaam „Ulme!“ ja hiljutine Sampo Panga reklaamkampaania „Pangavahetuskuu“.

Kuigi Nõukogude ajal ei olnud kaubamärgi roll ja tähtsus samad mis praegu, registreeriti kaubamärke ka sel ajal. Kaubamärkidena olid registreeritud näiteks Baltika, Leiburi, Liviko, Kalevi, Kommunaari, Marati jt suurfirmade logod. Kuid kaubamärkidega võrdselt olulised olid mitmesugused toodetele pandud nimed nagu kompvekid „Linnupiim“, Doktori vorst, brändi „????? ????“, sulatatud juust „Merevaik“, WC- pottide ja valamute puhastusvahend „Sanit“ või klaasipuhastusvahend „Aknool“.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700