8. oktoober 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uudiste lugemine internetis kasvab

TNS Emori andmetel on uudiste lugemine internetis märgatavalt kasvanud. Eestis on ligi 768 000 internetikasutajat. Võrreldes eelmise aasta kevadega, on internetikasutajaid 34 000 inimest rohkem. Iga teine 6-74aastane eestimaalane kasutab internetti vähemalt viiel päeval nädalas ning aastaga on nende hulk pea 100 000 võrra kasvanud. Internetikasutajate osas on jätkuvalt suur erinevus vanuserühmade vahel. Kui peaaegu kõik nooremaealised kasutavad internetti, siis vanemate elanike seas on see veel harv nähtus. Siiski on positiivne, et lisaks 20-49aastastele on internetikasutajaid viimase aastaga lisandunud ka üle 60aastaste seast. Allikas: TNS Emor, e-seire 2007Meediaplaani koostamise seisukohalt võib väita, et jätkuvalt on turundajatel võimalik interneti vahendusel jõuda enamiku kuni 39aastasteni ning suurema osa 40-49aastaste eestimaalasteni. Viimasel paaril aastal on koos interneti kasutajaskonna kasvuga suurenenud turundajate huvi interneti kui reklaamikanali vastu. Internetireklaamiturg on paaril viimasel aastal kõige kiiremini kasvanud reklaamikanal. Näiteks Eesti internetireklaami kogumaht oli selle aasta esimesel poolaastal 68 miljonit krooni, mis on sama palju kui 2006. aastal kokku. Sarnast kasvu on oodata ka selle aasta teisel poolel. Kui varasematel aastatel kasutasid eestimaalased internetti põhiliselt info otsimiseks ja meelelahutuseks, siis sel aastal on märgatavalt kasvanud uudiste lugemine. Väljaannete toimetused panustavad ka järjest enam veebiväljaannete kvaliteeti, see on andnud mõõdetava tulemuse. Eesti ajalehtede veebiväljaanded ning uudisportaalid on sellel aastal tuhandeid uusi kasutajaid juurde võitnud. Näiteks septembris külastas TNS Metrix uuringu põhjal nii postimees.ee-d kui ka delfi.ee-d nädalas ligikaudu 53 000-55 000 külastajat rohkem kui aasta alguses. Kahe järgmise suurema päevalehe sloleht.ee ja epl.ee kasutajate arv on kasvanud sarnases tempos, nendel veebilehtedel on ligikaudu 26 000-28 000 külastajat rohkem kui aasta alguses. Internetil on viimastel aastatel üha olulisem roll erinevate kaupade ostjate ja müüjate kokku viimisel, seda eeskätt autode ja kinnisvara valdkonnas. Erinevad kuulutuste lehed (näiteks auto24.ee, city24.ee ja kv.ee) on kasutajate seas suurt populaarsust võitnud. Allikas: TNS Emor Kuupäev: 26.09.2007

Foto: Annika Haas

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700