Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 27. veebruar 2024

Veel üks pudeliavaja või nokamüts – aitäh, parem mitte!

Nõnda ütleb enamik meist, kes mäletab paarikümne aasta tagusesse aega ning meenutab sündmustelt või töökohtadest saadud kingitusi. Tõsi on see, et viimase paarikümne aastaga on reklaamkingituste tootevalik teinud läbi suure muutuse ning enam ei mõelda vaid tellitavate toodete odavusele ja kogusele, vaid peetakse oluliseks, et ka saaja tunneks sellest rõõmu.

“Eks aastate jooksul on ikka olnud omad aegumatud tooted, mis valikust ei kao ning neile on lisandunud uued trendikad tooted, mida vanade asemel eelistatakse,” sõnab Logotrade juht Anti Saluneem. Tema sõnul on ühtlasi märgata muutust ka selles, millisteks puhkudeks kingitusi ettevõtetes hangitakse. Täna on olulised sündmused näiteks suvepäevad, ühised sportlikud meeskonnaüritused, töötajate tunnustamine ja kingitused koostööpartneritele.

Kindlasti on meil kõigil olnud elus kingitusi, mille puhul on see jäänud kappi tolmu koguma või siis vastupidi, saanud igapäevaselt tarvitatavaks lemmikesemeks. On see siis juhtunud nõnda pooljuhuslikult või on selle taga olnud läbimõeldud kinkimisstrateegia – seda teab vaid kinkija ise. “Selge on see, et kui varem osteti pigem koguseliselt rohkem ja lihtsama disainiga tooteid, siis nüüd rõhutakse senisest enam kvaliteedile, kestvusele ja kingisaajate eelistustele,” on Logotrade juhi sõnul kliendid üha teadlikumad, et kui juba kinkida, siis ikka sihipäraselt.

Muutunud on toodete stiil, kuid mitte tarve

Üle ega ümber ei saa toodetest, mida kingiti juba selle aastatuhande alguses ning kingitakse ka edaspidi. “Nendeks on jätkuvalt helkurid, pastapliiatsid, kruusid, T-särgid, erinevates versioonides poe- ehk ostukotid ja vihmavarjud. Küll aga on aastatuhande alguses väga populaarsed valikud – näiteks tulemasinad, pudeliavajad, visiitkaardihoidjad, taskupeeglid ja käe- ning lauakellad – ammu unustusehõlma vajunud. Nende asemel on pigem populaarseks saanud pleedid, saunalinad, joogipudelid, stressipallid ja märkmikud,“ loetleb Anti Saluneem.

Kunagi kanti tema sõnul mobiiltelefone paelaga kaelas ning väga palju telliti just seetõttu logodega kaelapaelu. „Praegu on pigem teemaks akupangad ja mobiiltelefonide hoidikud kontorilauale või autosse ja pop-socketid. Populaarsed on ka erinevad jooginõud: plastikust, klaasist, roostevabast terasest joogipudelid, spordipudelid, termospudelid, termoskruusid. Koolid tellivad ka märkmikke, pliiatseid, joonlaudu, pastakaid, stressipalle, selja- ja sussikotte,“ lisab ta, nentides, et kingituste puhul on oluline nende praktilisus, kuid samas oodatakse ka kvaliteeti. Ettevõtete puhul oleneb kingivalik tihti valdkonnast, milles tegutsetakse. Samuti, kas toode läheb reklaamkingituseks väljapoole või siis vajatakse oma töötajatele kingitusi. „Firmarõivad on üha olulisemad, kuid neid tellitakse pigem meeskonnas tööajal kandmiseks, ühtsustunde loomiseks ja näiteks ühistel spordiüritustel osalemiseks, mitte väljaspool tööaega töötajatele kandmiseks. Siia kuuluvad brändinguga peakatted, kaelasallid, pusad, polod, T-särgid, ka joped ning seljakotid. Mida kvaliteetsemate toodetega tegu, seda meelsamini neid ka kantakse,“ on tema sõnul materjal ja tegumood riietel alati oluline.

Mis seal salata – kvaliteet on oluline

Kvaliteedist rääkides on muutunud klientide eelistused toodete stiili ja materjali osas. „Toodete disainile ja kestlikkusele pööratakse üha rohkem tähelepanu: keskkonnasõbralikud materjalid, vastupidavus, nägus välimus – see on midagi rohkemat, kui lihtsalt tootele trükitud logo, millest kunagi meie valdkond alguse sai,“ tõdeb Anti Saluneem.

„Seoses UV- ja digiprinterite tulekuga on laienenud ka trükitehnilised võimalused. Paarkümmend aastat tagasi olid peamised stiilid tampotrükk, siiditrükk ja graveering. Praegu saab teha isegi värvilist lasergraveeringut,“ lisab ta. Toodetele - näiteks kruusid ja joogipudelid - trükitakse tema sõnul üha enam ka QR koode, mille kaudu avaneb siis firma koduleht või edastatakse reklaamsõnum.

Juba poole tellitavate kingituste kogumahust moodustavad Anti Saluneeme sõnul tänaseks loodussõbralikud reklaamtooted. “ Siia alla kuuluvad nii taaskasutatud kui ümbertöödeldud materjalidest esemed, samuti mahedalt või orgaaniliselt kasvatatud toorainest valmistatud esemed, lisaks pööratakse senisest enam tähelepanu sellele, et esemete tootmisprotsess oleks võimalikult keskkonnasõbralik,“ püütakse tema sõnul üha vähem teha valikuid keskkonnale lõivu makstes.

Viimasel ajal on muutunud olulisemaks ka aspekt, et toode oleks valmistatud kas Eestis või vähemasti Euroopas. Samuti on olemas oma tellijaskond käsitööna valmistatud tooteid. Samuti on üha enam neid, kes soovivad toetada läbi kinkimise sotsiaalset ettevõtlust ehk need on tooted, mis on valminud kaitstud töö tulemusel. „Eriti just jõulude ajal on nõudlus söödavate kingituste järgi. Näiteks käsitööšokolaadid, meed, juustud, siidrid ja glögid – ka kõigile neile saab tekitada peale personaliseeritud ehk oma kujundusega sildid. Väikeste logotatud paberis kommide puhul on samuti eelistatud naturaalsest toorainest ja vegankommid,“ on söödavad-joodavad kingitused Logotrade juhi sõnul aasta-aastalt üha populaarsemad. Sellisel juhul tarbitakse kingitus ära ning see ei jää kasutult nurka seisma.

Möödas on ajad, kui kingiti kinkimise pärast

Täna on võetud suund sellele, et lisaks keskkonnasõbralikele materjalidele ja kingi funktsionaalsusele osatakse end üha enam panna ka kingi saaja kingadesse. Ehk siis mõeldakse sellele, et mitte lihtsalt ei kingita, vaid kingitusest oleks saajal ka siirast rõõmu ning see leiaks edaspidi kasutust. Kui enne viimast majanduslangust telliti suuremaid koguseid ja kingiti heldemalt, siis nüüd mõeldakse ettevõtetes väga tõsiselt kõik tehtavad kulutused läbi.

“Ettevõtte töötajatele või siis väljapoole mõeldes – oled sa mees või naine, noor või soliidsemas vanuses, sportliku või tervisetooteid eelistava elustiiliga – ühesuguste kingituste tegemine on üha suurem väljakutse. Pastapliiats või märkmik kuluvad ikka marjaks ära, selle on ära tabanud ka poliitikud, kes enne valimisi tooteid jagavad, kuid täna ei eelda enam keegi, et kõik töötajad võiksid võrdselt rõõmu tunda näiteks logoga nokamütsist või kaelas kantavast mobiilipaelast. Ühtlasi on ka tehnoloogia edasi arenenud ja pigem tellitakse nii, et ettevõttes oleks piisavalt valikut igale sihtgrupile ning töötajatel oleks võimalik kingikotti kokku pannes valida saajale sobivad tooted,” selgitab Anti Saluneem.

“Arvestades tänaste klientide soove, siis võib arvata, et liigume sinna suunda, kus oleme senisest veelgi enam keskendunud keskkonna- ja loodussõbralikele toodetele, mis ideaalis käsitööna valminud. Lisanduvad innovaatilised uued tooted, millest ehk täna veel aimu ei ole. Kui seni on olnud kõige populaarsemad tooted läbi aegade energia- ja andmekandjad, siis viimastel aastatel on ilmunud ka AI- (tehisintellekt) ja IOT-reklaamkingitused, mis on otseses seoses teaduse ja tehnika arenguga, kus kingitused seotud internetiga ning neid saab jälgida ning osade puhul ka juhtida eemalt, samuti seadmega seonduvat infot talletada.

Juba täna eelistatakse väikese jalajäljega, teistmoodi nutikaid kingitusi. „Näiteks on meie tootevalikus ookeanist korjatud plastprügist valmistatud toode, ookeanipudel BOB, mis annab kasutajale teada, millal ja kui palju ta vett on joonud. Erinevad AR-tehnoloogial põhinevad liitreaalsuse tooted, kus põimuvad päris- ja virtuaalmaailm, on aga põnevaks meelelahutuseks igas vanuses. „ Meie tootevalikust leiab näiteks Magic Concept Rubiku kuubikud, interaktiivsed 3D kalendrid või maagilised postkaardid. Tootele saab panna juurde oma logo, video, veebilink või motivatsioonikõne video, mis ilmub nähtavale spetsiaalse äppi abil,“ loetleb Anti Saluneem põnevaid leide tänasest tootevalikust.

Tutvu laialdase reklaamkinkide valikuga ning küsi lisa: www.logo.ee

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700