Autor: Tanel Rand • 7. november 2023

Meiliturunduse ideed võõrustussektoris tegutsevatele ettevõtetele

Kui tegutsed võõrustussektoris või mõnes muus külalislahkust täis valdkonnas, siis tead ilmselt vägagi hästi, kui keeruline võib olla meeleoluka peolokaali, mugava hotelli, suurepärase restorani või mõne adrenaliini tekitava seiklusteenuse turundamine. Sotsiaalmeedia pakub palju võimalusi ettevõttega seotud sisu levitamiseks ning tõenäoliselt on igale digiturundusega tegelejale tuttav ka näiteks SEO märksõna.
Foto: Freepik

Samas tuleb tõdeda, et sotsiaalmeedia ja otsingumootorite algoritmid muutuvad ning ühel momendil nauditav nähtavuse kasv võib hetkega kaduda. Hea uudis on see, et on olemas tööriist, mis pakub nähtavaid turundustulemusi seni, kuni järgida häid, kindlaid strateegiaid. Loe lähemalt, kuidas saaksid sina kasutada oma võõrustussektoris tegutseva ettevõtte jaoks meiliturunduse võimalusi.

Miks on meiliturundus võõrustussektoris oluline?

Meiliturundus pakub sulle otsest teed sinu klientide südamesse ja postkasti. Numbrid ei valeta. Meiliturunduse ROI on vapustav 4400%.

Näed, et kui sinu klient annab sulle vabatahtlikult oma e-posti aadressi, on see sellepärast, et ta on sinu poolt pakutavast huvitatud. Ta on juba astunud sammu kaugemale kui lihtsalt sinu postitusest Instagramis või Facebookis mööda kerimine. E-kirjaga saad nende tähelepanu ja see on suurepärane võimalus.

See ei tähenda, et peaksid lootma ainult meiliturundusele. Kasuta ka muid turundusstrateegiaid. Suurepärase kaasatuse saavutamiseks reklaami oma kaubamärki ka sotsiaalmeedia kanalite abil ning kasvata veebinähtavuse suurendamiseks oma SEO-d. Mitmete kanalite kasutamisega saad loomulikult parimaid tulemusi.

Nüüd süveneme sügavamale võõrustussektori erinevatesse harudesse, millest igaühel on oma ainulaadne maitse ja väljakutsed, ning vaatame, kuidas meiliturunduse jõupingutused võivad väljakutsed võidukaks muuta.

Võõrustussektori erinevad harud

Võõrustussektor ei sisaldab erinevaid alamvaldkondi. See hõlmab näiteks hotelle, restorane, reisiteenuseid, ürituste ruumide renti ja erinevaid meelelahutuslikke teenuseid. Igal alamsektoril on oma ainulaadne võlu ja sihtgrupp. Nüüd vaatame, kuidas meiliturundus saaks neid erinevaid harusid aidata.

1. Hotellid ja kuurordid

Hotellitööstus tähendab enamat kui lihtsalt puhkekohti. Hotellid on värav elamuste saamiseks. Kui tegemist on hotellindustööstuse meiliturundusega, saavad hotellid ja kuurordid saata oma tellijatele personaliseeritud pakkumisi, kohalike asukohtade kaarte ja juhendeid ning tulevaste sündmuste üksikasju. Eesmärk on hoida oma ettevõte inimestel aktiivselt meeles.

Oletame, et tegeled hotelliketi turundamisega. Sinu potentsiaalsed külalised võivad küll huvi pärast sinu veebisaiti külastada, aga mis siis, kui nad lahkuvad sealt broneeringut tegemata? Siinkohal tõttab appi meiliturundus.

Pärast inimeste e-posti aadresside jäädvustamist on sul võimalus neile saata järelmeile. Jaga seal kauneid pilte oma tubadest, kust avaneb imeline vaade, ja paku neile erisoodustust juhuks, kui nad viivad broneeringu lõpule teatud aja jooksul. Selle strateegiaga ei saada sa ainult meile, vaid tekitad ootust ja soovi juba kogeda meilis reklaamitavat.

2. Restoranid ja baarid

Restorani- ja baariomanike jaoks on meiliturundus restorani turundusstrateegia osana midagi enamat kui lihtsalt reklaamivahend – see on viis kogemuste ja mälestuste loomiseks. Mõtle oma lemmikule kohalikule söögikohale. Oled seal suurepäraseid söögikogemusi saanud ja nüüd oled liige nende meililistis. Järsku saab sinu postkastist kulinaarsete imede aardekamber ning oled pidevalt mugaval viisil kursis oma meeliskoha pakkumistega.

Kui oled näiteks hubase bistroo omanik, saad e-posti teel oma tellijad otse oma köögi südamesse transportida. Jaga telgitaguseid lugusid oma kokkadest, kes hangivad koostisosi kohalikest taludest, nuputavad hoolikalt uusi retsepte ja katsetavad maitsetega.

Kui tutvustad uut hooajalist menüüd, saada meilisõnum, mis viib tellijad gastronoomilisele teekonnale. Jaga iga roa taga peituvat inspiratsiooni koos ahvatlevate piltidega, mis panevad maitsemeeled surisema. Ära unusta lisada oma tellijatele ka eksklusiivseid pakkumisi.

3. Reisimine

Vaatame nüüd veidi lähemalt turismi- ja reisitööstust. Oletame, et töötad seiklusreisidele spetsialiseerunud reisibüroos. Sinu kliendid unistavad hingematvatest maastikest ja põnevatest põgenemistest ning sinu ülesanne on need unistused reaalsuseks muuta. Meiliturundus aitab neil teada saada sinu pakkumistest.

Reisiettevõttena võivad sinu e-kirjad tellijad eksootilistesse sihtkohtadesse meelitada isegi enne, kui nad on oma kohvrid pakkinud.

Saada reisiteavet kaunimate kohtade loendiga koos vapustavate piltide ja siseringi näpunäidetega. Jaga varasemate reisijate iseloomustusi ja lugusid, tõstes esile neil elumuutvaid kogemusi, mida sinu agentuur pakub. Kui sul on parasjagu aktiivne mõni piiratud aja pakkumine või tulemas eriline sündmus sinu ettevõtte ruumides, siis on e-post sinu megafoniks, et edastada need uudised oma innukale publikule.

Võid saata personaliseeritud e-kirju (sellest lähemalt hiljem), mis sisaldavad infot erinevatest sihtkohtadest, mis sarnanevad varem tellijates huvi tekitanud kohtadele. Soovitades selliseid sihtkohti, mis vastavad inimeste eelistustele, saad luua kogemuse, mis tundub kohandatud ja mugav. Samuti võid saata reisijärgseid e-kirju, julgustades kasutajaid arvustusi kirjutama ja oma seiklusi jagama. See mitte ainult ei hoia kogemust elavana, vaid õhutab ka järgmise reisi ootusi.

4. Sündmus- ja konverentsiruumid

Ürituste ja konverentsiruumide omanike edu mõõdetakse nii võõrustajatele kui ka üritustel osalejatele loodud kogemuste sujuvuse ja õnnestumise läbi. Kuidas edastad oma ruumi ainulaadseid funktsioone, mugavusi ja seal toimuvaid erakordseid sündmusi? Aga loomulikult meiliturundusega.

Seega, kui haldad mõnda ürituse toimumiskohta, saad oma ruumi esitleda mõjuvate piltidega ja juhatada e-kirjade kaudu oma tellijaid ruumide virtuaaltuuridele. Jaga eelmiste sündmuste edulugusid, rõhutades, kuidas sündmuspaik muutus lummavaks pulmaimedemaaks või tipptasemel konverentsikeskuseks.

Kasuta meiliturundust, et pakkuda potentsiaalsetele rentijatele näpunäiteid ürituste planeerimiseks ja juhendeid oma ruumi tõhusaks kasutamiseks. Pakkudes väärtuslikku teavet koos kinnitusmeilidega, positsioneerid end mitte pelgalt ruumide pakkujana ürituse jaoks, vaid ka partnerina, kes hoolitseb sündmuste õnnestumise eest.

Nelja tüüpi meilikampaaniaid, mida saata

Potentsiaalsetele klientidele on võimalik saata erinevatele päästikutele reageerivaid, erisisulisi e-kirju. Vaatame üle neist olulisemad.

Tervitusmeilid. Esmamulje on ülioluline.

Lase oma tellijatel tunda end hinnatuna, pakkudes neile sooja vastuvõttu ja eksklusiivseid pakkumisi.

Lojaalsusprogrammi meilid. Kõik armastavad boonuseid.

Kostita oma püsikliente eripakkumistega, varajaste juurdepääsudega erinevatele hüvedele ja VIP-kogemustega, mis panevad neid klientidena tagasi tulema.

Hooajalised pakkumised. Pühad ja teised erilised sündmused pakuvad turundusvõimalusi, mida ei tohiks kasutamata jätta.

Tagasiside meilid. Sinu klientide arvamus on kuldaväärt. Saada neile nende reisi või puhkeasutuses viibimise järel küsitlusi, milles uurid, kuidas nad oma kogemusega rahule jäid. Sellega näitad kliendile, et pead tema heaolu oluliseks ja kasutad tagasisidet tema edasiste kogemuste parandamiseks.

Ettevõtte tugeva digiturundusstrateegia tagamiseks peaksid oma strateegiasse kaasama kõik need meilikampaaniatüübid. See mitmekülgne lähenemine kaasab sinu tellijaskonda erinevalt otstarbekal viisil, pakub vaheldusrikkust ja tagab järjepideva ja personaliseeritud ühenduse, mis muudab sinu ettevõtte külastajad korduvkülalisteks.

5 tõhusat meiliturunduse strateegia näpunäidet

Kuidas saaksid reaalselt tagada seda, et lisaks eelnevalt nimetatud meilikampaaniatele on kogu sinu turunduslik meilisuhtlus tõhus? Pea meeles järgnevaid näpunäiteid oma meiliturunduse strateegiat luues.

1. Koosta oma meililist nullist ja kasvata seda

Enne e-kirjade saatmist vajad loomulikult kontakte, kellele neid saata, ehk meililisti. Kuid siinkohal peab toonitama orgaanilise meililisti olulisust, ehk ranget soovitust ostetud meililistidest hoiduda. See võib tunduda esmapilgul lihtsa ja kiire lahendusena, kuid lõpuks võib see sinu saatja mainet ning ettevõtte mainet üleüldiselt kahjustada.

Alusta meililistiga liitumise võimaluse pakkumisest igas suhtluspunktis potentsiaalsete klientidega. Olgu selleks kohaks sinu veebisait, sotsiaalmeedia profiilid või ettevõtte ruumid – paku külastajatele e-posti aadresside jagamise eest midagi väärtuslikku.

See võib olla mõni juhend või muu hariv materjal, erisoodustus nende esimesel külastusel sinu ettevõtte juurde või näiteks tasuta eelroog sinu restoranis. Eesmärk on muuta registreerumine niivõrd ahvatlevaks, et sellest on raske loobuda.

Taga ka suurepärane kasutuskogemus. Veendu, et sinu veebilehel olev meililistiga liitumise hüpikaken oleks hästi koostatud ning ilmuks lehele õigel hetkel. Kiired veebimajutajad tagavad tavaliselt mitte ainult hea laadimiskiiruse, vaid ka pika tööaja.

Samuti saad korraldada auhindadega võistlusi sotsiaalmeedias, mis paluvad inimestel osalemiseks jagada sinu ettevõttega oma e-posti aadressi. Veendu, et auhinnad oleksid sobilikud sinu ettevõtte tegevusvaldkonnaga, näiteks tasuta ööbimine, õhtusöök või meelelahutuspakett. Seda tüüpi reklaamid ei aita mitte ainult sinu meililisti kasvatada. Need aitavad luua entusiasmi ja suminat sinu brändi ümber.

Kasuta võrgustikke ja partnerlussuhteid ka teiste oma piirkonna ettevõtetega. Kui sul on näiteks butiikhotell, siis tee koostööd kohaliku spaa või siidritehasega. Reklaamige üksteise teenuseid ja lisage meililistiga registreerumisel selged kutsed tegevusele. See strateegiline lähenemisviis mitte ainult ei aita sul oma meililisti kasvatada, vaid soodustab ka vastastikku kasulikke suhteid.

2. Segmenteeri oma andmebaasi

Kõik tellijad pole ühesugused. Kui saadad kõigile oma tellijatele ühtesid ja samu meile, on sul kindlasti mõni tellija, kellele see sisu ei meeldi. Seetõttu on segmenteerimine oluline.

Segmenteerimine võimaldab sul saata personaliseeritud ja asjakohast sisu, mis vastab otseselt iga rühma huvidele. Mis on tulemus? Suurendad seotust, avamismäärasid ja konversioone.

Saad oma tellijaid jaotada järgmiste märksõnade alusel:

- Demograafia

- Käitumisandmed

- Ostude ajalugu

- Senine kaasatus

Meililisti segmenteerimiseks saad kasutada erinevaid meiliturunduse tööriistu. Segmenteerimine võib tunduda küll veidikese lisatööna, kuid selle tulemused räägivad enda eest. Näiteks on uuringus ilmnenud, et 78% turundajatest peavad tellijate segmenteerimist meiliturunduskampaaniate kõige tõhusamaks strateegiaks. Tegijad on oma sõna sekka öelnud!

3. Personaliseeri!

Ära piirdu ainult eraldi meilisegmentide jaoks meilide isikupärastamisega. Lähme detailsemaks – nagu varem mainitud, pead oma e-kirju ka personaliseerima. Kõige mõjuvam viis oma tellijatega ühenduse loomiseks on selliste meilide loomine, mis sisaldavad nende ainulaadsete eelistuste ja käitumise põhjal loodud sisu.

Alustuseks pöördu adressaatide poole võimalusel nende eesnimede järgi (selleks peaksid meililistiga liitumise vormis ka nende nime küsima). Samuti saad analüüsida tellijate varasemat suhtlust sinu ettevõttega ja saata neile uusi soovitusi nende varasema käitumise põhjal. Näiteks kui klient broneerib sinu restoranis sageli happy houri jaoks laua, siis tõsta temale saadetavates meilides esile sinu ettevõtte viimaseid happy hour eripakkumisi või püsiklientidele mõeldud eksklusiivsed boonuseid.

Kui keegi alustab broneerimisprotsessi, kuid ei vii seda lõpule, siis miks mitte saata hüljatud ostukorvi meili eeskujul talle personaliseeritud meeldetuletusmeili? Lisa üksikasjad tema ostukorvi jäänud teenuse kohta (vt allpool olevat näidet) ja julgusta teda oma broneeringut lõpetama.

Teine tõhus taktika on tellija käitumisel põhinev automatiseerimine. Näiteks, kui klient vajutab sinu meilis taimetoidumenüüle viivat CTA nuppu, siis saada talle mõne aja möödudes eraldi eksklusiivsed taimetoidu pakkumised – teavitusmeil siis, kui taimetoidumenüüsse tuleb mõni uus roog või kui on tulekul veganmenüü allahindlused. Seda tüüpi personaliseerimine näitab, et pöörad täit tähelepanu tellija eelistustele.

4. Rakenda tugevat meili sisustrateegiat

Tõhus meilisisu ei tähenda lihtsalt müügini viivat teksti ja pilte. See on vahend, millega oma sihtrühmale luua väärtuslikke ja meeldejäävaid kogemusi. Pead sisu segama ja sobitama, et köita tellijat ja hoida tema tähelepanu kogu kampaania vältel.

Tugeva meili sisustrateegia tagamiseks järgi neid nõuandeid:

Tasakaalusta reklaam ja mittereklaam. Pea kinni reeglist 80/20, mis ütleb, et 80% sinu turundusmaterjalist peaks olema hariv ja kasulik ning ülejäänud 20% võib olla otsene reklaam. Saad oma sisu jaoks ideede leidmiseks kasutada AI-põhiseid viipasid.

Lisa e-kirja kasutajate loodud sisu (UGC). Julgusta oma kliente jagama oma kogemusi ja kasuta seda sisu ka oma meilides. Kasutajate loodud sisu lisab autentsust ja suurendab usaldust. Kui pead restorani, siis näita rahulolevate einestajate tehtud fotosid. Kui koostad uudiskirja reisibüroo jaoks, siis lisa sinna iseloomustusi ja lugusid reisijatelt, kes on sinu ettevõtte abiga saanud osaks unustamatust reisist.

Katseta interaktiivse sisuga. Interaktiivne sisu suurendab kaasatust ja pakub väärtuslikke andmeid edasiseks personaliseerimiseks. Aseta oma meilidesse viktoriine ja küsitlusi. Näiteks kui pakute ettevõttega spaateenust, siis saada välja küsitlus, millega selgitada välja tellijate kõige lemmikum spaahooldus. Mängulist meiliturundust viljeledes võid kasutada näiteks ka õnneratta mängu selleks, et loosida uudiskirja tellijate vahel erinevaid auhindu. Põnev kogemus loob kestvama mälestuse!

Räägi oma lugu. Jutuvestmine loob emotsionaalse sideme ja eristab sind konkurentidest. Loo narratiive, mis sinu tellijaskonda kõnetavad. Jaga lugusid oma ettevõtte ajaloost, töökatest inimestest kulisside taga, oma pühendumusest jätkusuutlikkusele jne.

Kasuta selget kutset tegevusele (CTA). Igal meilil peab olema selge eesmärk ja see eesmärk peaks kajastuma mõjuva CTA kaudu. Olenemata sellest, kas tekstiks on „Broneeri kohe”, „Avasta meie menüüd” või „Alusta oma seiklust”, peaks sinu CTA suunama potentsiaalsed külalised lihtsalt ja arusaadavalt järgmise sammuni.

Näita kvaliteetseid visuaale. Ära alahinda piltide jõudu. Kasuta paeluvaid pilte ja graafikat, mis ühtivad sinu brändi esteetikaga. Visuaalid peaksid su meili sisu täiendama ja muutma meilid visuaalselt atraktiivseks.

Viimane näpunäide on jääda truuks kindlale graafikule, sest järjepidevus suurendab ootust ja usaldust. Loo oma sisuturunduskalendri abil ühtne meili ajakava. Olenemata sellest, kas tegemist on iganädalase pakkumiste reklaamiga või igakuise uudiskirjaga, peaksid sinu tellijad teadma, millal su sõnumeid oodata.

Foto: Freepik

5. Monitoori

Sinu töö ei lõppe "Saada" nupu vajutamisega. Pead oma kampaaniate edenemist jälgima ja analüüsima, et teha kindlaks, mis töötab ja mis mitte. Kui midagi ei tööta, saad seda parandes ka oma meiliturunduse tulemuslikkust tõsta.

Alustuseks uuri oma meiliturundusplatvormi poolt pakutavat analüüsi. Pööra muu hulgas suurt tähelepanu:

- avamismäärale

- klikkimismäärale

- konversioonimäärale

- uudiskirjast loobumise määrale

Need mõõdikud annavad ülevaate sellest, kui kaasahaaravad ja tõhusad on sinu meilid.

Samuti pead jälgima konversioone. See hõlmab nende toimingute jälgimist, mida soovid, et adressaadid pärast sinu e-kirjade lugemist teeksid. Hotellide puhul võib see olla jälgimine, kui paljud reklaammeili saanud tellijatest tegid broneeringu. Restoraniäris võib see hõlmata seda, kui paljud tellijad broneerisid laua pärast meili lugemist, milles reklaamisid oma söögikoha poolt pakutavat ainuomast kulinaarset kogemust.

Kasuta A/B-testimist ka oma sisustrateegia parendamiseks. Testi ja analüüsi elemente, nagu sisuvormingud ja CTA-d, et näha, mis sinu tellijaskonna puhul kõige paremini töötab. Lisaks nendele saad hõlpsalt testida oma teemarida ja isegi näiteks kujundust.

Viimaks, hoia oma meililisti kasvul silma peal. Kas saad regulaarselt uusi tellijaid või paljud lahkuvad? Kui sinu list ei kasva hästi, peaksid võib-olla viskama pilgu peale oma pakutavatele registreerumispreemiatele või sisule, mida jagad.

Kokkuvõtteks

Meiliturundus võib osutuda sinu võõrustussektoris tegutseva ettevõtte jaoks võimsaks tööriistaks. Nüüd tead, mida saab teha parimate turundustulemuste saavutamiseks ja mida peaks vältima.

Kasuta erinevat tüüpi meilikampaaniaid, et inimesed tunneksid põnevust sinu e-kirjade nägemise üle oma postkastis. Järjepideva ühenduse loomiseks võta omaks tervitusmeilid, lojaalsuskampaaniad ja hooajalised pakkumised ning küsi aeg-ajalt tellijatelt ka tagasisidet. Kõige selle alus on aga hästi koostatud meililist mille puhul kasutad segmenteerimist, personaliseerimist, sisu planeerimist ja hilisemat analüüsi.

Kasuta kõiki neid meiliturunduse võimalusi kavalalt, sest antud kõige personaalsemat lähenemist võimaldav turunduskanal aitab sul luua tugevaid suhteid sinu tulevaste püsiklientidega. Head meiliturundamist!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700