Autor: Tanel Rand • 6. aprill 2023

10 toimivat taktikat meililisti kasvatamiseks

Meililisti koostamine on üks kõige tõhusamaid strateegiaid oma ettevõtte kasvatamiseks. Meiliturundus aitab sul luua suhteid uute potentsiaalsete klientidega, jõuda tõhusalt rohkemate inimesteni ja suurendada müüki.

Kuigi e-posti näol on tegemist ühe vanima digiturunduse kanaliga, toodab see siiski ettevõtetele arvestatavat tulu ja sellel on erinevate võimalike kanalite lõikes üks suurimaid investeeringutasuvusi (return of investment – ROI). Omnisendi sõnul on meiliturunduse keskmine ROI 40 dollarit iga kulutatud dollari kohta. Siiski võib meililisti koostamine tunduda paljudele ettevõtjatele keerulise ülesandena.

Anname sulle käesolevas artiklis lühikese ülevaate sellest, millised on need tõestatud listi kasvatamise taktikad, mida saad edukalt rakendada.

Mis on meililist ja miks on see tähtis?

Meililist on e-posti aadresside kogum, mida saad kasutada kontaktidele väärtusliku sisu saatmiseks. List sisaldab gruppi inimesi, kes on tellinud sinu ettevõttelt meili teel uudiskirja ja/või reklaammeile. Meililist on iga eduka digiturunduse strateegia oluline osa.

Kui vaatad allolevat pilti, siis näed, et 2019. aastal oli meili kasutajaid 3,9 miljardit. Käesolevaks aastaks läheneb see arv 4,3 miljardile kasutajale. Antud numbrid annavad aimu sellest, et e-post säilitab oma positsiooni tugeva turunduskanalina ja meililisti omamine peaks olema iga ettevõtte turundusplaani kohustuslik osa.

Foto: Hustler Marketing

Meiliturundus aitab luua suhteid oma klientidega ja hoida neid kursis uudiste ja eripakkumistega. Lisaks saad seda kasutada ka tootevärskenduste saatmiseks, uute teenuste tutvustamiseks ja isegi tagasiside küsimiseks.

Kõlab hästi? Kuna kõigepealt on vaja edukaks turundamiseks head meililisti, siis tutvustame sulle järgnevalt tõestatud meililisti kasvatamise strateegiaid, mida saad oma ettevõtte jaoks kasutada.

Taktikad tellijate arvu suurendamiseks

Tugev kliendibaas tähendab, et arvestatavast hulgast potentsiaalsetest klientidest saavad korduvaid oste sooritavad tegelikud kliendid. Õigete tööriistade ja strateegiatega saad luua eduka meililisti, mis aitab sul oma ärieesmärke saavutada.

1. Kasuta usaldusväärset meiliturunduse platvormi

Õige meiliturunduse platvormi valimine on aga hädavajalik, et meiliturunduse võimalustest maksimum saada. Otsus, milline platvorm sulle sobib, sõltub sinu meiliturundusstrateegia eesmärkidest. Üldiselt peaks seda olema lihtne kasutada ning integreerida teiste tööriistade ja süsteemidega (nagu näiteks Shopify ja WooCommerce). Olulisteks märksõnadeks on automatiseeritud e-kirjade saatmine, analüüsimine, segmenteerimine ja personaliseerimise funktsioonid.

2. Tööta kodulehel välja toimiv CTA ja paku väärtust

Kui sa ei loo häid CTA-sid (call-to-action ehk kutse tegevusele), jätad kasutamata võimaluse kliente konkreetselt ja eesmärgipäraselt kõnetada. Kliendikesksed CTA-d aitavad tugevdada ka sinu ja kliendi vahelist usaldust, näidates, et oled mõelnud nende soovidele ja vajadustele.

Kui lisad oma veebilehele asjakohase ja huvitava CTA, suurendab see võimalust, et lehe külastajad asuvad tegutsema. Näiteks kui sinu ettevõte tegeleb toidukaupade jaemüügiga ning oled ettevõtte blogis kirjutanud mõne uue tootesarja kasutusvõimalustest köögis, võid lisada blogiartikli juurde uudiskirjaga liitumise CTA. Selle CTA-ga saad pakkuda lugejale asjakohast lisaväärtust, näiteks õppevideot, kuidas mõnda konkreetset toiduainet kasutades mõni hea roog valmistada.

Selliseid CTA-sid luues mõtle alati esmajärjekorras sellele, millisest väärtusest oleks konkreetsest leheküljest huvitujal tõeliselt kasu. Kui müüd ilutooteid ning sul on e-poes eraldi tundlikule nahale mõeldud toodete kategooria, võid sellele lehele lisada CTA nupu, mille kaudu kingid uudiskirjaga liitujale põhjaliku õpetuse, kuidas oma tundliku naha eest hoolitseda. Pakutava väärtuse asjakohasuses võid nii detailseks minna, kui soovid – näiteks saad õpetuse sisu muuta aastaajale vastavaks, ehk nahahoolitsus talviseks või suviseks perioodiks.

Pea meeles, et üheks olulisemaks osas on CTA välimus – selle tekst peab olema mõjuv ja vorm (värv, kontrast, font jne) tähelepanu äratav. Liitumisvormi infos anna tellijale mõista, et sinu uudiskirjaga liitudes saab ta ka edaspidi esimesena teada asjakohastest pakkumistest ning abistavatest nippidest. Niiviisi ei tunne registreeruja, et ta on väärtuse saamiseks oma meiliaadressi justkui ohvriks toonud, vaid ta saab ka edasist kasu läbi meililistiga liitumise.

NB! Ära vea oma uusi tellijaid alt ning kindlusta, et oma lubadusi ka täidad.

Foto: Career Sidekick

Hea näide on nt Career Sidekicki kodulehel olev CTA: "Loo professionaalne CV tasuta!". Vaadates ülalolevat pilti näed, et see pole pelgalt üldsõnaline CTA, mis ütleb "Registreeruge kohe", vaid see on seotud ettevõtte poolt pakutavaga. Antud CTA miinuseks tuleks aga välja tuua seda, et seal juures peaks olema tekst, mis informeerib huvilist, et CTA-le klikkimisel liitub ta ka Career Sidekicki uudiskirjaga. Lisaks pole antud kontekstis “No sign up” täielikult tõene väide.

3. Kasuta veebilehel korrektset registreerumisvormi

Tavalise registreerumisvormi abil saavad külastajad hõlpsalt jagada sinuga oma e-posti aadresse ja muud teavet, et liituda sinu meililistiga. See on põhjusega üheks levinuimaks viisiks, kuidas meililisti suurendada ja potentsiaalsete klientidega ühendust luua ning suurimad huvilised lausa otsivad seda ettevõtete veebilehtedelt.

Aga kuhu võiks selle registreerimisvormi paigutada, et otsimine liialt vaevaline poleks?

Suure konversiooniga registreerimisvormid asuvad tavaliselt sellistes veebilehe piirkondades, mis pälvivad kõige enam kasutajate tähelepanu. See võib tähendada avalehte, populaarseimaid blogipostitusi ja erinevaid maandumislehti. Registreerimisvormi saad luua näiteks ka hüpikaknana, mida arutame lähemalt punktis 5. Igal juhul peaks registreerumisvorm olema kõikides seadmetes kergesti ligipääsetav ja nähtav (kindlasti arvesta mobiilikasutajatega!).

Seega veendu, et sinu registreerumisvorm asuks parimas võimalikus kohas, et tagada selle maksimaalne nähtavus. Eesmärk on hankida võimalikult palju tellijaid, olemata pealetükkiv ja vähendamata veebilehe külastajate kasutajakogemust.

Foto: Estuary

Hea näide on Estuary registreerumisvorm nende veebilehe allosas (näha ülaloleval pildil). See pole pealetükkiv, jõudes saidi külastajate silme ette siis, kui nad on lõpetanud sisu tarbimise mis tahes lehel nad parasjagu viibivad. Samuti tõmbab tähelepanu fraas „Ära jää millestki ilma!”.

4. Offline: kasvata listi ka väljaspool veebi

Just nii – meililisti saab kasvatada ka võrgust väljas olles! Saamaks rohkem e-posti aadresse, pead võtma maksimumi ka oma tööalastest, näost-näkku kohtumistest. See võib olla suurepärane viis meililisti kasvatamiseks, kuna põhineb isiklikumal sidemel sinu publikuga.

Näiteks pakub mõnel avalikul üritusel osalemine sulle suurepärast platvormi oma ettevõttet puudutava teabe levitamiseks ja inimestes sinu tegemiste vastu huvi äratamiseks. Pole vahet, kas üritust korraldab mõni teine ettevõte, või on see sinu ettevõtte poolne algatus. Kui seal on piisav arv osalejaid, tagab sinu kohalolu võimaluse uute inimestega kohtumiseks (loe: läbi vastloodud suhete oma meililisti kasvatamiseks).

Võid oma ettevõtte promomiseks osaleda ka erinevatel messidel. Samuti saad füüsilise poe või esinduse olemasolul ära kasutada iga korda, kui külastaja sinu uksest sisse astub.

5. Lisa oma veebilehele hüpikaken

Hüpikaknad võivad meililisti kasvatamise eesmärgil väga tõhusaks osutuda – isegi rohkem, kui tavalised liitumislingid veebilehel. Siiski peaksid lähenema nende kasutamisele ettevaatlikult, sest need ei tohiks potentsiaalseid müügivihjeid ärritada ja nende sirvimiskogemust takistada. Veendu, et külastajad saaksid sinu veebilehe hüpikaknaid kiirelt ja lihtsalt sulgeda.

Hüpikaknad on sisuliselt loodud selleks, et juhtida veebisaidil tähelepanu millelegi konkreetsele, näiteks piiratud ajaga pakkumistele, reklaamile või küsitlustele. Kõige tõhusamad on need siis, kui neid kuvatakse seal, kus külastajad veedavad tõenäoliselt kõige rohkem aega, näiteks avalehel või suurima liiklusega blogipostitustes.

6. Võta oma meiliallkirjast maksimum

Miks mitte oma meililisti suurendada vastava lingi lisamisega oma meiliallkirja? Seda on lihtne teha ja see toimib. Kujuta vaid ette, kui palju e-kirju sina ja sinu kolleegid iga päev saadate ja kui paljude inimestega olete pidevalt ühenduses.

Sinu meiliallkiri võib sisaldada näiteks ridu: "Liitu meie uudiskirjaga!" või "Hoia end kursis [firma nimi] tegemistega!". See on sundimatu viis oma kontaktidele meelde tuletada, et sinu ettevõte jagab oma jälgijatele väärt sisu, samas andes neile vabaduse otsustada, kas ja millal nad tahavad meililistiga liituda.

7. Muuda meiliturundus interaktiivseks ja mänguliseks

Mänguline turundus viitab mängumehhanismide kasutamisele, et julgustada inimesi sinu loodud sisu või veebisaidiga suhtlema. Tõenäoliselt oled mõne näitega erinevatel platvormidel kokku puutunud, sealhulgas näiteks õnnerattaga.

See on suurepärane meililisti koostamise strateegia, võimaldades publikule pakkuda lõbusat ja interaktiivset kogemust, mis võib muuta sinu saidi külastajad uudiskirja tellijateks. Pakkudes stiimuleid, nagu punktid, preemiad või allahindlused, saad suurendada seotuse määra ja hankida rohkem tellijaid.

Selle mõte seisneb selles, et publikut on lihtne punktide teenimisega innustada. Kui mänguline aspekt meelitab neid rohkem sinu poolt pakutut saama, teevad nad tõenäolisemalt seda, mida nende käest palud (antud juhul liituvad meililistiga).

8. Loo soovitusprogramm

Ka soovitusprogrammide läbiviimine töötab hästi ettevõtte meilikontaktide arvu kasvatamise ja klientide lojaalsuse suurendamise eesmärgil. See tähendab juba olemasolevate kontaktide kasutamist selleks, et suurendada oma meililisti nende võrra, kes muul viisil võib-olla ei kuulekski sinu ettevõtte kohta.

Soovitusprogrammi raames palud oma praegustel tellijatel saata programmiga ja uudiskirjaga liitumise kutset edasi. Loomulikult pead soovituste saatmise julgustamiseks tellijale pakkuma midagi vastu – näiteks e-poe sooduskoode, tasuta tarnet või muid preemiad.

9. Kasuta sotsiaalmeedia abi

Sotsiaalmeedia on kliendini jõudmiseks loomulikult üks olulisemaid kanaleid ning turunduseesmärkide saavutamiseks on mõistlik sotsiaalmeedia ja meiliturundus omavahel ühendada. Pannes mõlemad platvormid üksteist teenima, saab edukalt levitada teavet oma ettevõtte kohta, tugevdada selle brändiimidžit ning kasvatada nii sotsiaalmeedia lehtede jälgijaid kui ka meililisti suurust.

Siin on mõned viisid, kuidas seda teha:

- Lisa uudiskirjaga liitumise link ettevõtte sotsiaalmeediakontode infosse (bio). Paljud inimesed külastavad ettevõtete kohta info saamiseks veebilehtede asemel nende sotsiaalmeedia lehekülgi.

- Kasuta Facebooki liitumisvorme, et saaksid koguda oma kasutajate e-posti aadresse ja muud teavet just siis, kui nad on sinu ettevõtte Facebooki lehel.

- Kasuta oma uudiskirja reklaamimiseks Instagrami, et ka sinu lugude vaatajatel oleks võimalik liituda uudiskirjaga.

- Reklaami sotsiaalmeedias mõnda kampaaniat või loosimängu, milles üheks osalemise reegliks on lisaks näiteks postituse jagamisele ja meeldivaks märkimisele ka uudiskirjaga liitumine.

- Märgi soovi korral uudiskirjaga liitumist reklaamiv postitus oma Facebooki seinal pinned posti'ks, ehk postituseks, mis püsib sinu ettevõtte profiili seinal alati esimesena.

Foto: Instagram

Õige strateegia korral võivad sotsiaalmeediaplatvormid olla võimsaks tööriistaks meililisti koostamisel ja tellijate arvu suurendamisel. Samuti saad edaspidi kasutada meiliturundust selleks, et reklaamida oma tegemisi sotsiaalmeedias ning kasvatada sealset seotust.

10. Kirjuta külalispostitusi sinu nišiga kattuvatel veebisaitidel

Hea, kuid võib-olla mitte sageli kaalutav võimalus uute tellijate saamiseks on kirjutada külalispostitusi teiste sarnaste ettevõtete lehekülgedele, kes on avatud külalispostituste avaldamisele. Enamikel ettevõtetel on oma veebisaidil ka blogi. Samuti on blogimaailmas artiklite vahetamine üsna tavaline trend. Niiviisi on võimalik jõuda laiema publikuni, kirjutades midagi köitvat ja kasulikku. Mõtle sellele, millist sisu sooviksid oma tegevusvaldkonnaga seotud artiklist lugeda ja seejärel kirjuta see ise valmis!

Artiklile saad lisada oma uudiskirjaga registreerumise lingi, näiteks külalispostituse allossa, kus on tavapäraselt kirjas info artikli autori kohta. Kui blogi külastajatele meeldib sinu artikkel, võivad nad soovida sinu ettevõtte kohta lisateavet saada, klõpsates sinu poolt lisatud linkidel. Samuti saad lisada artiklisse teemakohaseid linke mõnest lugejat abistavast materjalist sinu ettevõtte veebilehelt.

Kokkuvõtteks

Meililisti koostamine on üks tõhusamaid strateegiaid ettevõtte turundamiseks ja müügi suurendamiseks. Antud nippide nimekiri aitab sul seda tõhusalt teha.

Neid strateegiaid rakendades saad tagada, et sinu pingutused meiliturunduses kannaksid vilja läbi kasvava publiku. Et hoida selles publikus ehk oma olemasolevates ja potentsiaalsetes klientides huvi püsivana, pead leidma inspiratsiooni paeluvaks meilisisuks ning hoidma seda järjepidevalt oma brändi olemusele vastavana.

Edukat meiliturundamist!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700