Autor: Tanel Rand • 6. aprill 2022

Loominguline läbipõlemine – meiliturundajate jaoks mitte midagi nii haruldast

Enamik meist on ilmselt kuulnud loomingulisest läbipõlemisest. Võimalik, et sa oled seda isegi kogenud või võitled sellega just praegu. Loomevaldkonna spetsialistid peavad tippvormis püsima ning tooma lauale värsket, kaasahaaravat ja silmiavavat sisu. Meiliturundajad ei ole loomingulise läbipõlemise erand: loovus on oluline tegur, mis mõjutab sinu meiliturunduse edukust – olgu selleks siis disain, ideed, optimeerimine, sisuloome või isegi automatiseerimine.
Foto: Unsplash

Pilguheit: mis on loominguline läbipõlemine?

Tegemist ei ole üldse uue mõistega. Läbipõlemise sündroomi kirjeldas tegelikult 1974. aastal Herbert Freudenberger. Loominguline läbipõlemine tähendab läbipõlemist loomealadel töötavatel inimestel. Loominguline läbipõlemine võib põhjustada halba enesetunnet nii vaimselt kui ka füüsiliselt:

- Tunned end kurnatuna, tupikseisus olevana või "tühjaks pigistatuna". Värskete ideede või loomingulise energia puudumine võib tekitada nukrust ja ka liigset enesekriitikat. Seetõttu hakkab nii mõnigi inimene oma igapäevases suhtluses asju palju isiklikumalt võtma.

- Prokrastineerimisest ja vähenenud jõudlusest sünnib frustratsioon. Viimaks, muudavad töö edasilükkamine ning suutmatus projektidega õigel ajal valmis saada inimese ärritunuks. Kõige eelneva ajel võib inimene hakata üleüldse töösse täieliku põlgusega suhtuma.

- Lisaks psühholoogilistele faktoritele, võivad läbipõlemisega kaasneda sagedased peavalud ja reaalselt tajutav füüsiline kurnatus.

Flexjobsi uuringus leiti, et šokeeriv 75% vastanutest – kolm inimest neljast – on kogenud tööl läbipõlemist! Seega, kui tunned end läbipõlenuna, ei ole sa üksi.

Kuidas loomingulise läbipõlemisega toime tulla

Väga oluline on leida aega lõõgastumiseks – anna endale puhkust! Püüa oma loomingulist mootorit säästa ja lase meeltel puhata.

Pea meeles, et puhkus ei ole mitte luksus, vaid vajadus. Nii et tee paus. See võib küll tunduda lihtsa asjana, kuigi tegelikult see päris nii pole. Meil kõigil on tähtajad, kiiretempoline töökeskkond ja mitu projekti tules. Loominguline läbipõlemine tuleneb tegemiste üleküllusest, seega ka puhkamine on midagi, mille jaoks pead aega kalendris vabastama.

Planeeri oma tööd ja mõista oma võimekust

Proovi kasutada "praktilisi elemente", mis võiksid aidata sul loomingulist läbipõlemist hallata. Näiteks on sisu- või töökalender kasulik paljudele meiliturunduse spetsialistidele, et hoida silm peal oma töökoormusel ja saabuvatel ülesannetel. Kui sul sellist kalendrit pole, peaksid selle looma või lihtsalt näiteks veebist alla laadima.

Pelgalt ülesannete arvutustabelisse lisamine ei lahenda loomingulist läbipõlemist võluväel. Sellegipoolest aitab see sul visualiseerida oma ajakava – näha, millised ülesanded on kavas, mis tähtajad lähenemas ning mis kõige olulisem, aitab mõned tööd tagasi lükata. “Ei” ütlemine on mõistagi keeruline, kuid kui sul on täielikult sisustatud kalender ja peaaegu 100% jõudlusvõimest kasutuses, on seda graafiku põhjal lihtsam teistele edastada. See aitab sul ülesandeid tähtsuse järjekorda seada, selmet proovida kõike korraga teha.

Tea, kus ja millal oled kõige produktiivsem

Proovi aru saada sellest kuidas sa kõige paremini töötad – kas oled näiteks hommikuti kõige energilisem? Seejärel sea oma ärkamise järgseks prioriteediks kõige intensiivsemad ja nõudlikumad ülesanded. Või äkki oled pärastlõunal rohkem vilksam ja vastupidisel moel on su hommikud üliaeglased? Proovi oma töögraafikut enda kasuks ümber korraldada.

Abi võiks olla ka töökeskkonna parendamisest. Võib juhtuda, et oled ümbritsetud tarbetutest segajatest, mis ei lase sul keskenduda. Äkki oled oma parimas vormis hoopiski kirevas ja mürarikkas keskkonnas? Ehk päästab muusika sinust loomingulise tulva valla? Samuti võivad sinu tööd negatiivselt mõjutada sellised proosalised asjad nagu näiteks ebamugav iste või vale ekraani heledus.

Inspiratsiooni otsima!

Inspiratsiooniotsingud võivad vägagi tulemuslikud olla. Mõtle ajas veidi tagasi – mis sind oma esimeste projektide juures vaimustas? Mis või kes sütitab sinus loovust? Otsi meiliturunduse inspiratsiooni veebist: näiteks on Smaily blogi täis suurepäraseid näpunäiteid, mis aitavad ideede genereerimisele kaasa. Samuti võivad sellised portaalid nagu Really Good Emails anda sulle loomingulise tõuke.

Palju sisuideid on võimalik leida võrgust, seega osale meiliturunduse teemalistel veebiseminaridel, konverentsidel ning erinevatel valdkonnaüritustel ja kõnedel. Need võivad anda suurepärase teeotsa sinu ajurünnakule, võib ka öelda “loomerännakule”. Kuna meiliturunduse kogukond on pidevalt kasvav, pöördu kindlasti teiste valdkonna spetsialistide poole, küsides nõu või juhiseid selle kohta, kust võiks ressursse või inspiratsiooni ammutada.

Viimaks, ära unusta oma isiklikku postkasti! See on võimas vahend, kuna tõenäoliselt saad ka sina tarbijana palju turundusteemalisi e-kirju. Sirvi oma reklaamide kausta, ava nendes leiduvaid meile ja pane kirja, mis sulle neis meeldib või ei meeldi. Klõpsa mõnel lingil ja kontrolli, kuhu maandud. Kuidas teised ettevõtted sulle oma äri reklaamivad?

Kasuta olemasolevat sisu uuesti ja taasavasta meiliturundus

Tõenäoliselt on sul palju sisu, mida võiksid oma meilide jaoks uuesti käiku lasta – otsi see üles. Kui sul on näiteks ajaveeb, siis leia oma edukamate blogipostituste hulgast need mõtted, mida saaksid e-kirja tarbeks veel kord kasutada. Sisu- ja disainiideede loomiseks sirvi oma sotsiaalmeedia postitusi ja ettevõtte teadaandeid.

Proovi oma loomeindu uuesti leida – eesmärgista oma töö ning määra kindlaks, mis sind motiveerib. Miks sulle meiliturundus meeldib? Kas sellepärast, et see on ühtaegu nii väljakutset kui ka rahuldust pakkuv? Ehk on põhjuseks see, et sulle meeldib meilide jaoks sisu kirjutada või hoopiski kodeerida? Äkki armastad nokitseda automatiseerimise kallal? Paljud meiliturunduse elemendid võivad sulle inspiratsiooni kinkida, näiteks A/B-testide kasutamine turundusideede elluviimiseks.

Proovi meiliturunduses keskenduda sellele, mis sulle lihtsalt meeldib. Avasta uuesti see, mis teeb sind õnnelikuks – isegi kui selleks on seesamune adrenaliinilaks, mille saad saatmisnuppu vajutades.

Mis kõige olulisem – hoolitse enda eest

Loominguline läbipõlemine ei ole haruldane. Ja kuigi see võib olla häiriv ja morjendav, on mõningaid samme, mis aitavad sul sellest taastuda. On ülioluline, et leiaksid aega enesehoolitsuseks ja puhkuseks. Kasuta oma jõudeaega tööga tegelemise asemel isiklikuks tarbeks. Lase oma vaimul ja kehal puhata. Ja mis kõige tähtsam – ära karda pöörduda tervishoiutöötaja või terapeudi poole, kui on vaja abi, et leida viise läbipõlemise tagajärgedega võitlemiseks.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700