Autor: Digiposter • 20. september 2022

Priit Pedanik ostis välimeediaettevõtte Digiposter OÜ

Eesti digitaalse välimeedia valdkonna loomise eestvedaja Priit Pedanik omandas läbi oma investeerimisettevõte NUVOLA enamusosaluse digimeediafirmas Digiposter OÜ, mis tegeleb LED-ekraanide ning jaekaubandusettevõtetele suunatud siseekraanide paigaldamise ja reklaamimüügiga. Tehinguga saab ettevõte edasiseks laienemiseks nii kapitali kui ka oskusteavet.

Digiposter on 2019. aastal asutatud meediaettevõte, mille peamine fookus on atraktiivsetesse kohtadesse digitaalsete meediapindade loomine. 2022. aasta sügisel toimus aga ettevõttes suurem muutus. „Aeg oli küps uueks arenguetapiks,” ütles ettevõtte varasem põhiomanik ja juhatuse liige Pent Annert. „Otsisime pikalt võimalusi oma tegevusala laiendamiseks. Kui seni olime spetsialiseerunud LED- ja digiekraanide müügile ja hooldusteenustele, siis nüüd otsustasime juurde tuua mitmeid selle tegevusega haakuvaid lisategevusalasid. Ostsime üsna üheaegselt kaks väikest ettevõtet, läbi mille saime juurde kaks täiesti erinevat, kuid omavahel hästi kokku sobivat äriliini.”

Digiposter omandas Rae Reklaam OÜ, laienedes seeläbi reklaamimüügi valdkonda. Septembris 2022 osteti ka Safespot OÜ, mis tegeleb digiekraaniga varustatud kätepuhastusjaamade opereerimisega. Tänaseks on ettevõtted ühendatud ning edaspidi kasutatakse ühiselt kaubamärki Digiposter.

Digipostri peamised tooted koostööpartneritele on LED-ekraanid välitingimustes, sealhulgas nii ekraanid hoonete fassaadidel kui ka eraldiseisvate konstruktsioonide küljes olevad erilahendused. Lisaks kõikvõimalikud ekraanid sisetingimustes.

Üks peamisi tooteid on hetkel ekraaniga varustatud kätedesojaamad, mis kandsid siiani kaubamärki Safespot. „Pakume partneritele võimalust paigaldada ekraane meiepoolse finantseerimisega, mis tähendab, et kinnisvara omanik ei pea paljudel juhtudel ise ekraanilahendustesse investeerima,” selgitas Annert, kelle koordineerimisel on paigaldatud mitmeid silmapaistvaid LED-ekraani projekte, muuhulgas näiteks igapäevastest uudistest tuttav puutetundlik LED-ekraan Aktuaalse Kaamera stuudios.

Priit Pedanik tegeles ligi 10 aastat Eestis digitaalse välimeedia valdkonna üles ehitamisega. Tema ellukutsutud on väga suur osa Eesti linnapildis olevatest suurtest ja silmapaistvatest LED-ekraani projektidest. „Minu usk täielikult digitaliseeritud välimeedia tuleviku osas pole muutunud. Kõik mu ennustused, milliste protsentideni digitaalsete tulude osakaal välimeedias jõuab, on täitunud ja isegi ületatud. Täna arvan, et aastaks 2030 on reklaamiandjate poolt välimeediasse investeeritud eelarvetest ligi 100% digipindadel. Seetõttu otsustasin end uuesti välimeedia valdkonnaga siduda,” rääkis ta.

Siseekraanide kaudu jõuab teie reklaam iga päev sadade tuhandete silmapaarideni

Digipostril on kaks peamist reklaamitoodet: suured väliekraanid linnatänavatel ja sise-ekraanid jaekaubandusettevõtetes. Sise-ekraanid on Digipostril integreeritud kätepuhastusjaamaga.

Üks peamisi tooteid on hetkel ekraaniga varustatud kätedesojaamad (vaata galeriid).
Foto: Anneliis Voore

Koroonakriis muutis kätedesinfitseerimisjaamad iga jaekaubandusettevõtte jaoks elementaarseks. Kaupluste külastajad on harjunud oma käsi puhastama ja õnneks näitab statistika, et see harjumus pole muutunud. Digiposteri poolt paigaldatud seadmed asuvad peamiselt toidukaupluste sissepääsuväravate juures, pakkudes ühelt poolt külastajatele võimalust käte puhastamiseks, teisalt aga on tegemist silmapaistva reklaampinnaga vahetult kauplusesse sisenedes.

Digiposter pakub hetkel üle 100 siseekraani, tehes koostööd jaekettidega nagu Maxima, COOP, Grossi toidukaubad, lisaks ka kaubanduskeskused nagu T1, Mustamäe Keskus, Kvartal, Eeden, Nautica, Lasnamäe Centrum jpt.

Reklaamikliendid on samuti sellise reklaamiformaadi hästi vastu võtnud. „Meie siseekraanide katvus on väga suur. Jõuame iga päev sadade tuhandete silmapaarideni,” rääkis Digiposter OÜ müügijuht Raul Lõhmus. Peamised reklaamikliendid sise-ekraanidel on nii kauplustes oma tooteid müüvad hankijad kui ka kõik muud ettevõtted, kes soovivad oma reklaami viia väga suure auditooriumini.

Suured LED-ekraanid linnatänavatel annavad klientidele täiendavat katvust. Lasnamäel asuv Tähesaju City on kujunenud kogu piirkonna peamiseks tõmbekeskuseks – ekraani vahetus läheduses asuvad Bauhaus, Motonet, Lidl, Prisma, Selver, Hortes, Home4You, Magaziin, Toyota ja paljud teised ettevõtted ehk kokkuvõttes näeb Tähesaju LED-ekraani igapäevaselt üle 100 000 potentsiaalse kliendi. Peetri Keskuse läheduses oleval ristmikul asub kahepoolne uus LED-ekraan on silmapaistev reklaamikoht kogu ca 20 000 elanikuga piirkonna elanike jaoks. Ja Otepää on küll ametlikult talvepealinn, kuid tegelikult toob hulgaliselt aktiivseid inimesi kokku aastaringi. Nüüd sai Tehvandi ka kaasaegse reklaamekraani, mis kõnetab kõiki spordikeskusest mööduvaid või sinna suunduvaid inimesi.

Hetkel on Digipostri portfellis kolm LED-ekraani: Tallinnas Tähesaju Citys, Peetris ja Otepääl (vaata galeriid).

Digiposter pakub kinnisvaraomanikele võimalust lisatulu teenida

Digiposter pakub kinnisvaraomanikele võimalust teenida lisatulu, rentides oma pinnad ettevõttele reklaamikandjate paigaldamiseks. „Oleme huvitatud nii hoonete fassaadidest kui ka lihtsalt maatükkidest, mis oleksid sobilikud eraldiseisva konstruktsiooniga reklaamide paigaldamise jaoks. Tavaliselt pakume maaomanikule püsivat renditulu ning teeme ise kõik vajalikud toimingud ja investeeringud, samuti katame kõik püsikulud,” rääkis Priit Pedanik. „Seega on protsess kinnistuomaniku jaoks väga lihtne ja peale rendilepingu sõlmimise omanik midagi tegema ei pea – Digiposter teeb kogu töö. Oleme huvitatud asukohtadest üle terve Eesti.”

Ta tõdes, et konkurents on muidugi väga tihe ja enamus digitaalseid välimeediapindasid on koondunud kahe suure ettevõtte kätte. „Näeme oma tugevusena väga head katvust jaekaubanduses. Tehes koostööd suurte jaekettidega on meil võimalik tarbijaid kõnetada sõna otseses mõttes ostukoha lävepakul. Sellist võimalust ei paku mitte keegi teine. Väliekraanide valdkonnas näeme samuti jätkuvalt kasvuruumi. Me ei aseta ennast konkureerima suurte tegijatega, vaid esialgu keskendume oma nišile. Digiposteri pindasid kasutab klient, kes soovib oma sõnumeid veidi täpsemini sihtida.”

Digiposteri meeskond on hetkel kaheksaliikmeline. Ettevõttel on kaks tehnilise valdkonnaga tegelevat inimest, kaks reklaamimüügile keskendunud projektijuhti ning lisaks hoolduspartnerid üle Eesti. Priit Pedaniku sõnul on Digiposteri lähituleviku plaan tasapisi kasvada. „Meil on juba olemas mõned trikid, mille tõmbame kübarast välja õige peatselt!”

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700