Autor: Omniva • 14. juuni 2022

Reklaamikanalite käibed näitavad hoogsat taastumist ja kasvu

Kantar Emori kokkuvõte 2021. aasta reklaamiturust ja reklaamkanalite võrdlusest netokäibe põhjal tõestab, et kõik reklaamkanalid on pärast pandeemiaajast tingitud langust uuesti jalad alla saanud ja numbrid näitavad tõusutrendi.

Kuigi otseposti käibe kasvunumbrid on tagasihoidlikumad kui näiteks väli- ja digireklaamide puhul, tasub meenutada, et 2020. aastal oli käibelanguse negatiivne mõju otsepostile väiksem kui teistele klassikalistele reklaamkanalitele. Emori hinnangule tuginedes oli Eesti meediareklaamituru netokäive 2021. aastal kokku 104 miljonit eurot, mis on pea 18% suurem kui 2020. aastal. Kõige suuremat käivet tootsid n-ö traditsioonilised tegijad, nagu televisioon, internet ja välireklaam. Interneti ehk veebireklaami puhul sai ka koroonakriisi esimesel aastal näha käibes väga väikest langust, sest ettevõtete fookus suundus e-kanalitele. Eelmise aasta numbrid näitavad aga, et veebireklaam on, nagu öeldud, kindlalt suurimate seas ning ka kasvunumber on muljetavaldav - 25 miljoniline käive tähendab 18% kasvu 2021. aastal võrreldes 2020. aastaga. Otsepost moodustas kogu reklaamimeedia turust 7,8%, mis tähendab pea 8 miljoni eurost panust kogukäibesse.

Omniva reklaami teenusejuht Kristi Purge sõnul näitas otseposti käive suurimat kasvu 2021. aasta teises kvartalis (29,2%). Siiski tuleb meeles pidada, et suure kasvunumbri taga on võrdlus 2020. aasta sama perioodiga kui toimus suur langus, sest kaubandus suleti ja reklaamieelarveid kärbiti samuti järsult. Kogu reklaamimeedia turust moodustas otseposti tõus/taastumine lausa 50,6%. “Vaatamata riigis ja maailmas valitsevatele kriisidele on otsepost meediakanalite turul mitu aastat stabiilset eelviimast positsiooni hoidnud,” ütles Kristi Purge.

Eesti meediareklaami kanalite trendid 2021. aastal (€ käibe järjekorras):

1. Televisioon (23,6% kasvu), käive 27,04 mln €

2. Internet (18,0% kasvu), käive 25,16 mln €

3. Välireklaam (32,8% kasvu), käive 17,52 mln €

4. Ajalehed (2,8% kasvu), käive 12,28 mln €

5. Raadio (12,9% kasvu) käive 10,42 mln €

6. Otsepost (6,1% kasvu), käive 8,14 mln €

7. Ajakirjad (11,5% kasvu), käive 3,86 mln €

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700