Autor: Anti Saluneem, reklaamkingituste agentuuri Logotrade juht • 17. september 2021

Reklaamkingituste trendid ja võimalused

Tore on näha, et teadlikkus on tõsunud ja firmad tellivad reklaamkingitusi jõuludeks üha varem. Jõulukingitustele mõeldakse juba augustis ja september on juba tellimise aeg. Enamik teadlikke turundusjuhte, sekretäre ja personalijuhte on kingitused juba kas tellinud või kohe-kohe tellimas, säästes sellega nii aega kui ka ettevõtte raha.
Loodussäästlikud reklaamkingitused Logotrade
Foto: Logotrade

Varakult jõulukingitustega tegeledes on rohkem mahti mõelda ja leida need kõige paremad kingiideed.

Kindlasti on varasemal tellimisel globaalsed põhjused, siinkohal näiteks tooraine kallinemine ja transpordikulude hüppeline tõus. Kuid hea on tõdeda teadlikkuse kasvu reklaamkingituste tellijate hulgas.

2021. aasta märksõnad on loodussõbralikkus ja kiirus

Kui 2020. aasta oli suures osas tööprotsesside ja töö ümberkorraldamise aasta ja palju kasutati antibakteriaalseid ning ohutusalaseid reklaamtooteid, siis 2021. aastal on tõusuteel keskkonnateadlikkuse teema ja järjest enam soovitakse rohepöördest tulenevalt uusi ja innovaatilisi loodussäästlikke reklaamkingitusi.

Toodete pakendid on endiselt olulised, siiski loobub osa ettevõtjaid pakendist, mis ei ole loodussäästlikult tehtud või taaskasutatud materjalidest toodetud. Reklaamkingituste valmistamisel kasutatakse järjest rohkem materjalina ümbertöödeldud puuvilla ja taaskasutatud rPET plastikut.

Sellel aastal on eriti aktuaalseks muutunud tooraine päritolu – et taaskasutatud materjal oleks ka tegelikult pärit merest väljakorjatud plastikpudelitest või vanadest riietest. Paljud tootjad on näinud vaeva, et kaardistada ja sertifitseerida taaskasutatud materjalidest toodetud reklaamkingitused.

Sel põhjusel soovitan enne kingituste tellimist kindlasti küsida firmakingituste agentuurist vastavaid sertifikaate.

2021. aastal on selgemalt näha ka erinevust meenete kasutamisel ettevõttesiseselt ja reklaamtoodete puhul, mida soovitakse jagada ettevõttest välja. Kui ettevõttes oma tarbeks kasutatakse rohkem ühtsust rõhutavaid meeneid ja firmakingitusi, nagu näiteks pusad, t-särgid, mütsid, seljakotid jne, siis ettevõttest välja suunatud reklaamkingitused rõhutavad brändi tugevust ja usaldusväärsust. Ka disainis ja sõnumis on märgata erinevusi, olulisel kohal on firma väärtuste rõhutamine.

Reklaamrõivad ja firmatekstiil
Foto: Logotrade

Aina enam kolib tellimine internetti ja esmane valik tehakse reklaamkingituste e-poes. Sellest tulenevalt on kingituste tellimine muutunud - olulisel kohal on kiirus, kliendimugavus ja reklaamkingituste agentuuri professionaalsus. Seepärast on kingiagentuuril ülimalt oluline uuendada regulaarselt tootevalikut oma kodulehel.

Millised reklaamkingituste trendid 2021. aastat mõjutavad?

Ka sellel aastal on jätkuvalt au sees personaalse nimega või sõnumiga ärikingitused, sest kellele ei meeldiks saada just talle suunatud reklaammeenet, oma nimega või ägeda sõnumiga.

Endiselt on trendikad joogipudelid ja termoskruusid. Peamine põhjus on 360° digitaalse trüki võimalus. Eelnevatel aastatel pole eriti kasutatud ringtrükki ümber pudeli, kuid tänu tehnoloogia arengule on foto või laheda kujunduse ümber pudeli trükkimine muutunud üsna soodsaks ja paljud reklaamkingituste tellijad on seda võimalust kasutanud.

Rohkem kasutatakse reklaamtooteid mis on pärit Eestist või toodetud Euroopas. Transpordihindade mitmekordistumisel on tarneahelad muutunud ja eelistatakse kodumaiseid või lähiriikides valmistatud tooteid. Väga populaarsed on sellel aastal olnud Euroopa päritolu mikrofiibrist saunalinad, millele saab lisada soovitud kujunduse – näiteks foto mõlemale poole. Ka torusallid, mütsid ja poekotid on osutunud populaarseteks, kuna need on võimalik täiesti ära brändida, muutes seeläbi firmakingituse unikaalseks.

Ühe uue võimalusena toon välja ka kinkekomplektid, mis on samuti täielikult brändi imago ja sõnumiga varustatud. Teie disainiga tooted ja pakendid jätavad kingisaajale professionaalse mulje, edastades sõnumi, et kingitusega on palju vaeva nähtud.

Endiselt on populaarsed käsitöötooted ja Eesti disain. Palju kasutatakse valmistoorikuid, millele Eesti käsitöötootjad annavad oma viimistluse, muutes toote ainulaadseks reklaamkingituseks.

Üha koguvad populaarsust ka bränditooted, mida kasutatakse enamasti oma brändi autoriteetsuse suurendamiseks. Kombineerides tuntud brändi toote teie enda reklaamtootega edastamaks brändisõnumit, annab see kingisaajale sõnumi, et teie ettevõte esindab samu väärtusi ja kvaliteeti nagu tuntud kaubamärgi reklaamtoode.

Praktilised reklaamkingitused
Foto: Logotrade

Põhjamaades on näiteks aina rohkem kasutust leidnud võimalus saata kliendile disainitud postkaart-kinkekaart, millega klient saab teatud summa väärtuses endale sobiva toote või tooted tellida e-poest. Selline lähenemine tagab kliendile 100% rahulolu, sest tal on võimalik ise oma maitse ja eelistuste alusel valida sobiv kingitus.

Sellist teenust saame meie pakkuda ka Eestis. Kinkekaardid on väärtuses 19,90 €, 29,90 €, 45,90 €, 63,90 € ja 99,90 €. Siin tuleb küll arvestada, et hinnale lisandub saatmiskulu 14,90 € ja väiksemate kinkekaartide puhul võib see kulu olla hinna suhtes ebaproportsionaalne. Kuid valik on lai – leidub hulgaliselt nii soodsamaid kui ka kallimast hinnaklassist tuntud brändide tooteid, näiteks Boss, Morris, Koss, Remington, Russell Hobbs, Cerruti 1881, Wilson jne.

Jõulukingituste puhul eelistatakse sageli kombineeritud lahendusi, eelistades kodumaiseid väiketootjate hõrgutisi miksida mõne praktilise reklaamtootega. Söögi- ja joogipoolisest on eriti populaarsed mesi, pähklid, kommid, šokolaad, juust ja mitmesugused snäkid. Üha rohkem lisatakse kingipakkidesse käsitööõlut, siidrit ja veini. Viimasel ajal on populaarsust kogunud ka tervist turgutavad tooted nagu ingveri-mee-sidruni jook Shrub ja teisigi immuunsust tõstvaid tervisetooteid.

Kinkekaart Firmakingitused ja meened
Foto: Logotrade

Nutikad tagid reklaamkingitustel ja NFC-tehnoloogia

Värske trend reklaamkingituste vallas on NFC-tagid ehk lähiväljasidel põhinevate tagide lisamine toodetele. See tehnoloogia ei ole iseenesest uus, enamikul nutitelefonidel on NFC tugi olemas. Kuid reklaamkingituste puhul on nende kasutamine hoogustunud just viimasel ajal. Digitaalne sõnum on lisatud NFC (near-field communication) tagiga reklaamtootele või sisestatud juba eelnevalt tehases. NFC tagi saab esemele kanda trükituna või kleebisena. Eelistada võiks esimest variant just püsivuse seisukohalt.

NFC tagi lisab reklaamkingitusele topelt väärtust, nii saab edastada koos tootega hinnakirju, videosid, pilte, kontaktandmeid ja palju muud. Mis on selliste toodete puhul eriti põnev on asjaolu, et te saate eemalt muuta sisu, mida kingituse saaja näeb. Lisaks on teil võimalik jälgida erinevaid statistilisi andmeid ja paindlikult muuta informatsiooni. NFC-tehnoloogia annab võimaluse viia kinkija-kingisaaja kommunikatsioon täiesti uuele tasemele. NFC tagisid saab kasutada peaaegu kõikidel reklaamtoodetel, eriti sobivad on selleks aga joogipudelid, vihmavarjud, pastakad, kruusid, klaasid. NFC tagi võib kasutada ka reklaammaterjalidel ja infostendidel, samuti visiitkaartidel ja roll-up´idel.

NFC Reklaamkingitused ja logoga meened Logotrade
Foto: Logotrade

Kokkuvõtteks

Nii käesoleva 2021. aasta kui ka järgmise aasta peamisteks märksõnadeks reklaamkingituste valdkonnas on loodussäästlikkus ja NFC-tehnoloogia, kuid unustada ei maksa ka disaini ja kingituste unikaalsust. Üha suuremat rolli mängib sõnum ning ettevõtte väärtused, mida edastatakse unikaalse kujundusega reklaamtootel.

Üldiselt on reklaamkingituste valimine muutunud ajamahukamaks, kuna uute ideede ja värskete sõnumite loomine ja teostamine nõuab pühendumist. Siinkohal soovitan kindlasti kaasata reklaamkingituste eksperti, kes oskab teile soovitada parimaid kingiideid. Paha ei teeks ka kaasata reklaamiagentuur, kes aitab lihvida sõnumit.

Loodan, et saite sellest artiklist uusi mõtteid, kuidas oma reklaamkingituste valikut täiustada!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700