Eelmistes lugudes olen rääkinud sellest, kuidas peaks üks ettevõte endale blogija välja valima ning milline võiks see koostöö vorm välja näha. Seekord liigume sammukese edasi ning keskendun tulemuste mõõtmisele ehk võtame vaatluse alla koostöö hindamise. Kuna ma ise olen blogija marimell.eu keskkonnas, siis on mul kõige lihtsam tuua näiteid elust enesest ehk meie blogist ja koostöödest.
Nagu ma varem kirjutanud olen ja ka enda koostööpartneritele räägin, siis tegelikkuses on blogijatega koostööd tehes kerge erinevaid eesmärke täita ja neid ka mõõta. Olenevalt, mida klient soovib – on selleks siis liiklus kodulehele, blogilugejate arvamuse teadasaamine, diskussiooni tekitamine, bränding või reaalse ostu sooritamine.
Suures plaanis on sul vaja blogijat, kes kirjutab selliseid postitusi, mis panevad lugeja tahtma seda, mida ta isegi ei teadnud, et tal vaja oleks.
Blogija kui sisuturundaja
Blogija on ennekõike sisulooja. Ta võtab sinu toote või teenuse ning loob selle põhjal sisu oma blogisse, et informeerida sellest oma lugejaid. Kuid ennekõike on blogija sisulooja sinule kui tellijale, säästes sellega nii sinu aega kui ka rahakotti. Pole vist vaja rõhutada, et viska pilk blogijatele peale, leia endale see sobiv ning alustage tulemuslikku koostööd. Teiseks, toodab ta ju sisu (nii teksti kui pilte/videoid) mida sa saad enda kanalites kasutada. Meil näiteks on kombeks alati saata tehtud pildid ka kliendile. Kui tahab, saab enda Instasse panna, kodulehel meile viidata, Facebooki postituse teha...
Nagu te teate, siis sisuturunduse tulemused ei ole koheselt mõõdetavad. Seda tehakse (kui õigesti teha) pigem väärtusliku sisu ja kasuliku info levitamiseks kui müügiks. Seega tulemusi saab alles hiljem.
Kui rääkida meie blogist, siis ma arvan, et üks parimaid näiteid oleks Linea Natura, kellega oleme nüüdseks üle kahe aasta koostööd teinud ja nüüd saab ka mingeid tulemusi mõõta, sest meil on personaalne sooduskood, mille kaudu saab jälgida inimeste ostuharjumusi. Kui me alustasime lihtsalt toodete tutvustuse, brändi tutvustuse ja hea sisuga, siis nüüd piisab ostude sooritamiseks vaid mõnest heast Instagrami Storyst, kus näitame konkreetselt mingit tulemust mingite toodetega. Seda kinnitab ka nende
tagasiside meie kodulehel.„Peame oma väikeses ettevõttes väga oluliseks, et toodete postitus ei ole kirjutatud lihtsalt kopi-paste vormis, vaid autor jagab oma reaalset kogemust ja teame, et Mari-Leen räägib asjadest alati ausalt. Kõikidest kokkulepitud kuupäevadest on alati kinni peetud, meie koostöös ei ole esinenud mitte ühtegi viperust või ebakõla. Peame väga oluliseks, et blogijad on pakkunud alati ka ise välja uusi lahendusi ja oma mõtteid. Sooduskoodi kasutamise järgi on näha, et oleme valinud koostöö jaoks väga õige blogi.“
Blogija kui bränding
See on jälle koht, kus väga nagu mõõta midagi pole, suhteliselt sarnane tegelikult sisuturunduselt. Su eesmärgiks on end nähtavaks teha. Paljud firmad arvavad, et kui nad kasutavad blogijat, siis kohe samal päeval kõik teavad neid. Jah, postitust võib lugeda 10 000 inimest, aga nad ei ole koheselt su kliendid. Selleks, et neile meelde jääks, on vaja pikaajalist suhet.
Meie blogi puhul tooksin siin välja Wolti. Tegime väga pikalt koostööd (ligi 10 kuud). Lihtsalt postitasime toidupilte koos sooduskoodiga (mis andis tellijale 7€ soodustust esimeselt tellimuselt ja omakorda meile krediiti) oma Instagram Storysse ning kirjutasime blogisse. Kuna saime proovida kõiki toidukohti tänu tekkinud krediidile, kes Woltis olemas olid, saime teha mitmeid postitusi, millised kohad meile meeldisid, millised mitte. Kus on hea aasiatoiduvalik, kus parim grillliha jne. „Õhtu lõpuks“ oli meie koodi kasutanud üle 3000 inimese, mis tähendas Wolti jaoks konkreetselt uusi kliente.
„marimell on Wolti jaoks osutunud olulise väärtusega mõjutajaks, kes on suutnud aasta jooksul tuua juurde suure hulga teenuse kasutajaid. Meie koostöö on pigem uute kasutajate leidmise suunal. Ootused on kordades ületatud. Rõõm on tõdeda, et marimell on panustanud rohkemaga, genereerides oma jälgijatele huvitavat Woltiga haakuvat sisu. Tema pühendumus on märkimisväärne ja Wolti poolt hinnatud.“
Blogija kui kiire müük
Müük on alati kergesti mõõdetav. Konkreetne pakkumine, konkreetne sisu, konkreetne ost. Blogija postitab, pakub välja koos sellega kampaaniapakkumise ja ostude järel on tulemust kerge mõõta ja hinnata.
Meie blogi puhul saab ühe näitena välja tuua Lottemaa, kes pakkus meie blogilugejale lühiajaliselt head hinda ja paari päevaga müüdi veel hooaja lõpus ligi 200 Lottemaa pääset. Konkreetselt mõõdetav ja ilmselgelt hea tulemus firma jaoks.
„Ilmselgelt marimell teab, mis teemad kõnetavad tema lugejaskonda. Ta oskab kirjutada nii, et teda loetakse ja päriselt ka järgitakse. Lugejanumbrite taga on ka reaalsed tulemused! Blogis avaldatud sooduskoodiga müüsime kiirelt 188 piletit. Nii lihtsat müüki me pole tükk aega teinud.“
Blogija kui pikaajaline sooduskood
Üks võimalus on anda blogijale sooduskood, mis ei kehti korraks, vaid pikaajaliselt. Ongi terve aasta aktiivne ja kui blogija seda vahetevahel meelde tuletab, siis kasutatakse ka. Kui kodulehel on juba sooduskoodi koht olemas, siis nutikam ostja alati googeldab, et leida see sooduskood.
Meie blogi puhul tooksin välja Napsie, kelle e-poes meie sooduskood pikaajaliselt kehtib. Otseselt müügipostitusi polegi blogis teinud. Paar korda oleme kirjutanud mõnest tootest, mis meile meeldinud on ja seda lugu Instagramis jaganud, aga kuna kood on kogu aeg aktiivne ja leitav meie blogi sooduskoodide rubriigist, on seda viimase viie kuuga kasutatud üle 200 korra.
Samas mainiks siin ka kanepikosmeetikat müüvat firmat, kellega olime alguses koostööd tehes skeptilised, kas see toimib. Kas meie lugeja võiks olla nende potensiaalne klient? Tegemist on ju siiski äärmiselt kitsale sihtgrupile loodud toodetega. Kuna sooduskood kehtis mitu kuud, siis uurisime neilt tagasisidet ja see oli üllatavalt positiivne. Järelikult on asi ikkagi selles, kuidas sa kirjutada ja selle inimesele apetiitseks teed. Blogipostitus peab olema selline, et sa paned lugeja tahtma seda, mida ta isegi ei teadnud, et tal vaja oleks.
„Analüüsisime oma turunduse numbreid ja tulemusi ning avastasime, et teie poolt tehtud blogipostitus tõi käidavust kodulehele juurde ja ei saaks öelda, et toodete vastu on vähe huvi ca 3-4 müüki päevas.“
Blogija ei töötanud mu jaoks
See on üks suurim viga, mida tehakse. Valitakse esimene ettejuhtuv blogija, tehakse koostöö ja siis ollakse pettunud, et müük ei tõusnud kolme päevaga lakke. Kõik oleneb vägagi palju tootest ning loomulikult ka lugejaskonnast. Kui sul on väga nišikas sihtgrupp, siis olenemata sellest, et valid 40 tuhande jälgijaga blogija, siis see ei pruugi kõnetada tema lugejat.
Toon siinkohal ka ühe läbikukkunud koostöö näite. Tegime koostöö postituse kiirlaenufirmaga (siis kui see veel lubatud oli), eesmärk oli neil ilmselgelt inimesi panna laenu võtma, aga otseselt sellest me kirjutama ei pidanud. Lugu oli klikitud ja loetud, aga tagasiside ettevõtte poolt negatiivne. „Tegime mitme blogijaga koostööd, teie blogi kaudu ei tulnud ühtegi laenutaotlust..“ Tegelikult on meil selle üle väga hea meel, sest see näitab selgelt, kes on meie lugejaskond. Tark ja maksujõuline. Loeb, aga ei pane pead ahju, sest keegi soovitas. Samas muidugi, ei tasu välistada hulljulgeid katsetamisi, sest iial ei tea, mis võib mühinal müüma hakata. Me ise poleks näiteks Lottemaa peale küll julgenud nii suuri panuseid kaks nädalat enne hooaja lõppu panna.
Mida soovitada?
Hoia oma väljavalitud blogijaga pikaajalist suhet. Meeldi talle nii inimesena kui ka läbi oma toodete/teenuste. Asi ei ole alati selles, et mida rohkem sa maksad, seda paremat sisu sa saad. Kui sa võidad oma toodetega tema südame, siis pole rahal mingit tähtsust. Kui see toode blogijat ei kõneta ja postitus on nagu iga teine pilt Kodu Anttila kataloogist, siis ei saagi ju kõrget müüki eeldada. Kui ta sind armastab, siis seda rohkem sa tema kanalis pildis oled, seda suurem tõenäosus on, et tuleb ka müüki. Nagu ma ütlesin: blogipostitus peab olema selline, et sa paned lugeja tahtma seda, mida ta isegi ei teadnud, et tal vaja oleks.
Tutvu meie blogiga:
https://marimell.euSiit leiad erinevad blogiturundusvõimalused meie blogis.
Või kirjuta otse
[email protected]Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.