Kaks nädalat enne Eesti kohalike omavalitsuste valimisi hakkab üle Euroopa kehtima määrus, mille ülesanne on tagada poliitreklaamide läbipaistvus. Nüüd on selle rakendamiseks valminud ka detailne juhis.
10. oktoobril 2025 kehtima hakkav Euroopa Parlamendi ja nõukogu
määrus kohustab valimisreklaame eraldi tähistama ja lisama neile juurde info, mis selgitaks, kuidas kampaaniat on rahastatud. Määruse laiem eesmärk on tagada ELi siseturu toimimine.
Määrusega kehtestatud nõuetest peavad kinni pidama kõik poliitreklaami tellijad, poliitreklaamiteenuse osutajad ning poliitreklaami avaldajad sõltumata sellest, millisel viisil reklaam avaldatakse.
Kuigi poliitreklaami määrust tuleb rakendada alates 10. oktoobrist,
on tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve (TTJA) amet kinnitanud, et
määrus ei laiene reklaamidele, mis on avaldatud enne 10. oktoobrist, isegi kui nende avaldamine jätkub pärast 10. oktoobrit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nüüd on Euroopa Komisjon valmis saanud ja ametlikult avaldanud ka
rakendusmääruse poliitreklaami märgiste ja läbipaistvusteadete vormingu, vormi ja tehnilise kirjelduse kohta.
Kõigil on võimalik panustada teise rakendamist hõlbustava juhendi koostamisse. Euroopa Komisjon ootab kõigilt tagasisidet
4. augustiks 2025. Konsultatsioon on leitav
siit.
Justiits- ja digiministeerium on hõlpsama info leidmise eesmärgil koondanud oma
kodulehele poliitreklaami läbipaistvuse määrust ja selle rakendamist puudutava info, mida jooksvalt täiendatakse.
Poliitreklaami üle hakkab järelevalvet tegema TTJA.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

Pakosta: määrus on koostatud naiivselt