5 moodust, kuidas killustunud meediamaastikul kasvada
Äärmiselt turbulentsetel aegadel õnnestuvad need turundajad, kes mõistavad tarbijate eelistusi, kasutavad andmepõhist lähenemist ja loovad teadlikult brändi eelistust, selgub Kantari uuringust.
Meediamaastik on killustunud, eelarved surve all ja kampaaniate erinevate osade mõõtmine on keerukas. Tehnoloogia areneb kiirelt, samal ajal kui arengud poliitikas ja majanduses muudavad olukorra kohati ettearvamatuks. Kuidas peaks turundaja selles kõiges tasakaalu leidma ja samal ajal oma brändi kasvatama?
Praegu on suurepärane aeg meenutada, et kasv ei tähenda ainult rohkem tegemist, vaid paremini tegemist. Täpsus ja hing. Andmed ja sisetunne. Kui suudad selle tasakaalu leida, ei tee sa lihtsalt turundust – sa lood midagi püsivat.
Killustunud meediaväli, sõnumitulv, globaalsed ja kohalikud kriisid, regulatsioonid, tehisintellekt, mulliefekt, üha polariseerunumad väärtused, infomoonutused ja süvenevad poliitilised pinged, nimetas Milttoni ärisuuna juht Varpu Varpela märksõnadena käesolevaks aastaks.
Ettevõtetel ei piisa enam pelgalt oma sõnumi edastamisest, sest tarbijad ootavad enamat – elamust. Just seetõttu ongi kõikehaarav ehk elamuslik turundus brändide ellujäämisvõitluses hädavajalikuks muutumas.
Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.
Olgu toode ümbrise sees nii hea kui tahes, ent kui pakend selle ümber pole köitev, võib kaup potentsiaalsetele ostjatele ikkagi märkamatuks jääda. Kindel on see, et huvitav ja pilkupüüdev pakend tekitab emotsioone ning jääb paremini meelde ehk pakend pole ammu enam ”lihtsalt pakend”, vaid midagi palju enamat.