Autor: Tiina Hiob • 2. august 2023

Millest kõneleb sinu toote pakend?

Kuigi tänapäeval oleks parim võimalik lahendus sootuks pakendita kaup, pole see alati võimalik. Sellisel juhul tuleks olukorrast maksimum võtta ning panna pakend oma toodet ja tarbijat teenima. Unustada ei tohiks oma disainitud pakendit ka tööstusdisainilahenduse või kaubamärgina kaitsmast. TLÜ Balti meedia, filmi ja kunstide instituudi lektor Tiina Hiob räägib lähemalt.
Tallinna Ülikooli Balti meedia, filmi ja kunstide instituudi reklaamiteooria ja -psühholoogia lektor, reklaami ja suhtekorralduse õppekava juht Tiina Hiob.

Peale funktsionaalse rolli on pakendil ka kommunikatiivne roll: pakend saab inimesele anda palju infot ja mõjutada oluliselt tarbija ostukäitumist. Pakendidisain lähtub tootest, selle positsioonist, lubadusest ja tähendusest ning pakend peab seega olema osa kauba terviklikust kommunikatsioonist. Pakendi abil saab valada idee, tunde, tähenduse, kujutluse selgelt tajutavasse või kogetavasse vormi nii, et see kehastab kauba sisulist ja ideoloogilist kontseptsiooni.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700