Maailma suurimad ostufestivalid nagu must reede, küberesmaspäev ning jõulud on peagi käes. Mida müügikampaaniate koostamisel meeles pidada ning kuidas infomüras silma paista, selgitab Httpooli Facebooki kliendilahenduste juht Aljona Kozlova.
- Httpooli kliendilahenduste juht: kes esimesena sõnumiga välja tuleb, selle hääl kõlama jääb
Httpooli Facebooki kliendilahenduste juhi Aljona Kozlova sõnul peaks jõulueelseteks müügikampaaniateks valmistuma juba suvel, et mitte olulisi kuupäevi maha magada. „Praktika on näidanud, et teatud hulk inimesi soetab oma jõulukingid juba oktoobris ning endiselt kehtib ka põhimõte - kes esimesena sõnumiga välja tuleb, selle hääl ka kõlama jääb,“ sõnas Kozlova. Ta lisas, et varakult alustades väldime sõnumi uppumist suurde infomürasse kampaaniate perioodil.
Ära alahinda video ning mobiili osatähtsust
Videoformaadi ning mobiiltelefoni osatähtsus kasvab pidevalt. Facebooki poolt läbiviidud uuring näitas, et ligi 80% kasutajatest eelistavad info hankimiseks videoformaati.
„Turunduse seisukohast töötab kõige paremini video ja staatilise reklaami kooslus, sest video köidab hästi tähelepanu ning on formaadina hea just bränditeadlikkuse tõstmiseks. Samas on staatiline reklaam ja selge call to action olulised just müügiprotsessi lõpule viimise seisukohast,“ selgitas Kozlova. Ta lisas, et video sobib kindlasti paremini spetsiifiliste ja infomahukamate toodete tutvustamiseks, kuid sobiva müügiklipi tegemisel ei tohiks unustada, et palju vaadatakse videot ka ilma hääleta.
Taskukohasus, autentsus, vastutustundlikkus
Httpooli Facebooki kliendilahenduste juhi sõnul on õige hinnapoliitika küll väga oluline, kuid ostuprotsessi mõjutavad tugevalt ka immateriaalsed väärtused, nagu brändi maine, autentsus ning sotsiaalne vastutustundlikkus. „Kuigi üha suurenev konkurents e-kaubanduse maastikul muudab hinnad tarbijasõbralikumaks, huvitab just nooremaid ostlejaid ka ettevõtte väärtused ning nad eelistavad pigem brände, kes oma väärtuste eest ka jõuliselt seisavad. Seetõttu tasuks lisaks müügisõnumitele vaadata üle ka ettevõtte sotsiaalne kuvand,“ sõnas Kozlova.
Less is more
Kozlova sõnul on Facebooki copywriting'u kuldreegliks „less is more“ ehk kogu jutt peaks mahtuma 90 tähemärgi sisse ning esimesed kaks-kolm sõna on üldjuhul kõige olulisemad. „Kindlasti peaks reklaamtekst täiendama visuaali ning sisaldama ka call to action'it. Video puhul soovitame alati maksimaalselt 15 sekundilisi klippe, kus põhisõnum saab esimese paari sekundi jooksul selgeks,“ sõnas Kozlova. Ta lisas, et vahel piisab ka vaid ühest animeeritud elemendist reklaamil, et võita tarbijate tähelepanu.
„Ühes hiljuti läbiviidud uuringus selgus, et üle poole ehk 56% toote müügikasvust võib kirjutada hea loovlahenduse arvele. Kui tahta müügikampaaniate infomüras silma paista, ei ole see kindlasti koht, kus koonerdada,“ nentis Httpooli Facebooki kliendilahenduste juht.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele