Autor: Tanel Rebane • 24. november 2020

Initiative: agentuur võiks turundusjuhi töö lihtsustamiseks meediaeelarve ise soovitada

Turundusjuhtide töö lihtsustamiseks võiks professionaalne meediaagentuur kliendi eesmärkidest lähtuvalt aasta meediaeelarve ise soovitada, kirjutab Initiative'i Senior Data Scientist Tanel Rebane.

Tanel Rebane
Autor: Mari Rostfeldt

Aasta lõpp on ettevõtetele tavaliselt järgmise aasta eelarvete põhjendamise ja kinnitamise aeg, ilmselt parajalt kiire ja stressirohke periood. Nii on ka tava, et turundajad annavad meediaagentuuridele oma aastased ettemääratud meediaeelarved ja selle baasilt loovad agentuurid oma parima oskuse juures meediastrateegiad. Meie kiirelt muutuval turul ei pruugi olla see enam kõige efektiivsem lähenemine, et meediaagentuur lihtsalt kasutab ettemääratud investeeringut nii suurel mahul kui võimalik ja nii hästi kui võimalik.

Meediainvesteeringute suurusele tasuks läheneda analüütilisemalt ja dünaamilisemalt. Professionaalselt analüütikat viljelev meediaagentuur suudab vastavalt kliendi eesmärkidele soovitada meediakasutuseks eelarve, mis lähtub kliendi ärieesmärkidest ja on analüütiliselt selgitatud (see võib teinekord olla ka algselt planeeritust väiksem). Nii on ka turundusjuhtidel lihtsam uue perioodi eelarveid endile, aga ka endist kõrgemale tasemele põhjendada, kui need vähem tunnetusel ja rohkem süvaanalüütikal põhinevad.

Et see pelgalt filosoofiliseks mõttekäiguks ei jääks ja vastav analüütika oleks tõesti põhjalik ja paikapidev, toome siinkohal näite, millest antud protsess peaks koosnema:

1. Selgitage meediategevuste mõju klientide arvule ja/või müügikäibele, tuvastage kõige ohtlikumad konkurendid ja nende otsene mõju äritulemustele.

2. Maksimeerige parendatud meediastrateegia ROI ja mõju äritulemustele.

3. Leidke võimalikult täpsed prognoosid kõige tähtsamatele KPI-sid mõjutavatele faktoritele. See annab arusaama, kuidas muutuvad turul kliendist olenematud faktorid nagu peamiste konkurentide investeeringud, ilm, sesoonsus jms.

4. Ühendage matemaatiline pool turundus- ja meediaspetsiifikaga. Siia kuuluvad ka erinevad meediaplaneerimismeetodid, meediahindade muutused, kampaaniatüüpide jaotused jms. See pool analüüsist on alati täienev ja avatud kõigele, mida kogemuslikult valdkonna nüansside kohta anda on. Teadmised täiendavad mudelite poolt tuvastatud mõjusid ja täpsustavad ennustusi aspektide osas, mida mudeliga otseselt ennustada ei ole võimalik.

5. Teades täielikult enda meediategevuste ja välimõjurite efekti äritulemustele ning prognoose tulevaste perioodide kohta, tuleks see kõik ühendada turundaja eesmärkidega. Selle alusel toimub kõige viimane optimeerimine, kus tänu mudelitele ja spetsiifilistele teadmistele leitakse kõige efektiivsem viis, kuidas neid eesmärke oodatavas turuolukorras täita.

Antud analüüsietappide läbimisel soovitame kasutada erinevaid matemaatilisi meetodeid ökonomeetrilisest, lineaarsest ja logaritmilisest mudeldamisest kuni regArima ja Random Forest õppemudeliteni, lisaks kasutada kvantitatiivset ja kvalitatiivset turuinfot ning luua nende vahel sünergia. Nii suudame aidata turundusjuhtidel ja ettevõtetel ennekõike analüütikast ja eesmärkidest lähtuvaid investeeringuid prognoosida.

Initiative on meediaagentuur, kes on aastaid süvenenult tegelenud turundusanalüütikaga, sealhulgas andmekaeve, big data analüüside, ökonomeetrilise mudeldamise, neurouuringute, andmete visualiseerimise ja raporteerimise automatiseerimisega. Initiative on viimase viie aasta kiireima kasvuga meediaagentuur, Eestis turuosa poolest teine ning kuulub Baltikumi juhtivasse meediaagentuuride gruppi IPG.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700